Dotten Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145647 Er FOX virkelig så upartisk? Hva må til for at de tre skal delta på en kanal? Må den kanskje være eid av en Demokrat? Syntes du det er riktig valg? Diskuter FOX News, boikotten og det rent prinsippielle rundt private TV-kanaler. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Fox News er en ren propagandakanal for det republikanske partiet, og legger ikke skjul på det. Se blant annet OutFOXed: Rupert Murdochs War on Journalism for detaljer. Mottoet "Fair and Balanced" referrer til den populære løgnen at media heller mot venstresiden, og derfor er deres høyre-ekstremisme "balansert". Men hvis man faktisk analyserer Amerikansk media så ser man at det hele er særdeles høyrevridd. Ikke bare er både Demokratene og Republikanerne er høyreorienterte partier, men selvom det er mye demokrater og til og med noen venstrevridde journalister, så er så godt som alle eiere, annonsører, og investorer godt til høyre for storparten av den Amerikanske befolkning, og de gjør det nesten umulig for journalister med alternative synspunkter å få sakene sine fram. At Obama, Clinton og Edwards boikotter Fox News hadde vært en positiv ting, hadde det ikke vært for at det egentlig bare er et PRstunt for å få dem til å virke progressive, mens de egentlig støtter seg til propagandistiske TV-kanaler selv også. Se blant annet CNN sin covring av oppløpet til Gulf-Krigen 2, hvor de var like mye et rent talsrør for regjeringen som Fox News var, og produserte rene pressemeldinger fra det Hvite Hus som om det var ekte nyhetsrepportasjer. Det skumleste med Fox News er at deres måte å presentere "nyheter" på er blitt ekstremt innflytelsesrik, og er basert på hvordan å få minst mulig fakta fram. Så lenge andre kanaler følger i Fox sine fotspor er det lite håp for media. Endret 10. april 2007 av Niskivara Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Syntes du det er riktig valg? Dersom de faktisk føler at FOX vinkler alt som gjelder de aktuelle tre personene negativt, så forstår jeg jo at de ikke ønsker å ha noe med kanalen å gjøre. Moralsk sett kan det gjerne være et riktig valg. Om det derimot er et smart valg tviler jeg på. Hvis FOX er så store som artikkelen sier, går de glipp av mye sendetid. Uansett hvordan det blir vinklet, så er det noe i det at all reklame er god reklame. Jeg tror de vil miste en god del stemmer på dette. Og det er trist, for det er noen interessante kandidater, spesielt Obama. Hillary Clinton tror jeg ikke har noen sjanse uansett, mens John Edwards kjenner jeg ikke noe særlig til. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 FOX er en farse. Jeg skjønner at de ikke ønsker å bli dratt inn i det, men som nevnt går de nok glipp av mange seere. På den annen side vet man vel allerede hvem seerne til FOX er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå