Gå til innhold

Nokia 6300 (Tips og Triks)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel prøvde å oppdatere FW i min 6300 og det gikk skjeis. Først ble det raportert av oppdateringsverktøy at jeg hadde FW 4.70, men jeg er sikkert på at det var 4.71 jeg hadde. Ja, ja, tenkte jeg, den for prøve seg, og halvveis under oppdatering slo mobilen seg av og det var ikke tale om å få liv i den. Har nå levert den inn.

 

Staljin

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar.

 

Jeg har ikke den mest heavy telefonbruken. Prater kanskje (i snitt) 20 minutter om dagen, og sender 10 meldinger. Sjelden mp3 eller radio.

 

Vet det er umulig for deg å svare, men ville du da trodd den varte tre dager?

(For egen del har det mye å si om en telefon varer 48 timer eller 72 timer)

9245506[/snapback]

 

Kan vel ikke bidra med så mye annet enn et eksempel for sammenlikning. Jeg sender 10-20 meldinger pr dag, prater kanskje 10-20 minutter, ca 1 mms i snitt, 3 minutter GPRS. Radioen står på fra 0800 - 1700. Bluetooth av.

Med dette bruksmønsteret må jeg lade hver natt, men det er mest på grunn av radioen.

 

Dager jeg ikke har radioen på holder telefonen fint i 3 døgn, også når den står på om natta.

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar.

 

Jeg har ikke den mest heavy telefonbruken. Prater kanskje (i snitt) 20 minutter om dagen, og sender 10 meldinger. Sjelden mp3 eller radio.

 

Vet det er umulig for deg å svare, men ville du da trodd den varte tre dager?

(For egen del har det mye å si om en telefon varer 48 timer eller 72 timer)

9245506[/snapback]

 

Syns telefonen din bruker mye batteri hvis den blir ferdig på 3 dager med ditt forbruk. Kan ha med hvordan du brukte batteriet da du først kjøpte den. Man skal være oppmerksom på de første ladingene.

 

Jeg selv snakker og sender melding sjelden. Kanskje 15-20 min samtale og +-5 meldinger pr. dag. Men jeg bruker i hovedsak dens funksjoner som musikkavspiller, kamera, Bluetooth og internett (Opera mini er bare genial) og nå er den på sin siste strek, ladet opp natt til tirsdag.

 

Nokia folka har åpenbart valgt funskjonalitet istedenfor batteritid.

Lenke til kommentar

Når jeg mottar en melding som er lengre enn det skjermen "klarer", så trykker man ned. Slik som på SE begynner neste side rett nedenfor sist lest setning, mens på denne nokia-en merker jeg at den starter neste side midt i... Går det an å stille på dette på noe innstillinger e.l.?

 

Mulig jeg forklarte litt dårlig..

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar.

 

Jeg har ikke den mest heavy telefonbruken. Prater kanskje (i snitt) 20 minutter om dagen, og sender 10 meldinger. Sjelden mp3 eller radio.

 

Vet det er umulig for deg å svare, men ville du da trodd den varte tre dager?

(For egen del har det mye å si om en telefon varer 48 timer eller 72 timer)

9245506[/snapback]

 

Syns telefonen din bruker mye batteri hvis den blir ferdig på 3 dager med ditt forbruk. Kan ha med hvordan du brukte batteriet da du først kjøpte den. Man skal være oppmerksom på de første ladingene.

 

Jeg selv snakker og sender melding sjelden. Kanskje 15-20 min samtale og +-5 meldinger pr. dag. Men jeg bruker i hovedsak dens funksjoner som musikkavspiller, kamera, Bluetooth og internett (Opera mini er bare genial) og nå er den på sin siste strek, ladet opp natt til tirsdag.

 

Nokia folka har åpenbart valgt funskjonalitet istedenfor batteritid.

9248085[/snapback]

 

 

Telefonen min er en 6233, som varer lengre enn 3 dager med min bruk (av og til opptil en uke).

 

Men mitt poeng er at jeg (med min bruk) synes det er for ofte å måtte lade annenhver dag. Hvis det er tilstrekkelig med hver tredje dag (ev. sjeldnere) har du litt større fleksibilitet ifht når du lader den.

Lenke til kommentar
Kunne kanskje funne svar på dette sjølv i tråden, men det tar så lang tid. ;)

 

Nokon som har peiling på om eg kan bruke programmet WeGolf på 6300?

9252533[/snapback]

Denne versjonen er en JAVA versjon, så da bør du kunne bruke det. Skal du bruke GPS må telefonen din støtte bluetooth standarden JSR-82, og om 6300 gjør det, vet jeg ikke.

9252611[/snapback]

Nix, har ikke prøvd selv.

Lenke til kommentar
Kan noen bekrefte om vibratoren og "lydløs-generell"-snarvei funksjonen ikke fungerer etter oppdatering til v.5.00?

9237929[/snapback]

 

 

Ja kan bekrefte at jeg mistet # funksjonene etter enn oppdatering. Så morsomt at firkanttasten som også har et lydløst ikon på seg ikke fungerer når du holder den inne lenger. Håper det kommer en oppdatering som fikser dette.

 

Gikk fra 4.70 til 5.00 på Nokia hjemmeside

 

Når det gjelder vibrering så vibrerer telefonen på både normal og lydløs profil.

Lenke til kommentar
Kan noen bekrefte om vibratoren og "lydløs-generell"-snarvei funksjonen ikke fungerer etter oppdatering til v.5.00?

9237929[/snapback]

 

 

Ja kan bekrefte at jeg mistet # funksjonene etter enn oppdatering. Så morsomt at firkanttasten som også har et lydløst ikon på seg ikke fungerer når du holder den inne lenger. Håper det kommer en oppdatering som fikser dette.

 

Gikk fra 4.70 til 5.00 på Nokia hjemmeside

 

Når det gjelder vibrering så vibrerer telefonen på både normal og lydløs profil.

9301565[/snapback]

 

Er det noe som har blitt bedre i den nye da?

Lenke til kommentar
Kan noen bekrefte om vibratoren og "lydløs-generell"-snarvei funksjonen ikke fungerer etter oppdatering til v.5.00?

9237929[/snapback]

 

 

Ja kan bekrefte at jeg mistet # funksjonene etter enn oppdatering. Så morsomt at firkanttasten som også har et lydløst ikon på seg ikke fungerer når du holder den inne lenger. Håper det kommer en oppdatering som fikser dette.

 

Gikk fra 4.70 til 5.00 på Nokia hjemmeside

 

Når det gjelder vibrering så vibrerer telefonen på både normal og lydløs profil.

9301565[/snapback]

 

Er det noe som har blitt bedre i den nye da?

9304551[/snapback]

 

Nei ser egentlig ikke noen forbedringer. Ingen synlige i hvert fall. Men lurer på om den bug-en med at minnekortet forvant er rettet på. Men telefonen er like rask i menyer som før og ingen nye funksjoner. Batteriet føles helt likt ut. Kan ikke merke at det er bedre eller dårligere

Lenke til kommentar
Kan noen bekrefte om vibratoren og "lydløs-generell"-snarvei funksjonen ikke fungerer etter oppdatering til v.5.00?

9237929[/snapback]

 

 

Ja kan bekrefte at jeg mistet # funksjonene etter enn oppdatering. Så morsomt at firkanttasten som også har et lydløst ikon på seg ikke fungerer når du holder den inne lenger. Håper det kommer en oppdatering som fikser dette.

 

Gikk fra 4.70 til 5.00 på Nokia hjemmeside

 

Når det gjelder vibrering så vibrerer telefonen på både normal og lydløs profil.

9301565[/snapback]

 

Er det noe som har blitt bedre i den nye da?

9304551[/snapback]

 

Nei ser egentlig ikke noen forbedringer. Ingen synlige i hvert fall. Men lurer på om den bug-en med at minnekortet forvant er rettet på. Men telefonen er like rask i menyer som før og ingen nye funksjoner. Batteriet føles helt likt ut. Kan ikke merke at det er bedre eller dårligere

9305208[/snapback]

 

Ok. Med andre ord, når jeg blir den heldige eier, bør jeg vente med å oppgradere, så fremt ikke den er lagt inn alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...