Gå til innhold

Påføring av kjølepasta på GPU i laptopp

kehax

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen råd på hvordan jeg skal fjerne gammel pasta, rense og påføre ny kjølepasta. Jeg har bestillt en sprøyte Arctic Silver 5. Jeg regner med den kommer før helga. Sånn som laptoppen er nå er heatpipen bare montert slik den var. Vil jeg kunne bruke laptoppen om jeg ikke spiller eller utsetter GPUen for mye belastning?

Jeg har et Nvidia GeForce GO 7600 512mb grafikkort.

Her er noen bilder:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-77333-1176220429_thumb.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-77333-1176220465_thumb.jpg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skal rense GPU'en så er kaffe filter fint og bruke da det ikke legger igjen noe lo, når du skal påføre så holder det med en lite dråpe bare, burde gå greit og smøre det ut med enten et plast kort "gammelt kredittkort eller lignendes" også smøre det ut i et tynt lag.

Ang det og bruker laptopen med samme pasta etter at du har tatt av kjøleren burde gå greit men det er ikke 100% og anbefale da den gamle pastaen har størknet/herdet seg engang allerede å vill da ikke ha like god varmeoverførings egenskaper. Men det burde gå greit "Tar dog ikke på meg noe ansvar om det går til helvete :p"

Lenke til kommentar

Det er snakk om et meget tynt lag, de som setter sammen de kjølerene og komponentene pleier somregel og kleise på et lag bare.

Ta en litten klatt, holder somregel med at du etter tuten på tuba helt inntil den komponenten du skal påføre pasta på og klemme litt lett bare. Så smører du det utover sånn at du ser ca hvor alt havner å om du har fått nok på. Kjølere pleier og presse resten ut når du setter den på så det er ikke så viktig om du har det heeeelt ut i kantene.

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar

Nå har jeg smurt på. Fy fader det var knotete! Det er en teit grop akkurat der hvor man smører på så jeg er usikker på om jeg hadde nok. Men jeg er også usikker på om det ville vært for mye om jeg hadde smurt på mere :dontgetit:

Endret av kehax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...