Gå til innhold

Nokia 6300 (Tips og Triks)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mye har skjedd siden firmware 5.00, så det er på tide med oppdatering. det ser ut til at videoavspillingsfunksjonen er much-improved! all knoting og prøving med å finne optimal konvertering uten å miste for mye kvalitet og uten å få synk-problemer ser nå ut til å være unødvendig.

 

har forsøkt flere konverteringsprogram, og 6300 ser nå ut til å takle de fleste hi-qual konverteringer. jeg har likevel landet på denne løsningen som den beste:

 

jeg bruker fortsatt avisplit (se min første post), noe jeg ikke kan forstå at andre ikke bruker. blir jo helt lam i tommelen av å spole dersom du avslutter midt i en film (dersom ikke det finnes en søk-funksjon jeg ikke har funnet)

 

les denne nettsiden om hva det står om Ultra Mobile 3GP Video Converter (men sørg for å få tak i siste programversjon) :

 

http://www.expansys.re/ft.aspx?k=89560

 

beste innstilling etter oppdatert firmware 5.00 er:

 

profiles: 3gp - (mpeg-4 aac) 3gpp format (*3gp)

vid qual: superb

vid cod: mpeg4

resol: 176x144 qcif

framerate: 15

aspect: auto

audio qual: 160

audio cod: mpeg4aac

channels: 2 channels stereo

sample rate: 32000 hz

ikke glem å hak av for "add letterbox to keep aspect"

 

 

dette er det beste jeg fant etter noen timer knoting og testing i går. lykke til folkens!!

Endret av standby
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk, for svar :) Eg har oppdatert tråden min, her, som i det store og heile handla om det same.

 

Btw: Eg veit ikkje om det er nemnt i denne tråden tidlegare, men det ser ut til at denne snart kjem i raudt og kvitt

 

Ja, begge deler er mulig. Er bare å flytte SMSene fra innboksen til minnekortet.

 

For å overføre dem til PC-en, må du dog være tilkoblet til PC-en, enten via Bluetooth eller kabel. Du får kjøpt dem i el-butikkene. Bluetooth pleier å være billig, jeg kjøpte min for 275,-.

9504717[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ja, begge deler er mulig. Er bare å flytte SMSene fra innboksen til minnekortet.

 

For å overføre dem til PC-en, må du dog være tilkoblet til PC-en, enten via Bluetooth eller kabel. Du får kjøpt dem i el-butikkene. Bluetooth pleier å være billig, jeg kjøpte min for 275,-.

9504717[/snapback]

 

Kan du fortelle hvordan du klarer å lagre meldinger på minnekortet? Har forsøkt på alle tenkelige måter men får det ikke til :hmm:

Lenke til kommentar
Ja, begge deler er mulig. Er bare å flytte SMSene fra innboksen til minnekortet.

 

For å overføre dem til PC-en, må du dog være tilkoblet til PC-en, enten via Bluetooth eller kabel. Du får kjøpt dem i el-butikkene. Bluetooth pleier å være billig, jeg kjøpte min for 275,-.

9504717[/snapback]

 

Kan du fortelle hvordan du klarer å lagre meldinger på minnekortet? Har forsøkt på alle tenkelige måter men får det ikke til :hmm:

9654101[/snapback]

 

Samme her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...