Forumforumforum Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg også har opplevd knirkete nedover-tast på navigasjonen. Er borte nå etter litt over 1 ukes bruk. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Har også problemet med minnekort som forsvinner fra "galleri" og "programmer" etter kun kort tid. Når jeg slår av og på telefonen vises kortet igjen bare for å forsvinne etterhvert. Virker som om dette er "vanlig" på 6300 for mange eiere desverre Har prøvd både med medfølgende 128MB kort og et 1GB fra SanDisk med samme resultat. Kortet er prøvd formatert også, men kortet vises bare 10-15 min og forsvinner likevel http://discussions.europe.nokia.com/discus...essage.id=17758 Endret 3. juni 2007 av gammalerik Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Har hatt telefonen i en god måned nå, kan fortelle litt. Min telefon ble veldig fort ripete, og generelt blir den skitten veldig fort og. Da er den ikke mye fin, så pass på å være snill med den! Fingermerker blir veldig tydelige på den. Og etter kun 3 uker datt lokket over USB-porten av :/ Telefonen lades ikke over USB forresten, så noen spurte om det. Er ellers veldig fornøyd, har nå omtrent 10-15 MB ledig på minnekortet, og har vel litt over 900 SMS totalt på telefonen, men den er fortsatt rask og fin. Vet ikke om det er et stort problem generelt om dagen, men før ble jo alle telefonene veldig treg når minnet begynte å fylles opp. Hater trege telefoner, husker N70 da den kom osv.. Fornøyd med kameraet, tar bilder det går an å se detaljer på. Mp3-spilleren funker fint, og jeg er fornøyd med lyden i de medfølgende øretelefonene, er jo tross alt bare en telefon. Kalkulatoren er ganske rå, har sinus og cosinus osv, samt pi med mange tall og kan regne i radianer.. Men hvorfor det er en såpass bra kalkulator på en mobiltelefon, vet jeg ikke.. Alle de orginale spillene og programmene forsvant da jeg måtte formatere minnekortet, så de vet jeg ikke noe om. Det medfølgende Nokia Suite eller hva det er funker selvsagt bare i Windows, jeg bruker Ubuntu så jeg måtte lære å legge inn ting på minnekortet litt tungvindt, og da ble musikkmappen korrupt.. Bare den holder like lenge eller (helst lenger) lenger som min 6610i, har jeg god telefon i årevis =) Hadde absolutt kjøpt den igjen. Endret 3. juni 2007 av LoCDoG Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Vil anbefale å kjøpe overgang til 3.5 mm jack og ta i bruk "skikkelige" hodetelefoner viss du planlegger å høre på musikk. Medfølgende propper er dårlig (kom vel ikkje som eit sjokk..). Lenke til kommentar
Edian Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hentet telefonen på Posten før i dag. Etter et par timer med trykking kan jeg ikke si annet enn at jeg er storfornøyd. Har hatt Sony Ericsson et par år nå, fordi jeg hadde bestemt meg for ikke å gå tilbake til Nokia. Denne fristet, og jeg angrer ikke på valget. Skjermen er ufyselig klar og god, designet er deilig, knappene er gode og gir ikke fra seg det minste knirk. Dessuten elsker jeg at Nokia lar brukeren tilpasse selve menyen selv. Må også si at lyden fra høyttaleren var meget klar og god. Skal si jeg er imponert! Jeg lagde et helt nytt emne vedr. headsett til Nokia. Spør her også: Er det mulig å koble til et annet headsett, f.eks porta pro? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ja det er mulig, du må kjøpe en overgang fra 2.5mm til 3.5mm Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Lurer litt på det Amobil skrev i testen om at fonten er større på denne telefonen enn på andre series 40 mobiler. Er det riktig? Jeg har studert endel screenshots fra denne telefonen og andre s40 mobiler, og det ser rimelig likt ut for meg... Noen som har reagert på dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Lurer litt på det Amobil skrev i testen om at fonten er større på denne telefonen enn på andre series 40 mobiler. Er det riktig? Jeg har studert endel screenshots fra denne telefonen og andre s40 mobiler, og det ser rimelig likt ut for meg... Noen som har reagert på dette? 8793326[/snapback] Det stemmer nok ja. Sammenlignet med en 6233 her nå nettopp, og f.eks loggen for samtaler er en del større. Kun plass til 4 anrop i motsetning til 6233 med 5. Lenke til kommentar
hgk5 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Tjohei: Etter det jeg har klart å sett på diverse bilder, så har feks 6233 en linje mer i menyen. Dvs. feks under Meldinger vises det fem "linjer" istendenfor fire i 6300. Ed Hunter: Jeg syntes ikke det var så veldig dårlig lyd på det medfølgende headsettet. Største problemet er at de detter ut av øret for ett godt ord. Så jeg kjøpte meg overgang til 3,5mm og et minnekort på 1GB. Da oppdaget jeg at volumet i nokia-proppene var vannvittig lavt! De andre jeg hadde fra før av var MYE høyere lyd i! MEN det suser litt med det andre headsettet, hvorfor? er det overgangen eller er det dårlig lyd fra mobilen? Ellers ser jeg at mobilen ikke er så ideell mp3-spiller/radio, bruker så mye batteri at ringing/sms kan bli litt i minste laget... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det stemmer nok ja. Sammenlignet med en 6233 her nå nettopp, og f.eks loggen for samtaler er en del større. Kun plass til 4 anrop i motsetning til 6233 med 5. 8794149[/snapback] Tjohei:Etter det jeg har klart å sett på diverse bilder, så har feks 6233 en linje mer i menyen. Dvs. feks under Meldinger vises det fem "linjer" istendenfor fire i 6300. 8794217[/snapback] Ok. Det er ikke så veldig stor forskjell, altså? Sånn som Amobil la det fram virket det som om det tilsvarte skriftstørrelsen for svaksynte i Windows... Så på et screenshot at man kunne velge mellom flere størrelser når man leser meldinger, og det er igrunn det viktigste for meg. Men kan man velge skriftstørrelse når man skriver inn meldinger også? Lenke til kommentar
tvilling1981 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Det stemmer nok ja. Sammenlignet med en 6233 her nå nettopp, og f.eks loggen for samtaler er en del større. Kun plass til 4 anrop i motsetning til 6233 med 5. 8794149[/snapback] Tjohei:Etter det jeg har klart å sett på diverse bilder, så har feks 6233 en linje mer i menyen. Dvs. feks under Meldinger vises det fem "linjer" istendenfor fire i 6300. 8794217[/snapback] Ok. Det er ikke så veldig stor forskjell, altså? Sånn som Amobil la det fram virket det som om det tilsvarte skriftstørrelsen for svaksynte i Windows... Så på et screenshot at man kunne velge mellom flere størrelser når man leser meldinger, og det er igrunn det viktigste for meg. Men kan man velge skriftstørrelse når man skriver inn meldinger også? 8794803[/snapback] ja. har du valgt liten skrift, normal eller stor skrift så vil du kunne lese og skrive alt , ettersom vhilken størrelse du har valgt. mannen min har 6300 og jeg har prøvd det, ganske herlig å kunne velge det selv, selv bruker jeg n73 er kjempefornøyd men kunne ønsket at det var sånn funksjon på n73 og Lenke til kommentar
hgk5 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Se feks GSMArena.com, 6300: Mens for 6233 (Mobile-review.com): Mens for Adresseboka kan det være at 6233 viser 8 kontakter, mens 6300 viser 6 kontaker (i Normal navneliste) To eksempler på skriftstørrelse (minste og største) pito2006: ups... så ikke at du hadde postet før meg i stad.. hihi jaja Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 pito2006: Høres bra ut. hgk5: Det var faktisk akkurat de bildene jeg kikka på. Dette ser bare bedre og bedre ut for min del. Takker for svar så langt. Lenke til kommentar
Edian Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Noen erfaringer med dette minnekortet? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331476 Hvordan vil det fungere med telefonen? =P evt. andre tips? Og overgang, tips? EDIT: Wtf, 300kr ekstra første gangen jeg kjøper på komplett? Eller er jeg på jordet? Endret 6. juni 2007 av Nanophus Lenke til kommentar
hgk5 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg har kjøpt et microSD fra Corsair og trur det funker fint. Overgang, hva tenker du på? - Overføring av filer til minnekortet, det følger med et SD-kort der du setter microSD-kortet i og så inn i en leser til pcen - lyd, fra 2,5mm til 3,5mm overgang får du hos ClasOhlson til rundt 50lappen Totalt koster det kortet du prater om drøye 300kr avhengig av hvordan du betaler og får det levert. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Har et lite problem, telefonen min vil ikke altid gå i "slumremodus" eller hva det er kalt. Den modusen som gjør at skjermen er helt svart når den ikke har vert brukt på en stund. Den står bare med aktivt ventemodus aktivert i bakgrunnen. Displayet er ikke opplyst men trekker litt ekstra strøm dersom jeg skal ha den ståendes slik over lengre tid. Lenke til kommentar
Lil_mafia Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei. Drit fornøyd med telefonen , Har hatt den en uke ca, Men jeg merker at - knappen på siden som får lyden til å gå ned er veldig vanskelig å trykke på Å den reagerer tregt :S Noen andre som merker det ? Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Ja min og er slik, men regner med den skal være litt slik. Jeg har imidlertid problemer med at navigeringstast nedover er uhorvelig treg. Denne skal ikke være slik når jeg tester andre sin 6300. Hva kan jeg gjøre ? Lenke til kommentar
Lil_mafia Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Kanskje levere den der du kjøpte den å si den er treg .. Eller vente litt kanskje det går over.. Mange sier at detkan gå over etter en uke :S Men ekke sikker Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 jaja får vente å se. Har ikke betalt en krone for den uansett vunnet gevinst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå