nets Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg har planer om å kjøpe en Jackson Kelly gitar av en kamerat. Eneste problemet er at jeg verken har effektboks som han kaller det, eller forsterker. Så det jeg tenkte var å anskaffe meg et PC program som kan "mekke" lydene på gitaren realtime, slik at det blir som en effektbox eller sån pedalsak UTEN at jeg må kjøpe forsterker eller effektboks. Jeg tror jeg sikter mot noe som en DSP (Digital Sound Prosessor) som kan takle gitar lyder, i realtime. (Kommer da til å bruke line-in ingangen på pcen hvis ikke det er noe problem) Takker for raske svar! Mvh Nets Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du må uansett ha noko som fungerer som preamp før PC'en. Lenke til kommentar
nets Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Du må uansett ha noko som fungerer som preamp før PC'en. 8352015[/snapback] Preamp? Jeg er totalt noob når det kommer til lyd og komponentene rundt det. Evt. hvorfor trenger jeg da en preamp? EDIT: Iogmed at det heter pre- så går jeg utifra at den skal være noe som kommer før signalet går inn i pcen. Kansje som forsterker signalet? Kameraten min har vertfall et program som kan gjøre det i ettertid, altså ikke realtime som jeg er ute etter. Så tror ikk inn-signalet blir for svakt vertfall, hvis du mente det. Endret 10. april 2007 av Nets Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du bør ha et lydkort med instrumentinngang(hi-z) dersom du skal koble gitaren rett i PC'en. evt en DI boks. når det gjelder software finnes det flere alternativer: NI Guitar Rig, Amplitube og Line6 Gearbox er noen eksempler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Guitar Rig 2 er den beste software gitar pakken, der følger det med lydkort som er innebygd i ett gulvbrett til bytting av effekter i prog og en pedal som kan styre, volum, pitch, wha wha ++ Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Guitar Rig 2 er den beste software gitar pakken, der følger det med lydkort som er innebygd i ett gulvbrett til bytting av effekter i prog og en pedal som kan styre, volum, pitch, wha wha ++ 8353274[/snapback] Du kan også velge å kjøpe bare software delen... Gir meget god lyd og har det meste + litt til, men krever litt av maskinen din. Endret 10. april 2007 av Windkin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 jepp jepp, men trenger lydkortet også så hvorfor ikke kjøpe hele pakkka Lenke til kommentar
nets Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Takker, skal sjekke ut disse programmene Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Ellers er jo Line6 Toneport et rimeligere alternativ. Der har du lykort og software i ett, funker greit den og. Den har dog ikke pedalbrett. Den billigste versjonen ligger på 1400 kr, det finnes en litt større utgave til 2200 kr. Guitar rig ligger på 5000 kr for hele pakka. Endret 10. april 2007 av Windkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå