Gå til innhold

Nokia 6300 (Tips og Triks)


Anbefalte innlegg

Har hatt telefonen siden torsdag forrige uke nå, og er storfornøyd;) Er litt småskuffa over at det ikke følgte med USB-kabel, men men.. Får vel kjøpe det.

Telefonen passer som støpt til hånda :D Kjøpte også på Elkjøp, først skulle de ha 2700 uten abb. Men tok med pristilbud fra expert på 2399,- , så fikk den for samme prisen. Elkjøp var det eneste stedet som hadde telefonen på lager her i Drammen også..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tastene er ikke vanskelige å bruke og er helt ok synes jeg. Men løsningen som de hadde på k750i var litt bedre da tastene var opphøyd på skrått. Det kunne det vært her også.

 

Er det noen som egentlig har funnet noen bugs på denne enda?

 

Det er lenge siden jeg kjøpte en ny tlf med første utgave av firmware og ingen feil funnet enda??

Lenke til kommentar

Mulig jeg har funnet en bug, for når jeg trykker "oppdater musikkbibliotek" finner den aldri mp3-filene på minnekortet.

 

EDIT, bruker forresten linux, så jeg installerte nokia suite på XP og la inn noen filer der, da fant spilleren de.. Så det viste seg at en mappe jeg lagde som het "Music" (engelsk siden alle andre mapper var norske), hadde blitt korrupt og nokiaen ville tydeligvis bare lete i den mappen etter musikk.. Formaterte minnekortet, og la inn noen mp3er med Nokia Suite (prøvde forresten først med eAAC+ (?) og AAC, var såpass kvalitetstap selv på beste kvalitet i AAC at jeg framover bare legger inn som mp3..

 

Har nettopp overført en til fil fra linux (ubuntu) til Music-mappen, da har jeg telefonen som masselagringsenhet/datalagringsmodus og må vente i over ett minutt før filen blir overført. Derfor den første Music-mappen ble korrupt, jeg trodde overføringen var ferdig og reiv ut ledningen uten å avslutte skikkelig..

 

Uansett, tar det like lang tid å overføre filer i datalagringsmodus i Windows? Må som sagt vente et minutts tid før filen overføres rask (kommer progressbar på skjermen på telefonen)

Endret av LoCDoG
Lenke til kommentar

Har hatt denne telefonen i noen dager nå og er kjempefornøyd. Den er helt perfekt!

 

Jeg kjøpte en 2,5mm til 3,5mm-adapter, USB-kabel og minnekort hos Clas Ohlson. Funker fett! Eneste klagen jeg har er susing når jeg hører på musikk. Får noen andre dette? Lurer på om det er telefonen eller adapteren min.

 

Hei jeg har et spørsmål. kan man bruke hvilken som helst mini-Usb til denne telefonen ? Jeg kom på at jeg faktisk har en mini usb kabel som jeg bruker til mitt casio digital kamera ??

8358196[/snapback]

Telefonen bruker helt vanlige mini-USB-kabler ja :)

 

Er det noen som har prøvd å encode video/film til denne enda? Lurer på hvilken framerate og avspillingsmuligheter den har. Jeg har ikke datakabel enda så ser frem til det. Tenker da å encode en film, avi eller lignende til 3GP og se den på mobilen.

8361416[/snapback]

Har prøvd meg litt på det. Står på Nokia sine sider at den støtter H.264, men fikk ikke bilde, bare lyd på filen som jeg encodet. Prøvde også en 3GPP-fil fra rocketboom.com med samme resultat. Tenker kanskje at oppløsningen er for høy. Men har ingen programmer for encoding av 3GPP-filer så får ikke testet så mye :p

 

Hei,

 

Har også denne mobilen. Stor fornøyd, ja. Hvilken format er det best å ha musikk i? Vet ikke noe om disse nye formater.

 

Hilsen

Staljin

8396362[/snapback]

På PC-en min har jeg all musikken min i mp3 med en kvalitet som er overkill på en mobiltelefon, så istedet for å bare laste den over, transcoder jeg til 128kbits AAC. AAC skal visstnok ha bedre kompresjon enn mp3, så hvis du skal encode musikken bare for bruk på telefonen så vil jeg anbefale det. For de som bruker iTunes, så er transcoding til AAC ikke vanskeligere enn å høyreklikke på sangen og velge "Konverter til AAC".

 

Hvordan får man bort den automatiske skaleringen av bildene når man skal sende MMS ? Går det an å stille inn greiene sånn at man kan velge om man vil skalere ved hver MMS sending sånn som på sonyericsson ?

Fryktelig irriterende at bildene blir automatisk skalert når man skal sende MMS til f.eks en epost-adresse. Det koster jo det samme å sende MMS med full kvalitet på bildet så hvorfor skalere hvis mottaker kan motta full kvalitet ??

 

Noen som har et tips og et tricks ?

 

:hmm:

8409649[/snapback]

Hvis mottakeren er en e-postadresse kan du bruke e-postklienten som følger med. Den vil ikke endre størrelsen på bildet.

Lenke til kommentar
Hvis mottakeren er en e-postadresse kan du bruke e-postklienten som følger med. Den vil ikke endre størrelsen på bildet.

8599819[/snapback]

 

Så det går altså ikke uten å sette opp epost klienten ? Det er jo både mer tungvint og dyrere.

 

Det var minuspoeng til nokia og plusspoeng til sonyericsson.

Lenke til kommentar

Hei alle :)

Har hatt 6300 i drøyt en uke nå og må si meg enig i at det er en kremtelefon. Har endelig kommet tilbake fra SE til Nokia og kan ikke si at jeg angrer et sekund. Men har merket en ting som er litt rart....

 

Tasten for "2abc" har en annen vinkling enn de andre tastene. Den heller litt fremover mot skjermen istedenfor å ligge flatt som de andre.

Er dette bare på min telefon, eller er det en finurlig grunn for dette?:hmm:

Lenke til kommentar
Hei alle :)

Har hatt 6300 i drøyt en uke nå og må si meg enig i at det er en kremtelefon. Har endelig kommet tilbake fra SE til Nokia og kan ikke si at jeg angrer et sekund. Men har merket en ting som er litt rart....

 

Tasten for "2abc" har en annen vinkling enn de andre tastene. Den heller litt fremover mot skjermen istedenfor å ligge flatt som de andre.

Er dette bare på min telefon, eller er det en finurlig grunn for dette?:hmm:

8608299[/snapback]

den har samme vinkel som resten her

Lenke til kommentar

Synes det går litt tregt å overføre musikk med usb, i hvertfall sammenlignet med Creative nano plus spilleren jeg har.

Noen andre som opplever det?

Bruker et Twinmos 2 gb kort

Men det er jo ikke noe stort problem.

Musikk funksjonen funker veldig bra synes jeg

Lenke til kommentar
Synes det går litt tregt å overføre musikk med usb, i hvertfall sammenlignet med Creative nano plus spilleren jeg har.

Noen andre som opplever det?

Bruker et Twinmos 2 gb kort

Men det er jo ikke noe stort problem.

Musikk funksjonen funker veldig bra synes jeg

8614671[/snapback]

Synes og det går sakte, men jeg opplever det som om overføringen ikke begynner før etter ca ett minutt. Jeg bruker linux og overfører direkte til riktig mappe på minnekortet, bruker ikke windowsprogramvaren som fulgte med (sier seg selv gjerne)

Lenke til kommentar

Har lekt litt med video funksjonen.

Prøvd CloneDVD mobile og Nero digital.

Rippet en hel dvd, den kom på knappe 170 mb!

176x144 pixels 15 fps..

Vil anbefale å bruke Nero digital codecen, det gir helt klart bedre kvalitet.

Men uansett hva jeg prøver så blir ikke lyden synkronisert i mobilen, er ok på pcen.

Har googlet litt og ser at andre opplever det samme, håper dem klarer å fikse dette i neste firmware.

Ikke noen biggie akkurat, men det er litt stas med video :)

 

Noen som vet om 6300 klarer mer enn 15 fps?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...