Enceladus Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Hovedkortet piper ikke slik det skal når jeg skrur på pcen og jeg får ikke opp noe skjermbilde. Hva kan være grunnen til det? Maskinen fungerte helt fint da jeg dro hjemme fra. Jeg pakket den ned i en koffert og dro med båt. Jeg har ikke rørt noen ting inni. Jeg plugget bare i kontaktene og den starter opp men jeg får ikke skjermbilde og ingen pipelyd. Hva er vanligvis feil når slikt skjer? Det var forresten en skrue som lå og skramlet inni pcen da jeg åpnet den opp. Kan den ha gjort noe skade på innholdet? Jeg er også redd mannskapet på båten har slengt litt rundt med rullekofferten men det kan jeg ikke si sikkert. Og for å ta med alle faktorer som kan ha hatt noe å si for at den ikke fungerer så må det også nevnes at jeg trillet kofferten et godt stygge på brosten. Det ristet mye selvfølgelig. Videre må det nevnes at pcen nylig ble fikset av min Onkel. Jeg er ikke helt sikker på hva som nøyaktig var galt. Men det siste han gjorde før den startet opp normalt, var å plassere ram brikkene i de riktige slottene. De sto nemlig feil. Han fjernet også diverse kjølepasta på avveie og børstet vekk noe metallstøv etter at cpu vifta hadde falt av cpuen og gnagd litt på kjølesystemet på hovedkortet. Det opprinnlige problemet før min onkel fikset pcen var mest sansynlig at cpu vifta hang løst. Vi trodde kanskje at cpuen var kaputt av den grunn og bestilte en ny. Det var imidlertid ikke problemet fant vi ut da vi testet den nye og pcen fortsatt ikke fungerte. Så nå sitter jeg med to cpuer. Det ordnet seg ihvertfall til slutt. Men nå har jeg samme problemet som da den ikke virket. Personlig vil jeg konkludere med at det er noe iveien med hovedkortet. Om noe da er galt i det hele tatt. Nå kommer jeg til å bestille et nytt hovedkort. Men det er alltid godt å få litt tilbakemeldinger. Takker for svar. Endret 10. april 2007 av Gammelsko Lenke til kommentar
Privat Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hvis du ikke får lyd når du har hatt det tidligere, er det sannsynlighvis HK som er defekt. Ingen lyd når du starter uten skjermkort, eller minne = Def hk, så sant mic er koblet til. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Se der ja! Jeg tok og byttet plass på begge ram brikkene og da funket alt helt fint! Merkelig! Det var dette som var problemet da min onkel fikset pcen. Ram brikkene sto i feil slott. Bare at nå skiftet jeg tilbake til den opprinnlige posisjonen. Jeg skjønner ikke dette. Noen som har en forklaring? Den fungerer ihvertfall helt fint nå Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Høres bare ut som om det er dårlig kontakt med en av brikkene, og når du flytter på dem får den god kontakt igjen, og så har de ristet litt ut når du har dratt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå