kommers Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du må stå i den katalogen (~/rt73/Module) når du skriver make. Det skal være en fil der (sjekk med kommandoen ls) som heter Makefile som benyttes av make. Om den mangler kan det ha blitt noe feil når du pakket ut .tar.gz-fila. Lenke til kommentar
lurte Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Det ligger ikke noen "makefile" i Module mappa. Noen som har en link til en fil jeg kan bruke? Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jo, det gjer det. Om det ikkje gjer det, har det skjedd noko gale anten når du lasta ned fila, eller når du pakka den ut. Den sida var forbaska treig, så om du treng å laste den ned på nytt, finn du den her. Lenke til kommentar
lurte Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Jo, det gjer det. Om det ikkje gjer det, har det skjedd noko gale anten når du lasta ned fila, eller når du pakka den ut. Den sida var forbaska treig, så om du treng å laste den ned på nytt, finn du den her. 8359066[/snapback] Ok, jeg får prøve å laste ned fila på nytt Lenke til kommentar
lurte Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Jo, det gjer det. Om det ikkje gjer det, har det skjedd noko gale anten når du lasta ned fila, eller når du pakka den ut. Den sida var forbaska treig, så om du treng å laste den ned på nytt, finn du den her. 8359066[/snapback] Nå, har jeg lasta ned den fila. Nå var det en sånn make fil der. Men jeg får en feilmelding: "make: *** /lib/modules/2.6.15-26-386/build: No such file or directory. Stop. make: *** [module] Error 1 Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 I tillegg til build-essential så trenger du linux-headers-`uname -r` pakken Skriv: sudo apt-get install linux-headers-`uname -r` Lenke til kommentar
lurte Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 I tillegg til build-essential så trenger du linux-headers-`uname -r` pakkenSkriv: sudo apt-get install linux-headers-`uname -r` 8359370[/snapback] Gikk bare inn i synaptic, men det står at det ikke går fordi jeg må være koblet til internett Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
lurte Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Kunne ikke en eller annen lagt ut en link til den rette pakka slik at jeg kan laste den ned på den andre maskinen min?(linux-headers) Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Kunne ikke en eller annen lagt ut en link til den rette pakka slik at jeg kan laste den ned på den andre maskinen min?(linux-headers) 8361010[/snapback] Ja, kan gjøre det, men trenger litt info. Skriv "uname -r" (uten anførsel) i en terminal og post resultatet her. Du bruker Ubuntu Dapper ikke sant? Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Ut fra dette: Nå, har jeg lasta ned den fila. Nå var det en sånn make fil der. Men jeg får en feilmelding: "make: *** /lib/modules/2.6.15-26-386/build: No such file or directory. Stop. make: *** [module] Error 1 ser det ut til at du skal ha linux-headers-2.6.15-26-386 pakken. Den kan du laste ned fra packages.ubuntu.com: link Hvordan fikk du forresten installert build-essential uten internet? Den ligger kanskje på cd-en? edit: leif Endret 11. april 2007 av hulahulag Lenke til kommentar
lurte Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Ut fra dette:Nå, har jeg lasta ned den fila. Nå var det en sånn make fil der. Men jeg får en feilmelding: "make: *** /lib/modules/2.6.15-26-386/build: No such file or directory. Stop. make: *** [module] Error 1 ser det ut til at du skal ha linux-headers-2.6.15-26-386 pakken. Den kan du laste ned fra packages.ubuntu.com: link Hvordan fikk du forresten installert build-essential uten internet? Den ligger kanskje på cd-en? edit: leif 8361205[/snapback] Den lå på cdèn Takk på forhånd Lenke til kommentar
lurte Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Takk for hjelpa, nå funka det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå