Gå til innhold

Har barnevakten gitt meg MSN trojaner?

Anbefalte innlegg

Har latt barnevakten bruke PC'en og chatte på MSN. Dette har medført at denne PC'en kun vil koble seg opp via "Internet Connection" Gateway'en (som er ment å gi andre PC'er tilgang til internett via denne).

Da jeg har Router og trådløst nett skal dette ikke være nødvendig, men disabler jeg denne virker ikke surfing og email (men beholder trådløs tilkopling).

Ta en titt på bildet og se om ikke status på "Internet Connection" Gateway'en virker noe merkelig.

Jeg lurer på om ikke AVG antivirus rapporterte "Trojan horse Dropper.Agent.BMH" i denne sammenheng, men det er visstnok en fellesbenevning for trojansk hest fra AVG. Det er derfor lite å finne online om dette.

Håper noen kan hjelpe meg.

Dag

post-119771-1176226305_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Internet Gateway er bare gjennomgangsportalen fra routern, altså routern har gitt deg nett via seg selv. derfor du får Internet gateway. Trojans er antivirus som AVG-free en løsning på det, eller bare gjennopprett som norbat sier =)

Lenke til kommentar

Klarte til slutt å reinnstallere nettverket. Gatewayen kom opp igjen på det integrerte trådløse nettverkskortet.

Tror muligens at Gatewayen kommer opp fordi PCen (og XP) er kjøpt ferdig oppsatt i USA. Min andre bærbare kopler trådløst opp uten gateway.

Uansett er det interne trådløse nettverkskortet ikke helt i form, så jeg har dyttet inn et nytt et i side slot'en. Dette fungerer uten gatewayen :)

Da er vi klar for Orlando tur hvor far får tilgang til nettet :D

Takk for hjelpen!

Dag

Endret av Dagstern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...