tjalla Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 1. Band of Brothers Har alltid hatt et ømt punkt ovenfor andre verdenskrig-filmer/serier. Den tar følelsen av realisme fra Saving Private Ryan og strekker det ut til 12 timer med heseblesende action, godt skuespillersamspill og en ekstrem emosjonell opplevelse. Husker jeg så denne for første gang på tv-rip like etter den kom ut i USA i 2001. Så alle episodene på 2 kvelder og jeg har aldri sitti så gråtkvalt som i siste episode når det ble oppsummert hva som skjedde med hver av soldatene. 2. Twin Peaks Utrolig vemmelig stemning, absurde karakterer og fantastisk musikk. Må oppleves! 3. Oz Utrolig bra fengselsserie. Realistisk, brutalt, usminket. Råe karakterer. Synd at den ikke slo så godt ann i Norge. Den ble vel sendt på TV3 midt på natta noe som er uhørt om man sammenligner det med Prison Break som for meg er uforståelig at ble så populær. Hva er så deres favoritter? Skal begrunnes Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) STARGÅTE SG-1 TV ble oppfunnet bare å vi skulle få se denne serien. alle andre serier er bare laget så man har noe å se på mellom sesongene av denne serien. 10 hele sesonger 214 episder over 5 dager med fantastisk tv. serien har alt, action, drama, humor, spenning. I første episode var det til og med med en naken dame. Simpsons Nærmer seg 20 sesonger med enne serien over 400 episoder, ja de nyere sesongen er en god del svakere enn sesong 5-10, men selv den dårligste episoden av simpsons slår alle andre komiserier Friends Jennifer Aniston Endret 10. april 2007 av gunfreak19 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 1. Family Guy I mine øyne tidenes beste serie. Hver episode inneholder geniale parodier på amerikansk kultur, enten det er musikk,film, hendelser eller rene kjendiser. Får også latteranfall hver gang det kommer situasjoner som ikke har noen sammenheng med resten av episoden å gjøre i det hele tatt :!: 2. Jericho Denne oppdaget jeg da det hadde gått 3 episoder av den i USA. Valgte å sjekke den ut, og angrer ikke et sekund Spenning og underholdning i hver episode, og et plot som jeg har blitt helt hektet på å få vite alt om. 3. Angel Ikke sikker hvorfor jeg liker denne så godt,den tok bare oppmerksomheten min og holdt den der gjennom sesongene. Å se hvordan den utviklet seg fra rent detektivarbeid i første sesong, til rent helvete med kaoset rundt sønnen var utrolig spennende etter min mening Skulle også gjerne ha nevnt Heroes, men det har jo kun gått en sesong av den så er jo ikke sikker på om den vil kunne holde kvaliteten over lengre tid. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 1. Band of Brothers Den serien jeg har høyest forhåpninger til, og jeg venta med å se den helt til for noen uker siden, makan til serie kommer aldri til å bli laget igjen! Er enig i stort sett alt det tjalla sier, han oppsummerte alt veldig godt. Den siste episoden er den mest emosjonelle stunden jeg noen gang har hatt foran en TV-skjerm. 2. Rome Fantastisk serie, synd at den ikke fortsetter i flere sesonger. Oldtidens Roma blir gjenskapt på en utrolig bra måte, og med jevnt over meget gode skuespillerprestasjoner blir det hele en fryd å se på. 3. South Park Selvforklarende, hysterisk morsomt, genialt(drit i sesong 11). Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 1. South park Dette er en artig liten serie som gjenspeiler livene til innbyggerene i den fiktive fjellbyen South park i Colorado. Med satirsik handbak og en snerten pekefinger setter de det meste på spissen og atpåtil de bryter ut av tabuenes vakum. Dessuten kommer disse små vennene våre opp i så mange nusselige situasjoner og sånn lizzom! 2. American dad! Dette er nok en genial serie fra Seth McFarlane skaperen av Family guy (som jeg ikke har sett noe av) American dad er en dyp vittig liten tragedie om en amerikansk familien Smith. Stan Smith er ansatt i sia og tar jobben sin veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig, veldig alvårlig. 3. Dagsrevyen Alltid vært å få med seg hva som skjer. :!: Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Topp 3 serier i mine øyne: 1:Lost- har likt mystikken og spenningen fra første episode og liker det fortsatt. 2:Simpsons- det var denne serien som for alvor fikk meg til å få øynene opp for TV serier, selv om den som mange nevner har tapt seg litt i det siste nyter jeg fortsatt hver episode. 3:Criminal Minds- i mine øyne en av de bedre seriene noensinne, det er ikke så mange som har fått øynene opp for denne serien som tar for seg oppdragene til et knippe FBI agenter som arbeider med å lage profiler av gjerningsmenn. Endret 10. april 2007 av Termometer Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 1. Heroes Genial serie med geniale karakterer. Utrolig spennende! Denne serien gir bånn gass hele tiden! 2. 24 Kan vere stille i serien av og til, men det betyr bare at det er stille før stormen. Ingenting er umulig for Jack Bauer, han er rå! 3. South Park Geniale rollefigurer med enda bedre replikker som virkelig kan få deg til å le! Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Band of Brothers - Det samme som trådstarter - Simpsons De har utrolig god fantasi og humor. De har holdt det gående på topp i 18 sesonger, verdens lengste tengnetvserie. Med sitt geniale persongalleri og historier og vitser er det rett å slett The Dudesons For det første så startet de før Jackass og har ikke visst om dem før i senere tid, så de er ikke en av de mange kopiene. De er mye galnere en jackass og brekker armer og ben i hytt og vær "If something is too gnarly for me to do, The Dudesons will do it" -Raab himself When you're old you don't want to think about the things you didn't do, you want to think of the things you did do!" Perkele! Endret 11. april 2007 av Ashol Lenke til kommentar
HanEneTomaten Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 1. Scrubs En fantastisk serie, med fantastisk humor. Ikke lett å holde seg vekk fra latter her nei. Perfekt balanse mellom mye humor, og noe drama. Anbefales! 2. Prison break Spennende og langvarende. Hvem skulle trodd at serien holder seg så godt som den gjør? Den har helt klart tapt seg fra første sesong, men den er fortsatt verdt å se på. 3. Simpsons Den mest langvarende serien jeg har sett. 18 sesonger, og fortsatt morsomt. Noen episoder er hysteriske, og karakterene i serien er gode. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 The Shield Herlig politidrama/-action med perfekte karakterer, herlig miljø, autentisk kinematografi og et godt, gjennomgående plot i hver sesong. Skikkelig gutteserie. Family Guy Fantastisk animert satire, sprekkfull av popkultur-referanser og morsomme situasjoner. En tendens til å dra ting alvorlig langt, noe som bare gjør det enda morsommere for min del. Entourage Vanskelig å velge en siste serie. Står mellom så mange, blant annet Entourage, The O.C., The Wire og Top Gear, men velger Entourage på grunn av atmosfæren i serien. En serie man blir hektet på, spesielt om man liker film og TV. Laidback stil der man får se fire gutter leve ut alle gutters drøm Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 24 Ingen over, ingen ved siden. Tidenes serie i min mening. Høyt tempo, nervepirrende spenning, cliffhangers som av og til nesten er uutholdelige... det at de bruker enkelte temaer om igjen av og til spiller ingen rolle, jeg koser meg stort uansett. Prison Break Jeg har alltid likt fengselsfilmer, og filmer/serier som utspiller seg på et sted. Det tok dermed ikke lang tid før jeg var aldeles hekta på denne serien. Ulidelig spennende første sesong, og jaggu har de klart å holde dramatikken oppe i andre sesong også. Battlestar Galactica Som stor sci-fi fan ville jeg for noen år siden kanskje satt en Star Trek serie på denne listen. BSG har det meste jeg liker innenfor denne sjangeren, men gjør ting ennå litt bedre enn ST. Mer realisme, høyere tempo og sterke personligheter gjør at denne serien passer meg utmerket. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Rome Skuespillerene er topp notch, og selv om ikke alt er like historisk korrekt er veldig mye trolig spot on. Generelt er vel gjennomførelsen med tanke på sets og slikt noe av det beste jeg har sett i en tv-serie noen gang. Har du engang en antydning til historiebuff i deg kan du ikke misse denne. Star Trek TNG Beste Sci-Fi serie noensinne. Starter noe slapt, men etter halve første sesong holder det koken til siste slutt, ikke en episode jeg ikke kunne sett flere ganger. Serien forandrer seg til stadighet, og de fleste episodene kan sees for seg selv, men likevel har den kontinuitet gjennom sesongene. Ingen andre serier kommer i nærheten av karakterutviklingen og kontakten du får med rollene her, når jeg så siste episode var jeg på gråten fordi det var slutt. Stargate SG-1/Atlantis Fabelaktig Sci-Fi som ikke tar seg selv seriøst at all. Bøttevis med humor som som oftest er litt subtil og gruser alt av sitcoms. Likevel er det seriøst iblant, og serien inneholder som TNG både drama og action og det meste mellom. Rollene blir bra flesha ut, om ikke like bra som TNG. Forholdene mellom personene får også veldig mye tid, og McKay/Sheppard-vennskapet tror jeg ikke det finnes maken til i noen andre serier, det er bare herlig Seriene er så nært knyttet, og har så mange crossovers, at jeg tar de under et. EDIT: Damn. Nå ble det ikke plass til BSG, The Shield eller Buck Rogers jo Endret 12. april 2007 av araziel Lenke til kommentar
hinduuu Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Heroes - Liker serien fordi den er utrolig spennende og sinnsjuk bra historie som virkelig får meg hekta. Kyle Xy - Den serien her fikk meg helt hekta, kyle er så jævla god skuespiller og skuespillet hans gjør denna serien så sinnsjuk bra. + en spennede historie, blir bra og se sesong2 som kommer til sommern. The Oc - Den beste dramaserien som er imo, sinnsjuk bra historie og fine damer; ) Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Lost Herlig dramaserie, mystikken og spenningen rundt hele greien er helt fantastisk. Enormt med detaljer for de største fansene, og mange fascinerende karakterer. Sesong 1 er muligens det beste som er sendt på tv noensinne. Den andre sesongen var ikke så veldig bra, men nå har det tatt seg veldig opp igjen i den tredje. 24 Tidenes thriller. Topp spenning gjennom tjuefire timer. Jack Bauer er det MacGyver og Chuck Norris drømmer om å bli. C.S.I. Den beste kriminaletterforskningsserien. Artige plots i forskjellige episoder, mange gode twists. Runner ups: Studio 60 on the Sunset Strip The Office Blackadder Entourage House MD Endret 13. april 2007 av Fisker Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Twin Peaks Moderen til alle serier. Dette er perfeksjon helt ut til fingertuppene. Serien har alt fra drama til thriller, grøss og science fiction. Skuespillerne er i verdensklasse og ledsages av en sann legende innenfor film og TV. Bedre kan det rett og slett ikke bli. Nowhere Man Konspirasjonsserie #1. Dette er for mange en ukjent serie, men kan love dere at dere kommer til å angre om dere ikke ser den. Den handler om en fotograf som tar et meget sensitivt bilde, noe som fører til at noen mørkemenn rett og slett sletter fortiden hans. Vi følger han gjennom hans kamp mot å finne ut hva som faktisk skjedde med han. Løp og kjøp. Babylon 5 Glem Star Trek, glem Battlestar Galactica, glem Firefly. Dette er den ultimate science fiction-serien. Gjennom fem sesonger blir man underholdt av intriger både i og utenfor romstasjonen Babylon 5. Sesong 3 og 4 går inn i historien som noen av de beste, uansett serie. Dette er en kultklassiker av rang. Lenke til kommentar
hds Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 1. Stargate SG-1/Atlantis - Serien som har alt, what grunfreak19 wrote. 2. Scrubs - Eneste ikke animerte serien som får meg til å le regelmessig med unntak av Seinfeld. Geniale skuespillere selv om noen har spilt sine roller ut i senere sesonger. Kongen s1-3: Dr.Cox, s4-6: JD. 3. Vanskelig valg, men tror Angel får den - Gode karakterer og morsomme plott. Veldig synd den ble kanselert på kanskje sitt beste, eneste postive er vel at man slipper den dårlige siste sesongen som mange serier får. Rett utenfor: South Park Seinfeld Smallville fra s4 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 1. Top Gear Britisk serie hvor det stort sett dreier seg om biler. Brilliant editering, filming, mange lekre biler++ 2. American Chopper Amerikansk familiebedrift som lager custom choppers. Mye familiedrama og sinnsykt fete sykler. 3 Fifth Gear Et annet britisk bilprogram. Meget gode og informative innslag. Alt fra Golf til Lamborghini. Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) 1. The Simpsons Denne serien er genial. Det finnes ikke en episode av de over 400 jeg ikke syntes er morsom. 2. My Name is Earl Dette er en hylende morsom og orginal serie som jeg tror kommer til og holde på lenge. Karakterene og konseptet er genialt. 3. Scrubs Nesten bare pga vaktmesteren. Endret 15. april 2007 av Exclusive Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 1. Stargate SG-1 Er det så mye å si om det? Jeg tror at verden og universet er sånn. 2. Star Trek TNG Picard er helten min! Data er helten min! De fleste i den serien er heltene mine! 3. Futurama Samfunnskritisk og sci-fi? Blir det bedre? Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 24 Tidenes thriller. Topp spenning gjennom tjuefire timer. Jack Bauer er det MacGyver og Chuck Norris drømmer om å bli. 8369554[/snapback] så enig! nr.1 serie <3 kiefer ;P 2. Prison break veldig spennende serie som holder spenningen på topp bra skuespill også! 3. one tree hill minner veldig om livet rundt oss ungdommer med familietrøbbel , kjærlighetsproblemer osv ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå