Gå til innhold

Finnes det et program for å sjekke cpu ?

Eddie81

Anbefalte innlegg

Hei,

Finnes det et program av et eller annet slag som kan måle opp cpu yter som den skal ? Jeg føler cpu bruker unødvendig mange ressurser ved normal bruk, og en liten stund så kjørte den 100% ved bruk av msn og windows explorer på samme tid.

Innstallerte windows på nytt og det kan virke som det går litt bedre nå, men siden jeg ikke har Dell resource manager lenger nå så ser jeg ikke like lett at cpu belastes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Finnes det et program av et eller annet slag som kan måle opp cpu yter som den skal ? Jeg føler cpu bruker unødvendig mange ressurser ved normal bruk, og en liten stund så kjørte den 100% ved bruk av msn og windows explorer på samme tid.

Innstallerte windows på nytt og det kan virke som det går litt bedre nå, men siden jeg ikke har Dell resource manager lenger nå så ser jeg ikke like lett at cpu belastes.

8350991[/snapback]

Det skyldes trolig for lite minne. Sjekk hvor mye som brukes av det fysiske minne til enhver tid i taskmanager. Husk at 512 MB er alt for lite. 1 GB er også trolig det hvis du skal kjøre noen spill. Sjekk også hvilke programmer som krever ressursene fra prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...