Clerion Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Hei! Jeg og kjæresten min har planlagt å reise bort en stund og nå har vi endelig bestillt reise. Valget fallt på noe som ser ut som et nydelig sted, Kefalonia, Hellas, nærmere bestemt Skala. Vi reiser 18. juli og returnerer 25. Juli.(2007) Vi reiser med Star-Tour og hadde valget mellom hotell eller leiligher, vi valgte noe som ser ut som veldig ålreite og koselige leiligheter, kjøleskap, minikjøkken, dobbeltseng osv. Ocean View heter stedet. Vi er begge interessert i natur, strand og kos, samtidig som vi liker shopping, uteliv og severdigheter. Det jeg lurer på om noen har vært der, hva dere eventuelt gjorde der, så, hvor dere reiste og om dere hadde noe å anbefale? En ting vi begge kunne tenkt oss er å se skipsvraket på ShipwreckBay, men såvidt jeg har skjønnt ligger denne stranden på en annen øy? Hvordan kommer man seg eventuelt dit? Spør hvis noe er uklart. Gode svar belønnes med takk Mvh. Clerion Endret 10. april 2007 av Clerion Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Virkelig ingen som har vært der? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har vært på naboøya om det teller Dere kommer til å få en fantastisk tur. Det kan jeg love dere. Hellas er mitt favorittreisemål. Et lite tips er å melde seg på et dykkerkurs eller en snorkletur der nede. Livet under vann er virkelig verdt å få med seg. Og om jeg ikke husker feil skal det være en revne i havbunnen et eller annet sted ved Kefalonia etter er jordskjelv. Der skal det visst være utrolig å dykke. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Klart det teller! Takk for svar Dykking hørtes forresten bra ut, eller enkel snorkling. Takk for tipset Lenke til kommentar
gto2007 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei Clerion Vi er en liten gruppe som skal ned til kefalonia, skala 23 mai. Vi gleder oss sykt, Det vi har sett er at det er dykkesenter der, og de kan sikkert ta dere ned der. Vi skal bo på Ocean View vi også. så når vi kommer tilbake, så kan jeg legge inn bilder og teks, så får dere se åssen det er der. Har vi internett tilgang der så kan vi jo legge det inn når vi er der nede. Dere kommer nok til å ha det kjempe gøy... Hilsen gto2007 Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 Takk takk (= Venter i spenning... Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 God tur til dere som reiser i morgen, ta mange pene bilder, før logg over temp og vær og opplev alt dere makter :!: Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Noen som veit priser på slike dykkerkurs? Får man noe bevis for senere anledninger etc? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Noen som veit priser på slike dykkerkurs? Får man noe bevis for senere anledninger etc? 8672682[/snapback] Det kommer helt an på hva slags kurs man velger. Man kan f.eks ta et 4 dagers kurs og få sertifikat slik at man kan dykke rundt om i hele verden. Jeg mener prisen på dette ligger på rundt 3000 kroner. Kurset jeg tenker på varte i 4 dager, og varte ca 7 timer pr dag, med en skriftlig eksamen siste dag. Lenke til kommentar
Astriden Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 hihi! Jeg skal også til Skala i sommer.. 13 juni Gleder meg noe vannvittig, men jeg er superparanoid på fly og slikt, bare håper jeg overlever den turen. hehe. Tror det blir mye å oppleve der nede:D Er også redd for jordskjelv, det hadde vært skummelt. Hva skal man liksom gjøre da? hehe. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 hihi! Jeg skal også til Skala i sommer.. 13 juni Gleder meg noe vannvittig, men jeg er superparanoid på fly og slikt, bare håper jeg overlever den turen. hehe. Tror det blir mye å oppleve der nede:D Er også redd for jordskjelv, det hadde vært skummelt. Hva skal man liksom gjøre da? hehe. 8720100[/snapback] Hva med å holde seg innendørs? =P Leste at husene er bygd for å tåle 8 på richters skala fordi øya er utsatt for jordsjelv. Eller man kan gå ut hvis man ikke føler seg trygg inne (= Lenke til kommentar
Astriden Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 hihi! Jeg skal også til Skala i sommer.. 13 juni Gleder meg noe vannvittig, men jeg er superparanoid på fly og slikt, bare håper jeg overlever den turen. hehe. Tror det blir mye å oppleve der nede:D Er også redd for jordskjelv, det hadde vært skummelt. Hva skal man liksom gjøre da? hehe. 8720100[/snapback] Hva med å holde seg innendørs? =P Leste at husene er bygd for å tåle 8 på richters skala fordi øya er utsatt for jordsjelv. Eller man kan gå ut hvis man ikke føler seg trygg inne (= 8725007[/snapback] Det var betryggende, da reiser jeg ned med helsa i behold.. da er det bare å få kurert flyskrekken:P Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 hihi! Jeg skal også til Skala i sommer.. 13 juni Gleder meg noe vannvittig, men jeg er superparanoid på fly og slikt, bare håper jeg overlever den turen. hehe. Tror det blir mye å oppleve der nede:D Er også redd for jordskjelv, det hadde vært skummelt. Hva skal man liksom gjøre da? hehe. 8720100[/snapback] Hva med å holde seg innendørs? =P Leste at husene er bygd for å tåle 8 på richters skala fordi øya er utsatt for jordsjelv. Eller man kan gå ut hvis man ikke føler seg trygg inne (= 8725007[/snapback] Det var betryggende, da reiser jeg ned med helsa i behold.. da er det bare å få kurert flyskrekken:P 8743800[/snapback] Sitt rett i ryggen, se ut av vinduet, hold sidemannen i hånda om du må Det ordner seg! Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Hei Clerion Vi er en liten gruppe som skal ned til kefalonia, skala 23 mai. Vi gleder oss sykt, Det vi har sett er at det er dykkesenter der, og de kan sikkert ta dere ned der. Vi skal bo på Ocean View vi også. så når vi kommer tilbake, så kan jeg legge inn bilder og teks, så får dere se åssen det er der. Har vi internett tilgang der så kan vi jo legge det inn når vi er der nede. Dere kommer nok til å ha det kjempe gøy... Hilsen gto2007 8540337[/snapback] Kommer det noe snart? Lenke til kommentar
gto2007 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hei Clerion. Da var vi hjemme igjen... Det var veldig fint der nede altså..kjempe fint,, været var ikke av det beste, veldig rart klima, litt regn og sånn men varmt:) og godt:).. TEmp lå på ca fra 30 -33 hele dagen da, deilig på kvelden.. I skala by som dere skal bo på og ganske behaglig og rolig.. ikke masete selgere, men kan gå fritt rundt å se på hva du vil.. (moro det...). Jeg anbefaler å leie bil dere nede, kjøre bort til myrtos stranden.. nydelig fint der. og kjøre egentlig rundt hele øya. opp til fiskardo.. der er det kjempe fint... ååå maten er god,, drit god gled dere:). vi spiste alltid på en restaurant som heter "old vilage" ca mitt i gata, nedover mot stranden, der må dere prøve maten. de er kjempe hyggelige der og flinke, mye god mat for lite penger".. ved siden av denne restauranten ligger det et dykkesenter, burde sjekke også der, jeg dykka et par ganger der og det var fint. nydelig vann. helt moro.. .. selve vannet der nede er så klart å fint at dere kommer ikke til å tro det.. varnt og godt.. det er mye dere kan gjøre å se der ned.. kjempe fine ting... Men anbefaler dere å ikke gå på den kineske restauranten der, du blir lurt og maten smaker ingenting, dyrt også,,, . De legger alltid brød på bordet før maten, det skal ikke koste noe, det er noe dere får, men der blir dere fakturert for det, uten at dere sier noe.. Ser ikke ut som jeg får lagt inn noen bilder her da,, hadde noen fine bilder.. men men der får se det selv snart da.. Ha en kjempe fin tur da... Endret 7. juni 2007 av gto2007 Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Tusen takk for svar (= det hørtes kjempebra ut, hadde vært fint med bilder men får som du sier snart se selv. Gleder oss veldig begge to. Hvordan var det med leie av bil og slikt? Hvordan var hotellet/ leilighetene? Mvh. Johan Løveng Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Med tanke på billeie anbefaler jeg dere å bruke kjente selskaper som Avis og Hertz, eller selskaper som reiseselskapet kan gå god for. Det er nemlig mye rart som står i leiekontraktene, både med tanke på forsikringer og ditt ansvar og egenandel ved eventuell skade. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Med tanke på billeie anbefaler jeg dere å bruke kjente selskaper som Avis og Hertz, eller selskaper som reiseselskapet kan gå god for. Det er nemlig mye rart som står i leiekontraktene, både med tanke på forsikringer og ditt ansvar og egenandel ved eventuell skade. 8817741[/snapback] Okei (= takk for informasjonen, kjedelig om man skulle komme ut for noe. Noen som vet noe om veinettet på Kefalonia? Om det er lett å skjønne seg på? Kan vel kanskje tenke meg at det ikke er så utrolig mange veier å velge mellom men Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Med tanke på billeie anbefaler jeg dere å bruke kjente selskaper som Avis og Hertz, eller selskaper som reiseselskapet kan gå god for. Det er nemlig mye rart som står i leiekontraktene, både med tanke på forsikringer og ditt ansvar og egenandel ved eventuell skade. 8817741[/snapback] Okei (= takk for informasjonen, kjedelig om man skulle komme ut for noe. Noen som vet noe om veinettet på Kefalonia? Om det er lett å skjønne seg på? Kan vel kanskje tenke meg at det ikke er så utrolig mange veier å velge mellom men 8817793[/snapback] På de greske øyene pleier det som regel å være en hovedvei (rød), mange småveier (gule), og en del småveier som ikke egner seg for motorsykkel/scooter (blå). Jeg antar at kartene man får hos bilutleierne er standarisert så fargene stemmer med det jeg sier. Hovedveien pleier å gå rundt hele øya, med småveier som utstikkere. Ifølge de som leier ut biler og motorsykler kan du kjøre både på røde og gule veier. Fargene sier noe om standarden på veien, altså hvilken stand veien er i. Det mest spennende er å leie en motorsykkel og studere kartet over øya, for så å legge ut på en utforsking av øya. Trafikken er ofte verre å skjønne seg på, men de fleste grekere kjører etter prinsippene; "Størst kommer først", "varselblink gir meg lov til å stoppe hvor som helst", og "Jeg mener ikke å stresse deg med tutingen min, det er bare slik vi gjør her. Vi mener sjelden noe med det". Et tips er å finne strender uten navn på kartet. Disse er oftest helt uten folk og veldig fine om man ønsker litt romantisk/sexy bading. Man må ofte gå litt for å finne disse perlene av noen strender, men det er definitifvt verdt det. Husk å ta med masse vann på tur. Det er varmt! Endret 9. juni 2007 av T-Solberg Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Okei, takk for flott informasjon og fine tips Har tenkt litt på å leie scooter men bil virker fristende det også. Får se hva det blir til (= Varme og bading er en stor del av grunnen til at vi valgte øya, det å kunne gjøre det uten å måtte vasse igjennom en haug av folk. Sexy bading hørtes fristende ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå