Gå til innhold

Hvor rik skal du være før du slutter å jobbe?


Mythos

Anbefalte innlegg

40 MILL

SATSER PÅ Å VINNE LYKKETALL OG JACKPOT ONSDAGER.

Hadde aldri mer giddet å løftet en finger her i livet.

men vinner aldri likevel.

gud er en drittsekk..

8426145[/snapback]

 

Tror du Gud gir penger til dem som bare vil late seg :p ?

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter med endel Skagen fond, og de har 20% årlig avkastning over tid som mål. Jeg synes ikke det er urealistisk å håpe på at de kan klare det også de neste ti årene, og synes de ligger på et forhold mellom risiko og forventet avkastning som gjør at jeg sover godt om natta.

 

Det er endel år til jeg kan pensjonere meg, men jeg ser ikke bort fra at jeg vil jobbe mindre den dagen økonomien tillater det. Det er fint å jobbe, men jeg kunne godt tenkt meg litt lengre helger;-)

Lenke til kommentar
Jeg satser på 1% uttak pr. mnd, og da burde det greie seg med 4 mill og fond som klarer over 13% p.a. uten å spise opp kapitalen.  Dessverre er jeg et godt stykke fra målet med mindre jeg vinner i lotto. Men siden jeg ikke tipper lotto er også den muligheten minimal :)

8355647[/snapback]

Nå er det jo ingen automatikk i at fondet vil gå i pluss!

 

Tja, måtte hatt endel millioner da, 50-100 mill.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt nedbetalt bolig og 5 mill i banken tror jeg faktisk at jeg kunne levd relativt greit resten av livet. Ved investering i 3-4 relativt forskjellige saker samt tatt ut f.eks. 200.000 i året til forbruk så ville pengene vart i mange år. Man lever bra på rundt 15.000 i måneden hvis man ikke har faste utgifter av betydning.

 

Det optimale er selvfølgelig å ha en nedbetalt bolig med en hybel eller to - da dekker man jo ikke bare opp forsikring/strøm/vedlikeholdskostnader og bor dermed *helt* gratis, men går endog i pluss hver eneste måned.

 

Men som flere nevner så er det jo viktig å ha noe å gjøre om dagen også, og selv om man bare dyrker hobbyen sin så skal det godt gjøres å ikke kunne dra inn noen penger hvis det er noe man bruker en del tid på. Eller som det nevnes ovenfor; en deltidsjobb der man jobber f.eks. 3 dager i uken (gjerne sammenhengende så man får superlange helger) bare for å 'komme ut blant folk' kan man leve helt fint av hvis man ikke har faste utgifter av betydning.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Jeg sitter med endel Skagen fond, og de har 20% årlig avkastning over tid som mål. Jeg synes ikke det er urealistisk å håpe på at de kan klare det også de neste ti årene, og synes de ligger på et forhold mellom risiko og forventet avkastning som gjør at jeg sover godt om natta.

Feilkilden er som cybirg allerede har sagt at disse fondene ble startet omtrent akkurat da oppturen begynte igjen etter gigantfallene på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. En annen feilkilde er at oppgangen de siste 30 årene har vært uvanlig høy. Ser man på Dow Jones stod den bare og spant fra 1965 til 1985.

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
Hvorfor slutte å jobbe?

8442148[/snapback]

Det får vel være opp til den enkelte. Jeg regner med å ha nok kapital om noen år til å ha valget om jeg vil jobbe eller ikke. Nå trives jeg godt med å jobbe, men jeg ser ikke bort fra at jeg f.eks vil ta et års permisjon den dagen jeg har økonomisk frihet til å velge.

Lenke til kommentar

Rannfrid Rasmussen? Hun har beina ganske godt plantet på bakken, til tross for 1,2 mrd på bok. Da hun solgte en leilighet med en av de beste utsiktene i Kr.sand syntes hun budrunden gikk altfor høyt over takst, så hun stoppet den og trakk lodd om hvem av de tre budgiverene som skulle få kjøpe den.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar
du skal ikke stikke under en barkrakk at det medfører riktighet. Sånn er det når du har veldig mye penger og skal selge leilighet. skulle 10% av formuen hennes og jeg hadde hatt det ganske greit.

 

;)

8449863[/snapback]

 

 

Tullinger som ikke fortjener pengane.

Gi dem heller til folk som vet å nyte livet.

Vitsen med å ha 1 milliard i banken og enda jobbe..

Sprøe folk ..Får hun vanlig lønnslipp eller jobber hun gratis?

Gud er så urettferdig.

 

Hvorfor ikke gi bort litt av formuen...

Latterlige kvinnfolk

Lenke til kommentar

Tja, 2mill.

 

Skal ha noe å spare til, se fram til også.

 

Jeg fungerer ikke som rik, jeg vil ha noe å jobbe meg oppover mot , selvsagt. Å si, åh, jeg har så lyst på crosser, Gocart med 600cc maskin i, bil med 800hk, hus, playboy dame og alt sammen, men syns det er veldig greit å bare surre rundt og prate med venner også, selvom jeg er fattig som faen

Lenke til kommentar
*snip*

 

jeg minner om tidligere advarsler om språkbruk. advarsel er nå utdelt.

8451851[/snapback]

 

 

jeg skjønner ikke

ikke skrev jeg noe negativt om andre debattanter

og ikke var det stygt språk heller.

skrev bare det jeg mente.

altså at dama ikke fortjener penga..

så får jeg advarsel og innlegget blitt slettet..

 

Her er en mod som liker å ha makt ser jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...