binko Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Ja, som tittelen sier; har veldig mye piping i ørene. Med mye mener jeg kanskje hver 3. time. Finnes vel et par der ute med øresus... Jeg har ikke noe lyst til å få det. Jeg hører ikke på spesielt tung eller høy musikk, skal det legges til. Har endret tittelen litt, slik at dette kan bli en tråd hvor du kan snakke med andre som vet hvordan du har det. Det skal legges til at jeg ikke har øresus. Skriv inn og få hjelp - eller hjelp andre! mvh. Gizmo Endret 12. april 2007 av gizmomats Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du mener at det piper i ørene hver tredje time? Høres snodig ut. Lenke til kommentar
binko Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Jojo, ja, men sånn i gjennomsnitt da Ikke et fast mønster, heldigvis. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Er vel kanskje øresus som du sa ja. Hør med en lege da? Lenke til kommentar
binko Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Neei... Jeg vil ikke ha øresus Sukk... Men jeg gidder ikke gå til legen før det blir et virkelig problem. Kanskje det går over... *kryssefingrene* Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Trenger nødvendigvis ikke bare være høy musikk. Kan jo være generell støy du blir påført daglig.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 kan være stress. jeg har hatt det problemet stressa på jobb så fikk midlertidig øresus på begge ørene som senere førte til migrene. måtte slutte i den jobben for å bli frisk Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Får slike pipelyder på et eller begge ørene av og til jeg også. Sånn piiiiiiiip. Varer kanskje 1 minutt så forsvinner det. Er det det du opplever? Jeg aner ikke hva det er. Jeg vet at når jeg legger meg til og sove og det er helt stilt, så kan jeg høre litt susing, men det plager meg aldri. Offthatopic: Hvorfor har tråden 0 visninger? Vi har jo replya tilogmed på tråden... (se tiden på edit oss meg for klokkeslett).. Endret 10. april 2007 av narutofan Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Ikke noe legen kan gjøre med dette. Du må bare lære deg i godta dette og ignorere det. Så lenge du gjør det, vil det bli mye bedre. Lenke til kommentar
binko Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Var akkurat det jeg IKKE ville høre da dicktator... Ja, stress kan være en faktor. Har også en del vondt i hodet (men det kan vel skyldes data 24/7 ) Hm. Får se hva som skjer da. Og ja, narutofan, er sånn. Ikke sånn at det gjør noe, men er litt bekymret.. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) MEN hvis du ikke har hatt ørebetennelse eller blitt eksponert for høy lyd i det siste kan det være voks i ørene som frambringer denne U-lyden. Dette kan en allmennlege sjekke opp. Har du høy blodtrykk? Hvor lenge har lyden vært til stedet? Mest sannsynlig er dette noe forbigående men som jeg sa; hvis du ignorerer det blir ting mye lettere. Endret 11. april 2007 av dicktator Lenke til kommentar
binko Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Hehe ja... Du har så evig rett. Tror jeg skal la det ligge litt, er en del ting som kanskje teller inn; stress, jeg er ganske stresset for tiden, + at jeg er litt deprimert. For prøve å ta det fint, blir nok bra. Takk til alle for svar. mvh. Gizmo. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 MEN hvis du ikke har hatt ørebetennelse eller blitt eksponert for høy lyd i det siste kan det være voks i ørene som frambringer denne U-lyden. 8360053[/snapback] Så ørebetennelse kan føre til litt susing i ørene? Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Har øresus og nedsatt hørsel selv. Det startet slik du beskriver dessverre. Får du vondt i ørene når du hører på høy musikk? Gå til legen og ta en hørselstest. Hvis du er på vei til å få nedsatt hørsel vil jeg bare si: VÆR FORSIKTIG. Bruk ALLTID sov-i-ro på konserter og slikt. Lenke til kommentar
binko Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Å neeei... Så mye dritt det skulle være i livet mitt plutselig da... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Har øresus og nedsatt hørsel selv.Det startet slik du beskriver dessverre. Får du vondt i ørene når du hører på høy musikk? Gå til legen og ta en hørselstest. Hvis du er på vei til å få nedsatt hørsel vil jeg bare si: VÆR FORSIKTIG. Bruk ALLTID sov-i-ro på konserter og slikt. 8360196[/snapback] Du behøver ikke å ha nedsatt hørsel fordi du har øresus. Hvordan fikk du dette selv? Og hvordan påvirker hørseltapet deg? Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Du behøver ikke å ha nedsatt hørsel fordi du har øresus.Hvordan fikk du dette selv? Og hvordan påvirker hørseltapet deg? Jeg gikk til legen da jeg syntes øresuset ble såpass ille at jeg trodde det ødela for hørselen min. Da fikk jeg vite at det var pga nedsatt hørsel jeg hadde øresus og ikke omvendt. Det er visst vanlig å få øresus når man har nedsatt hørsel. Jeg vet ikke hvordan jeg fikk øresus (og nedsatt hørsel) men jeg regner med at det er dels arvelige faktorer og dels ufornufig bruk og lytting på høy musikk. Masse bass i bilen f.eks. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Du behøver ikke å ha nedsatt hørsel fordi du har øresus.Hvordan fikk du dette selv? Og hvordan påvirker hørseltapet deg? Jeg gikk til legen da jeg syntes øresuset ble såpass ille at jeg trodde det ødela for hørselen min. Da fikk jeg vite at det var pga nedsatt hørsel jeg hadde øresus og ikke omvendt. Det er visst vanlig å få øresus når man har nedsatt hørsel. Jeg vet ikke hvordan jeg fikk øresus (og nedsatt hørsel) men jeg regner med at det er dels arvelige faktorer og dels ufornufig bruk og lytting på høy musikk. Masse bass i bilen f.eks. 8361149[/snapback] Hvor stort hørseltap hadde du? Hørseltap blir diagnosert når en ikke klarer å høre en frekvens mellom 125 - 8000hz på 20 dB. Fikk selv øresus i Jula da jeg ble utsatt for høy lyd i ca 2 minutter. Dette var på høyre øret. Har fått testet hørselen og den var ikke nedsatt. Graden min er av lav type så dette kan være forklaringen. Hvor høy Tinnitus er det du har? Høres bare om natten? Og hvor stort var hørseltapet ditt? Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvor høy Tinnitus er det du har? Høres bare om natten? Og hvor stort var hørseltapet ditt? Jeg husker ikke hvor mange prosent nedsatt jeg har. Jeg har fått høreapparat som jeg er alt for dårlig til å bruke. Øresuset er veldig høyfrekvent - som den lyden man får når en gammel analog TV er stillt inn på snø og du skrur opp lyden. Det hører jeg hele tiden, ikke bare natten. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Ok det forklarer mye. Men høreapparatet burde du benytte. Du kan få det til å maskere mye av susen slik at du slipper å høre på den hele tiden. Når fant du ut at hørsel hadde sviktet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå