Gå til innhold

Hvilke 64-bit spill finnes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Supreme Commander støtter jo både dual og quad core cpu'er.

Men vet bare om Far Cry jeg også, som støtter 64 bit

Lenke til kommentar

Hørtes dårlig ut :p Uansett, jeg bryr meg ikke så mye om dual core, quad core. Derfor jeg laget en tråd om 64-bit. Lets keep it on topic ;)

Jeg klarte ikke å finne noen linker på hw.no om temaet egentlig. De finnes sikkert, men veit ikke hva jeg kan søke på, for å ikke få enten 0 eller 200 treff :p

Lenke til kommentar

Vel, det er hvert fall ikke så mange spill som utnytter seg for mye av hverken dual/quad core eller 64bit enda. Meste av grunnen til at 64bit ikke er prioritert er jo fordi det er avhengig av at alle, eller de fleste brukerene har operativsystem som også er 64bit, og det er det ikke så mange som har enda. 32bits windows er fortsatt standard. Vil nok bli mere utbredt når alle har 64bits Windows Vista ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hørtes dårlig ut :p Uansett, jeg bryr meg ikke så mye om dual core, quad core. Derfor jeg laget en tråd om 64-bit. Lets keep it on topic ;)

Jeg klarte ikke å finne noen linker på hw.no om temaet egentlig. De finnes sikkert, men veit ikke hva jeg kan søke på, for å ikke få enten 0 eller 200 treff :p

8358920[/snapback]

Heh det burde du! Supreme Commander er uspillbart med singlecore og mindre en 1gb minne. Har en 3800+ dual core med 1gb ram och ati x800 256mb grafikkort.

Funker greit med en motstander og små brett. Ved 4 motstandere og mellomstore brett lagger det etter hvert som motstanderne er blitt stoerre selv om jeg har max limit på 250folk/byggninger. 8 motstandere og ett stort brett er uspillbart med hardwaren min bare noen få minutter in i spillet. Er vel mest ram'en sin skyld men cpu'en ville nok få slite noe utrolig mye mere hvis jeg hade hatt ram å kjoere med hoejere grafik istedet for allt på low.

Lenke til kommentar
Det er vel heller ikke så mange spill som støtter dual core, må finnes en liste et sted?

De eneste jeg kan komme på er Battlefield 2 og supreme commander (Dual core det).

8357457[/snapback]

*kremt* battlefield 2 utnytter IKKE dual core. Den lille performance boosten den ENE testen på HW.no fikk frem var simpelthen ett resultat av at spillet i større grad får boltre seg på en kjerne alene og at andre prosesser bruker den andre kjernen i systemet.

Denne testen her burde vel egentlig bevise at BF2 ikke har DC støtte (utover å ikke crashe når en DC CPU er i bruk)

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...pu-games_3.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...