Gå til innhold

Er det vits å overklikke xp2400+ ?

hushovd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om du burde klikke på den der prosessoren, i hvvertfall ikke overklikke...

Jeg har mangegang blitt litt sur på div. prosessorer, dom en episode der jeg knuste en Duron 1,3 ghz, men jeg overklikka ikke! Men hvis du har tenkt til å overklikke, eller bare vanlig klikking, så pass på omgivelser, ta ut prosessoren fra motherboardet før du overklikker, slik at det eller andr kompotenter ikke blir skadet. En prosessor har mange skarpe duppeditter på seg, så pass på at du ikke skader fks. familie eller venner hvis du har tenkt til å overklikke så mye at du kanskje kaster den... En prosessor er ganske dyr, så overklikk med varsomhet! Det kan godt koster litt penger å få ny, og kanskje betale litt skade-erstatninger til venner, familie eller andre datamaskineiere hvis du overklikker på LAN...

Håper disse rådene hjelper, send bilder etter overklikkingen... Dette skal nok bli spennende!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hushovd, hva slags andre komponenter har du i PC-en? Hvordan er temperaturene på CPU? Du har selvfølgelig prøvd å øke vcore et hakk eller to når den blir ustabil?

Selvsagt kan det være mye å hente på å overklikke (les: overklokke), men det er viktigere med en stabil maskin. En XP2400+ holder jo i massevis. Overklikking (les: overklokking) er jo for mange mer en hobby. Men hvis du klarer så burde du kjøre FSB på 166. Da vil det går synkront med minnet ditt (du har vel pc2700?) og det vil bli en fin ytelsesøkning. Dette avhenger av at du kan justere multiplier. Dvs. at prosessoren din må være opplåst.. Hva slags hovedkort hadde du, sa du?

Anyways, lykke til! Håper du får overklikket (les: overklokket) mer og at den blir stabil! :)

PS#1: Det går an å redigere ens egne meldinger hvis man har alvorlige skrivefeil.. (hint, hint)

PS#2: Hushovd? Er det ditt virkelige navn, eller er du bare interessert i sykling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...