Upsaker Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 God kveld. Jeg sitter her og prøver å legge inn Vista 64bit på min amd 64 cpu. Alt går smooth helt til slutten. Rett før den er ferdig, får jeg blåskjerm og når jeg starter opp igjen sier Vista at jeg må starte installasjonen på nytt. Da skjer selvfølgelig det samme. Blåskjermen sier noe om icql driver not equal eller lignende. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få lagt det inn? Det har nemlig funka før på akkurat samme oppsett med samme harddisk osv. Eneste var at da hadde jeg 2GB mindre med ram.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ta ut RAM-en du satte inn og prøv igjen. Kan være feil på RAM. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Selvfølgelig funka det når jeg tok ut ramen Men ramen funker både i XP og i Vista etter at jeg har innstallert det. Hva kan det være for noe rart? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Usikker. Kanskje installasjonen utfører en feilsjekk eller noe på RAM. Men BIOS skal kjøre en sjekk når du starter opp maskinen, så det er noe rart. Du kan prøve å kjøre en test på RAM med Memtest http://www.memtest.org/ Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Bios sier checked ok eller noe når jeg starter opp, og når jeg testa memtest i 10 minutter igår var det ikke noe feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå