Lord_Linus Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) La om til sommerdekk i helgen. Når jeg så skulle ut å teste at alt var i ordren så merker jeg at bilen trekker ganske bra mot venstre, det blir sikkelig merkbart når 80 km/t passeres. Har sjekket lufttrykk, at jeg satt dekkene på riktig, og på riktig side. Lurer på om dekkene må avballanseres, men det rister ikke på rattet så jeg litt usikker der. Ikke noe synelig skader på dekkene. dekka ser ganske nye ut, kan ikke være kjørt på mer enn en sesogn. Kjøpte bilen i november(primera 01) så jeg har ikke prøvd den med sommerdekk på før nå. Sommer dekkene er av type pirelli p6 som sitter på orginale nissan felger. Noen som har noen forslag til hva det kan være? Endret 10. april 2007 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du har egentlig vært inne på det - avbalansering. Da vil du også få sjekket at felgene ikke har kast i seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har du sjekket styreledd/bærekule for slakk? DU burde bestille en 4-hjulskontroll, stille inn hjulvinklene. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Du har egentlig vært inne på det - avbalansering.Da vil du også få sjekket at felgene ikke har kast i seg. 8352685[/snapback] Hvis det er snakk om manglende avbalansering eller kast i felg vil det nærmest 100% sikkert ha gitt seg utslag i vibrasjoner. Tror heller du skal få sjekka brems og forstilling. Kjenn på venstre felg om denne er varm. Noen ganger vil feil i forstilling merkes bedre med annen dekkprofil/dimensjon. Har du merket ulyd fra drivknute venstre side? (litt far fetched, men verdt å tenke på) Edit: aandre-j kom meg i forkjøpet..... Endret 10. april 2007 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 ok, så det er vel egentlig bare for meg å levere den på et verksted? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Sitter ikke igjen noe plastinnlegg fra navet til vinterdekkene på en av sidene? Om Vinterdekka har alu kan det forekomme. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Sitter ikke igjen noe plastinnlegg fra navet til vinterdekkene på en av sidene? Om Vinterdekka har alu kan det forekomme. 8354051[/snapback] Haha, ja det har jeg vært borti! Lurefeil.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå