hernil Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) har såvidt brukt FrontPage (2000), men nå skal det oppgraderes til office 2007 og der er det som kjent ingen FrontPage. hvilket program kan(/skal) erstatte det. tenker da både på programmene fra Microsoft (må ha samme funksjoner som FrontPage) og eventuelle 3.-parts programmer. noen tips? Endret 10. april 2007 av hernil Lenke til kommentar
vi3t Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 De fleste brukere dreamweaver og piczo og home.no builder? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 piczo etc. er vel uaktuelt. skal brukes til en seriøs side, er ikke en vanlig fjortiss side med masse lys og animasjoner. dreamweaver kan se interessant ut skal se på det, takk. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Lær deg HTML, CSS, og JavaScript. Mye enklere, og du har større bredde på hva du kan gjøre. Da kan du gjøre det i notepad! Lenke til kommentar
backup Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Man kan fortsatt bruke FrontPage selv om Microsoft har avsluttet støtten. Så har du FrontPage på maskina, så hvorfor ikke bruke den fortsatt, men uansett er det smart å gjøre som LostOblivion sier: lær deg html, css og javascript, fordi dette er en av basisforutsetningene får å bli skikkelig god når det gjelder utvikling av websider. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 det er vel en del nytt som gamle FrontPage 2000 ikke støtter vil jeg tro, så jeg trenger et nytt et. programmering tror jeg ikke jeg skal sette meg inn i helt ennå, så det blir å leite etter et FrontPage lignende program. hvordan er de programmene Microsoft erstattet FrontPage med? Lenke til kommentar
thedevil1 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Lær deg HTML, CSS, og JavaScript. Mye enklere, og du har større bredde på hva du kan gjøre. Da kan du gjøre det i notepad! 8351982[/snapback] er enig med deg.. og kanskje lær PHP og .. er greit og kunne Lenke til kommentar
chessrk Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei bruk Incromedeia Website X5 veldig bra program Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Lær deg HTML, CSS, og JavaScript. Mye enklere, og du har større bredde på hva du kan gjøre. Da kan du gjøre det i notepad! 8351982[/snapback] er enig med deg.. og kanskje lær PHP og .. er greit og kunne 8353344[/snapback] Hvis du ser etter en editor som lager enkle sider med hensyn på det grafiske, trenger du ikke mer enn de tre første hvis du vil gå over til koding, men PHP er absolutt kjempepraktisk når du har lært deg hvertfall HTML og CSS og også kanskje kan litt JavaScript. Hvis du da kan JavaScript ganske bra, er det ikke en altfor stor overgang til PHP ettersom de fleste kodespråk bygger på de samme konvensjonene. Lenke til kommentar
K-F-J Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det er ett alternativ som heter NVU og som er gratis.... Lenke til kommentar
vi3t Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Skal du ha det til seriøs side anbefaler jeg også HTML+CSS. Buildere blir ofte buggete og du forårsaker at siden blir lett "robbet" av "tyver" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Har selv brukt Webpagemaker, veldig enkelt program med 30 dagers trial hvis jeg ikke husker feil. Har brukt dette sammen med JAlbum til å lage bilde album på en side. Lykke til. Wiken Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Notepad2 (!) WYSIWYG :nono: Lenke til kommentar
Hefalompen Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 har såvidt brukt FrontPage (2000), men nå skal det oppgraderes til office 2007 og der er det som kjent ingen FrontPage. hvilket program kan(/skal) erstatte det. tenker da både på programmene fra Microsoft (må ha samme funksjoner som FrontPage) og eventuelle 3.-parts programmer. noen tips? 8351754[/snapback] Jeg er amatør når det gjelder programering, men har laget en side som er ok. Jeg bruker NVU. Og det er kjempelett og helt gratis. Brukte frontpage før det. Var aldri helt fornøyd med frontpage, men er godt fornøyd med NVU. Du kan se hvordan resultatet ble på siden min FindFileFast Der er det også en link til NVU. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det er ett alternativ som heter NVU og som er gratis.... 8355357[/snapback] Støttes. Helt enkelt og greit program. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Notepad er vel en fin erstatning for Front Page . Krever at du kan endel HTML og slike web-ting. Notepad2 er en litt mer avansert variant, som er veldig fint å bruke til bl.a html-koding, da du kan skille forskjellige deler av koden i ulike farger. Pantera Lenke til kommentar
Hefalompen Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Notepad er vel en fin erstatning for Front Page . Krever at du kan endel HTML og slike web-ting. Notepad2 er en litt mer avansert variant, som er veldig fint å bruke til bl.a html-koding, da du kan skille forskjellige deler av koden i ulike farger. Pantera 8388942[/snapback] Hvis man ikke gidder å lære HTML eller har tid, så bruk et WYZIWYG program. (what you see is what you get) NVU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå