Gå til innhold

Nokia 6300 (Tips og Triks)


Anbefalte innlegg

Har lekt litt med video funksjonen.

Prøvd CloneDVD mobile og Nero digital.

Rippet en hel dvd, den kom på knappe 170 mb!

176x144 pixels 15 fps..

Vil anbefale å bruke Nero digital codecen, det gir helt klart bedre kvalitet.

Men uansett hva jeg prøver så blir ikke lyden synkronisert i mobilen, er ok på pcen.

Har googlet litt og ser at andre opplever det samme, håper dem klarer å fikse dette i neste firmware.

Ikke noen biggie akkurat, men det er litt stas med video :)

 

Noen som vet om 6300 klarer mer enn 15 fps?

8643286[/snapback]

 

min gamle SE K750 taklet 24fps, så jeg vil tro det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer også på hva slags plattform Nokia 6300 kjører på? Series 40 3rd Edt.?

 

Hva må jeg se etter når jeg ser etter programmer til mobilen? Ser at det er anbefalt en masse i denne tråden, men de fleste passer bare til Series 60 og UIQ (hva er UIQ?).

 

det stå at programmer støtter akkurat Series 40 3rd Edition?

Lenke til kommentar
Leste litt på nettet og fant ut at den er ferdigladet nå :)

 

Noen som har tips til "må ha" programmer/spill/temaer/osv til denne telefonen? Gjerne gratis :wee:

8650472[/snapback]

www.gallery.mobile9.com har mye du kan velge mellom...temaer (søk blant series40 3rd edition) programmer og ringetoner

lykke til

Lenke til kommentar
Leste litt på nettet og fant ut at den er ferdigladet nå :)

 

Noen som har tips til "må ha" programmer/spill/temaer/osv til denne telefonen? Gjerne gratis :wee:

8650472[/snapback]

www.gallery.mobile9.com har mye du kan velge mellom...temaer (søk blant series40 3rd edition) programmer og ringetoner

lykke til

8652180[/snapback]

Takk, lastet ned en del nå :)

 

Forresten, jeg lasta ned heroes III i en jar-fil tidligere, fra en russisk mobilside. Kan jeg prøve slike ukjente jar-filer på mobilen min, uten å frykte for virus osv, eller er det en fare for at det kan være virus og dritt på den?

Lenke til kommentar

nå har jeg testet ut alle mulige variasjoner av codeks, bitrates, fps-variasjoner og liknende.

 

Skuffende at det ikke går an å vise videoer i akseptabel kvalitet uten at bildet henger etter. Jeg måtte ned i MPEG4, 12 fps og 96 bitrate før bildet hang med.

 

Mediavisningen er milevis bak min gamle N80, som kunne vise 30 fps, 1008kbps og i tillegg i høyere oppløsning.

 

Edit: Dessuten er fullskjermvisning slik at menyalternativene henger igjen på skjermen og dekker til.

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Darx:

 

Enig, litt skuffet over video funksjonen jeg og.

Men for denne prisen og størrelsen på telefonen kan man kanskje ikke regne med å få en fullblods mediespiller.

 

Kanskje dette blir retta på i neste firmware oppdatering?

Hvis ikke det har noe med hardware begrensninger å gjøre da..

Lenke til kommentar

Da har jeg også kjøpt denne telefonen ;o

Er ikke så kravstor til speccs på tlf, og denne var også rimelig stilren også. Kostet meg bare 1 kr òg :)

 

 

Til trådstarter eller noen som er aktive her, mulighet for å samle inn noen linker/de beste tipsene og evt. legge de i første post?

 

edit: Må man ha lagret med +47 for å se avsender på meldingene? hvis jeg f.eks har lagret 45678901 så kommer det opp +4745678901 som avsender :S

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Hos meg skjer dette når samme kontaktperson ligger inne flere steder. Jeg synkroniserer mot Outlook og i den forbindelse kommer ofte samme navnene inn flere ganger. Da sliter mobilen med å vise hvem meldingen er fra, og velger å bare vise mobilnummeret.

 

For øvrig er synkronisering en genial oppfinnelse. Men som i alle andre sammenhenger må man være våken og huske å stille inn hva som skal overskrive hva (hvis informasjonen ligger både på Outlook og mobilen, hvilken av dem skal velges). Typisk at en venn har fått nytt mobilnummer og så blir det overskrevet med det gamle i synkroniseringen. :(

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes en bra belteveske til Nokia 6300?

 

Dette er en ganske slank telefon og det kan være vanskelig å finne noe som passer bra.

8680851[/snapback]

 

det lurer jeg også på. jeg fant en på ebay, veske til 6300 slik du ikke trenger ta ut av vesken hver gang du skal bruke tlf. Har sjekket rundt i norge på nettet men finner ikke noe veske til den utenom slike lærvesker du må ta mobilen ut for å bruke.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en slik telefon for 2 dager siden.. må fortsatt vente to uker på simkort med det nye abb.

 

Men jeg ladet den (tenkte å overføre noen sanger og slikt), merket at minnekortleseren er litt buggy. Den finner minnekortet rett etter oppstart, men når jeg bruker noe som ligger der eller prøver å overføre noe så forsvinner minnekortet fra "galleri".

 

Har prøvd å bruke et annet minnekort, så vet at det ikke er det som er feil..

 

Bør jeg bare få den på service asap?

Lenke til kommentar

Hei og hopp.

 

Noen som vet en snarvei for å få opp gjenværende batteristatus i prosent?? Har merket at ikonet øverst i høyre hjørne ikke er så veldig pålitelig. Når det først begynner å gå ned raser det fort, for å si det sånn :p

 

På SE får du opp telefonstatus med volumknappene....det er noe lignende jeg tenker på/ håper at Nokia også har.

 

Evt. et javaprogram etc. som kan brukes til dette?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en slik telefon for 2 dager siden.. må fortsatt vente to uker på simkort med det nye abb.

 

Men jeg ladet den (tenkte å overføre noen sanger og slikt), merket at minnekortleseren er litt buggy. Den finner minnekortet rett etter oppstart, men når jeg bruker noe som ligger der eller prøver å overføre noe så forsvinner minnekortet fra "galleri".

 

Har prøvd å bruke et annet minnekort, så vet at det ikke er det som er feil..

 

Bør jeg bare få den på service asap?

8685095[/snapback]

 

Du må nok sende det til service med engang, eller kanskje ta det som DOA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...