Gå til innhold

Nokia 6300 (Tips og Triks)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er lett å sette opp snarveier for kamera. Velg Meny - Innstillinger - Personlige snarveier. Her finner du muligheter til å programmere 6 taster akkurat som du ønsker.

Selv har jeg laget en liste over programmer som jeg bruker ofte og lagt dem på venstre valgtast. På høyre valgtast legger jeg inn den funksjonen jeg bruker mest for tiden (f. eks. kamera, opera, msn, mp3, radio). I tillegg har man 4 valgmuligheter på Navigeringstasten.

En annen genial funksjon er Talekommandoer. Hvis man bruker headsettet kan man holde inne Svartasten et par sekunder og si hva mobilen skal gjøre, for eksempel ringe til noen eller slå radio av eller på. Veldig grei funksjon hvis mobilen ligger bak i ryggsekken eller langt nedi en lomme.

Lenke til kommentar
Når det gjelder de programmene som er installert på minnekortet, er det ikke noe problem å ovberføre de til telefonminne istedenfor minnekort.

Det må selvsagt gjøres mens det orginale minnekortet sitter i telefonen.

8380557[/snapback]

Tusen takk for svaret epon.

Har prøvd å flytte innholdet på minnekortet over til telefonminne, får da beskjeden "ikke tilgjengelig for systemmappe".

Da jeg ikke er noen racer på dette trenger jeg litt mer hjelp.

Har du lyst til å gi meg en liten guide for hvordan dette utføres ?

Lenke til kommentar
Her ligger det veldig mye snadder

http://www12.ownskin.com/index

8360753[/snapback]

Takker :thumbup:

mer mer ! =)

Nå har jeg brukt telefonen i noen dager og beste måten å beskrive denne på er kvalitet ! Høytallerne i telefonen er faktisk meget god også.. Nå har jeg hatt en god del telefoner før, min sisste var en SE K750 og kamera på denne var bedre, men dette visste jeg.

Veldig mye valmuligheter på phonen.. Aktiv Ventemodus er genial, selv bruker jeg kun Kalender som Valg 1 da ser det mere ryddig ut på dashen. Jeg ELSKER tastene på denne, helt konge.

Den vibrerer kraftig, har høy ringelyd og coolt med det blå lyset i siden så du ser at du har fått melding eller anrop. (Hvis du feks sitter et stykke unna telefonen og ser at mobilen blinker, ganske kjekt)

Radioen er overraskende god ! Min gamle k750 hadde også god radio med RMS funksjon, men denne fungerer enda bedre mye pga den gode høytalleren.

Softwaren som følger med er helt genial og enkel å bruke. Plug inn, dra og slipp rett inn på phonen. Enkle bilder og liten beskrivelse guider deg.

Lenke til kommentar
Et spørsmål, har noen opplved at enkelte sanger ikke vil la seg overføre til telefonen ? Det står at sangen er skadet ellerno ?.. Også hvis du prøver å spille den av på pcen i programet så hopper den bare ned til neste låt.. hmmm

8386142[/snapback]

Jeg har ikke merket det med sanger, men jeg har merket at hvis jeg overfører mange bilder fra pcen til mobilen, og deretter åpner bildene på mobilen kommer det på noen av bildene "ikke nok minne". Selv om telefonminne ikke er brukt og jeg har 2 GiB med minne :hmm:

Lenke til kommentar
Et spørsmål, har noen opplved at enkelte sanger ikke vil la seg overføre til telefonen ? Det står at sangen er skadet ellerno ?.. Også hvis du prøver å spille den av på pcen i programet så hopper den bare ned til neste låt.. hmmm

8386142[/snapback]

Jeg har ikke merket det med sanger, men jeg har merket at hvis jeg overfører mange bilder fra pcen til mobilen, og deretter åpner bildene på mobilen kommer det på noen av bildene "ikke nok minne". Selv om telefonminne ikke er brukt og jeg har 2 GiB med minne :hmm:

8387579[/snapback]

Har du formatert minnekortet ? Når du velger å lagre bildene er du sikker på at du legger dem i minnekortet da ? Og ikke telefonen..

Jeg har ikke fått oppdatert til seneste versjon av Nokia Software så har bare versjonen rett ut fra cd'en så kanskje derfor jeg har problemer med noen sanger ? Men softwaren ser jo helt up to date ut så kan ikke skjønne at det skulle være noen nyere..

Lenke til kommentar
Ja, det er lett å sette opp snarveier for kamera. Velg Meny - Innstillinger - Personlige snarveier. Her finner du muligheter til å programmere 6 taster akkurat som du ønsker.

takk for svar. :!:

har noen spm til. noen steder står det at 6300 har a2dp,andre steder at det ikke er det. er det noensom kan bekrefte dette? nokias hjemmesider har effa meg over en gang før med litt feil info, så hadde vært greit å få det bekrefta.

OPPDATERT: kannoen gi meg konkrete eksempler på batteritid? hvor lenge varer 6300 ved så og så mye (forskjellig) bruk? jeg må erstatte en SE snart og den har fremdeles 7 dagers standby. hører alt fra 2 dager til en uke, ang 6300.

Endret av isergodt
Lenke til kommentar

Trenger et lite "tips-triks" her...

Jeg har lastet ned et program som ligger i en folder i en annen folder på minnekortet. Mao. er det litt plunder å velge det, mye klikking...

Er det en måte å lage noen slags "link" (for de som er kjent med det konseptet fra f.eks. unix...) fra en av snarveitastene til et vilkårlig sted i filstrukturen?

Altså s.a. jeg kan starte programmet med "opptasten" som per default gir kamera, eller noe slikt...?!

Evt., kan jeg få det inn i "gå til"-menyen? Virker som om det er meningen at man skal komponere den ut fra et forhåndsdefinert sett av funksjoner, men det hjelper meg jo fint lite...

Lenke til kommentar

Oj, lurer på en ting til gitt... ble litt mye på en gang:

Hvis jeg starter wap eller OperaMini for surfing på nettet, så antar jeg at ting går over hhv. en wap-protokoll og mer ordinær http (med Opera Minis egen prosessering av html'en antakeligvis.)

Men er selve nettilkoblingen den samme? (gprs?) Og hvis så er tilfelle, betyr det at teleoperatøren tar betalt på eksakt samme måte, nemlig per overført byte, og ikke tidsbruk?

Mener at jeg leste at det er slik for wap, men ble litt usikker på denne Opera-dingsen...

Lenke til kommentar
Trenger et lite "tips-triks" her...

Jeg har lastet ned et program som ligger i en folder i en annen folder på minnekortet. Mao. er det litt plunder å velge det, mye klikking...

Er det en måte å lage noen slags "link" (for de som er kjent med det konseptet fra f.eks. unix...) fra en av snarveitastene til et vilkårlig sted i filstrukturen?

Altså s.a. jeg kan starte programmet med "opptasten" som per default gir kamera, eller noe slikt...?!

Evt., kan jeg få det inn i "gå til"-menyen? Virker som om det er meningen at man skal komponere den ut fra et forhåndsdefinert sett av funksjoner, men det hjelper meg jo fint lite...

8400420[/snapback]

Ja det går bra. Jeg har idag direkte link til Opera Mini og Gmail på standbyskjermen gjennom "aktiv ventemodus".

Du bare legger til feltet "snarveisfelt" og editerer denne etterpå med snarveier.

Ja når du bruker Opera Mini går dette på antall MB som er lastet ned over GPRS/EDGE. Akkurat som du skulle ha wappet på f.eks wap.vg.no.

Sensor er vel bare et slags "møt andre over bluetooth" konsept. Du legger ut info om deg selv og når andre har koblet seg opp med Sensor kan de lese av infoen din etc.

Ellers kan det være lurt å editere innleggene dine slik at du ikke lager flere poster etterhverandre.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
Hei,

Har også denne mobilen. Stor fornøyd, ja. Hvilken format er det best å ha musikk i? Vet ikke noe om disse nye formater.

Hilsen

Staljin

8396362[/snapback]

Vil nå si at det beste formatet å velge å ha musikk i, både på PC og på Nokia 6300 er MP3 .

Lenke til kommentar

Hvordan får man bort den automatiske skaleringen av bildene når man skal sende MMS ? Går det an å stille inn greiene sånn at man kan velge om man vil skalere ved hver MMS sending sånn som på sonyericsson ?

Fryktelig irriterende at bildene blir automatisk skalert når man skal sende MMS til f.eks en epost-adresse. Det koster jo det samme å sende MMS med full kvalitet på bildet så hvorfor skalere hvis mottaker kan motta full kvalitet ??

Noen som har et tips og et tricks ?

:hmm:

Endret av Shittu
Lenke til kommentar

Er det ikke en begrensing i filstørrelsen som MMS kan sende som gjør at telefonen skalerer? Slik var det iallefall på min gamle SE K300i hvor grensa lå på 100kb (godt mulig mobilen er helt utdatert også der, slik at begrensingen er bedre på nyere mobiler).

Uansett, sitter og ser på min nye Nokia 6300 spise strøm på nattbordet nå :D Førsteinntrykket er enormt bra! Fantastisk følelse og design... Blir ikke så mye prøving før i morra tenker jeg, da den har ladet seg i ti-tolv timer.

Gleder meg fælt til å endelig slå den på :)

Endret av Speedbug
Lenke til kommentar
Er det ikke en begrensing i filstørrelsen som MMS kan sende som gjør at telefonen skalerer? Slik var det iallefall på min gamle SE K300i hvor grensa lå på 100kb (godt mulig mobilen er helt utdatert også der, slik at begrensingen er bedre på nyere mobiler).

Uansett, sitter og ser på min nye Nokia 6300 spise strøm på nattbordet nå :D Førsteinntrykket er enormt bra! Fantastisk følelse og design... Blir ikke så mye prøving før i morra tenker jeg, da den har ladet seg i ti-tolv timer.

Gleder meg fælt til å endelig slå den på :)

8416070[/snapback]

Nei. Jeg kan sende fullkvalitet (2 Mpix) med SE W810i. Der får jeg valg hver gang jeg sender om jeg vil skalere. Rart hvis ikke dette går med Nokia 6300 også.

Lenke til kommentar

Aha! Så da var med andre ord min K300i virkelig klar for utskiftning da :)

Forresten, nå bryr jeg meg ikke noe om at den skal lade i tolv timer altså... Står heller ikke noe om det i bruksanvisninga på denne telefonen, så regner ikke med at batteriet tar skade av det akkurat..

Er nødt til å prøve den!

Endret av Speedbug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...