Gå til innhold

Dette går ikke!

bono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker alltid å anbefale folk å kjøpe så mye RAM som de har råd til.

Har ikke prøvd ut dette selv, men du kan jo være forsøkskanin:

Kjøp den brikken du fant der, smekk den inn i PC'en uten å fortelle mora di det. Så, etter en stund, og etter at du har sett at mora di har prøvd PC'en, tar du brikken ut igjen. Da kan du bare sitte å vente på at hun kommer springende inn på rommet ditt og lurer på hvorfor dataen er så himla treg. Så kan du "selge" RAM-brikken til henne 8)

Lenke til kommentar

Det er innmari dumt å ha 128mb på en PC som brukes til vanlig! Tregt og ustabilt! Jeg har nå 1024MB SDRAM på PCen, veldig stabilt må jeg si. Slipper den store swapfilen hvertfall. Dessuten koster en 256MB brikke ikke noe i dag.

Når det gjelder morra di så tror jeg det er på tide med ett opprør, du kan ikke leve slik i evigheter. :lol:

Lenke til kommentar

Om "modern" skal ta over: Dont touch it!

Nå veit ikke vi hva slags mamma han har da.... Mora mi har gjerne oppe en web browser med sol.no's spill, kazaa, dbPowerAMP og word på en gang.... blir fort merkbart lite ram da ja...

bare kjøp den forbanna ramen da, koster jo ikkeno... alle er vel enige om at det ikke blir noe VÆRRE ytelse vel ;)

Lenke til kommentar

Nå veit ikke vi hva slags mamma han har da.... Mora mi har gjerne oppe en web browser med sol.no's spill, kazaa, dbPowerAMP og word på en gang.... blir fort merkbart lite ram da ja...

men jeg vet hva slags mamma han har(er kameraten hans, skjønner dere). Det er "bono" jeg er kamerat til og ikke modern, men jeg vet da såpass at hun ikke ligger langflat foran skjermen døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Det er innmari dumt å ha 128mb på en PC som brukes til vanlig! Tregt og ustabilt! Jeg har nå 1024MB SDRAM på PCen, veldig stabilt må jeg si. Slipper den store swapfilen hvertfall. Dessuten koster en 256MB brikke ikke noe i dag.

Når det gjelder morra di så tror jeg det er på tide med ett opprør, du kan ikke leve slik i evigheter. :lol:

Det er bortkastet penger å kjøpe så mye ram. Er sværet få som bruker pc'en hjemme som har brukt for så mye ram? Men når eg skal kjøpe nye ram brikker til å bruke dual ddr kjøper eg 2x256 eller 2x512. Alt over 512 er bortkastet penger. Og eg merket ikke noe forskjell på pc'en min da eg satte inn 256, Altså 2x256 etter oppdateringen.
Lenke til kommentar

merkelig, du tok deg ikke nær av å bli kalt lillebill :lol: men nok om det. hvorfor går ikke ddr ram i vårres maskin om e tør spørr?og hvordan får jeg vite om denne typen ram passer i vårres maskin? dn e såg va jo pc133 å e veit jo ikke om e har pc99999999999:lol: eller om e har pc 133?????korsn e finn ut da, nei da mått no nørdan vet! :o

Lenke til kommentar
merkelig, du tok deg ikke nær av å bli kalt lillebill :lol: men nok om det. hvorfor går ikke ddr ram i vårres maskin om e tør spørr?og hvordan får jeg vite om denne typen ram passer i vårres maskin? dn e såg va jo pc133 å e veit jo ikke om e har pc99999999999:lol: eller om e har pc 133?????korsn e finn ut da, nei da mått no nørdan vet! :o

Eh hva i alle dager er det du prøver å fortelle nå da, Forstår mindre og mindre eg om hva som er problemet ditt nå?

Lenke til kommentar

No offense, men du burde skjerpe deg litt hvis du vil ha hjelp i dette forumet.

Angående RAM: En DDR SDR brikke vil ikke passe inn i et HK som kun støtter SDR. Ditt HK vil jeg tro bare støtter SDR.

128mb ram føler hvertfall jeg er for lite på den Pc'n jeg sitter på nå.

Mas på din mor, til hun følger din lære.

Ps. 256mb SDR er nok til WinXP (for de som lurte)

Lenke til kommentar

Kjøp 256mb Sdram. Hvorfor?

1)Du vil uansett ikke få dårligere ytelse. Og du vill få bedre ytelse i mange situasjoner. Behovet avhengier selvfølgelig av bruken, men det finnes ingen situasjoner hvor du taper på 384 mb i forhold til 128. Jeg har en gammel 500Mhz hvor jeg gjorde den oppgraderingen og jeg merket forskjell. Ikke mens jeg sat å så på skribebordet, men med antivirus, brannmur, word, MusichMatch + annet dritt som windows startet så hørte jeg ofte HD summe febrilsk.

2) Prisen ligger rund 250, og stort billigere blir det sansynlig hvis ikke, for SD ram er på vei ut

3)Det er korekt at det var en gang 32 kunne vere nokk med 9x, men i en tid hvor de fleste skjermkort har mer ram så optimaliserer ikke produsenter for 128 lengre. Har du innstalert en skriver driver før, og den har vert for stor for en diskett? De kunne selfølgelig lagd den liten nokk, men disk plass er ikke et problem. Hva har dette med ram? jo, fordi det er det samme med ram. Folk flest har en del ram, og da "sløser" produsentene med den. Og nettop derfor er 128 for lite, fordi hvis du noen gang skal kjøre nyere programmer er ikke de opptimalisert for 128 lengre. Programmer/OS kunne lages slik at de funker greit på 128 og kansje mindre, men desverre gjør ikke produsentene dette.

God jul. Og få deg egen pc, gjør alt så mye letter(vet hva jeg snakker om :wink: )

Lenke til kommentar
hvorfor går ikke ddr ram i vårres maskin om e tør spørr?og hvordan får jeg vite om denne typen ram passer i vårres maskin? dn e såg va jo pc133 å e veit jo ikke om e har pc99999999999:lol: eller om e har pc 133?????korsn e finn ut da, nei da mått no nørdan vet! :o

Nerdene vet det! Finn fram manualen til hovedkortet. Der skal det stå om hovedkortet ditt kjører PC100 eller PC133-RAM.

For å ta det første sist, så passer(som andre har sagt) ikke DDR SDRAM inn i SDRAM-moduler. Det av den enkle grunn at DDR, Double Data Rate, på en måte kjører dobbelt så fort som SDRAM, ved at det kan ta "flere ting samtidig"(ja, det var fryktelig dårlig forklart, men må springe og åpne pakker snart :wink: ) Brikkesettet og minne-modulene på hovedkortet ditt "takler" ikke DDR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...