Gå til innhold

Program for effektbox til PC

nets

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe en Jackson Kelly gitar av en kamerat. Eneste problemet er at jeg verken har effektboks som han kaller det, eller forsterker.

Så det jeg tenkte var å anskaffe meg et PC program som kan "mekke" lydene på gitaren realtime, slik at det blir som en effektbox eller sån pedalsak UTEN at jeg må kjøpe forsterker eller effektboks.

Jeg tror jeg sikter mot noe som en DSP (Digital Sound Prosessor) som kan takle gitar lyder, i realtime.

(Kommer da til å bruke line-in ingangen på pcen hvis ikke det er noe problem)

Takker for raske svar!

Mvh

Nets

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må uansett ha noko som fungerer som preamp før PC'en.

8352015[/snapback]

Preamp? Jeg er totalt noob når det kommer til lyd og komponentene rundt det.

Evt. hvorfor trenger jeg da en preamp?

EDIT: Iogmed at det heter pre- så går jeg utifra at den skal være noe som kommer før signalet går inn i pcen. Kansje som forsterker signalet?

Kameraten min har vertfall et program som kan gjøre det i ettertid, altså ikke realtime som jeg er ute etter. Så tror ikk inn-signalet blir for svakt vertfall, hvis du mente det.

Endret av Nets
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Guitar Rig 2 er den beste software gitar pakken, der følger det med lydkort som er innebygd i ett gulvbrett til bytting av effekter i prog og en pedal som kan styre, volum, pitch, wha wha ++

Lenke til kommentar
Guitar Rig 2 er den beste software gitar pakken, der følger det med lydkort som er innebygd i ett gulvbrett til bytting av effekter i prog og en pedal som kan styre, volum, pitch, wha wha ++

8353274[/snapback]

Du kan også velge å kjøpe bare software delen... Gir meget god lyd og har det meste + litt til, men krever litt av maskinen din.

Endret av Windkin
Lenke til kommentar

Ellers er jo Line6 Toneport et rimeligere alternativ. Der har du lykort og software i ett, funker greit den og. Den har dog ikke pedalbrett. Den billigste versjonen ligger på 1400 kr, det finnes en litt større utgave til 2200 kr. Guitar rig ligger på 5000 kr for hele pakka.

Endret av Windkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...