STURM Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 hovedkortet mitt har tatt kvelden, og jeg har OEM xp mediacenter. Er da xp'en min ubrukelig på et eventuelt nytt hovedkort?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Den er vel det - frem til du får erstatningshovedkortet og ringer Microsoft for å overføre lisensen til dette. Lenke til kommentar
STURM Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Den er vel det - frem til du får erstatningshovedkortet og ringer Microsoft for å overføre lisensen til dette. 8352715[/snapback] Er det noen som har gjort dette før?? Noen som kan bekrefte at det går ann å bytte hovedkort på OEM xp media center? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Er det noen som har gjort dette før??Noen som kan bekrefte at det går ann å bytte hovedkort på OEM xp media center? 8355262[/snapback] Yes sir. Greia er at lisensen låses ved aktivering til en maskinvarenøkkel, og denne endrer seg når f.eks hovedkort byttes ut. For å få lov til å aktivere samme lisensnøkkel på nytt må du derfor ringe Microsoft og forklare problemet. De hjelper deg mer enn gjerne. Nummeret finner du på nettsidene deres. Lenke til kommentar
STURM Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Er det noen som har gjort dette før??Noen som kan bekrefte at det går ann å bytte hovedkort på OEM xp media center? 8355262[/snapback] Yes sir. Greia er at lisensen låses ved aktivering til en maskinvarenøkkel, og denne endrer seg når f.eks hovedkort byttes ut. For å få lov til å aktivere samme lisensnøkkel på nytt må du derfor ringe Microsoft og forklare problemet. De hjelper deg mer enn gjerne. Nummeret finner du på nettsidene deres. 8355320[/snapback] Takk takk, jeg så mørkt på å måtte kjøpe nytt os på grunn av et defekt hovedkort!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Tankegangen er jo at OEM lisensen følger maskinvaren din - men i slike tilfeller som reparasjon/reklamasjonsbytte så skal du ikke tape på dette. Hvis Microsoft hadde nektet reaktivering måtte du fått ny lisens fra butikken.. Post når du har fått ordnet dette Lenke til kommentar
Sidhius Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 ja er faktisk ikke noe å forklare heller, er som oftest en maskin som tar deg igjennom hele prosessen, husk å ha noe å skrive på for aktiveringsnøkkelen er rimelig lang 5x6 siffer tror jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 ja er faktisk ikke noe å forklare heller, er som oftest en maskin som tar deg igjennom hele prosessen, husk å ha noe å skrive på for aktiveringsnøkkelen er rimelig lang 5x6 siffer tror jeg 8358710[/snapback] Aktiveringen skjer med automatisk telefonsvarer, men reaktivering krever forklaring. Dermed må man snakke med de. Lenke til kommentar
Sidhius Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) jeg har gjort det der ett par ganger med maskiner med defekt HK, har aldri snakket med en person i microsoft, er en maskin som spør om jeg har skiftet HK i maskinen og ber meg trykke en tast hvis ja, funker hver gang Endret 12. april 2007 av Sidhius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå