Dagstern Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har latt barnevakten bruke PC'en og chatte på MSN. Dette har medført at denne PC'en kun vil koble seg opp via "Internet Connection" Gateway'en (som er ment å gi andre PC'er tilgang til internett via denne). Da jeg har Router og trådløst nett skal dette ikke være nødvendig, men disabler jeg denne virker ikke surfing og email (men beholder trådløs tilkopling). Ta en titt på bildet og se om ikke status på "Internet Connection" Gateway'en virker noe merkelig. Jeg lurer på om ikke AVG antivirus rapporterte "Trojan horse Dropper.Agent.BMH" i denne sammenheng, men det er visstnok en fellesbenevning for trojansk hest fra AVG. Det er derfor lite å finne online om dette. Håper noen kan hjelpe meg. Dag Lenke til kommentar
norbat Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hvis dette har skjedd nylig, kan du prøve en systemgjenoppretting (Tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting) Om dette ikke fører fram, kan du følge langversjonen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246, så tar vi det derfra. Lenke til kommentar
K-F-J Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hmmmm.... Tror du trenger forhøre barnevakten. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Og du tror barnevakten har den minste snøring på hva som har skjedd? Hun har vel bare chattet på MSN. Lenke til kommentar
vi3t Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Internet Gateway er bare gjennomgangsportalen fra routern, altså routern har gitt deg nett via seg selv. derfor du får Internet gateway. Trojans er antivirus som AVG-free en løsning på det, eller bare gjennopprett som norbat sier =) Lenke til kommentar
Dagstern Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Klarte til slutt å reinnstallere nettverket. Gatewayen kom opp igjen på det integrerte trådløse nettverkskortet. Tror muligens at Gatewayen kommer opp fordi PCen (og XP) er kjøpt ferdig oppsatt i USA. Min andre bærbare kopler trådløst opp uten gateway. Uansett er det interne trådløse nettverkskortet ikke helt i form, så jeg har dyttet inn et nytt et i side slot'en. Dette fungerer uten gatewayen Da er vi klar for Orlando tur hvor far får tilgang til nettet Takk for hjelpen! Dag Endret 15. april 2007 av Dagstern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå