Daytona* Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg har ikke peiling på linux ,men etter noe krangling fikk jeg lagt innpå ubuntu feisty på min ps3 , jeg prøvde å følge guiden som ligger på psubuntu.com. Jeg gjorde følgene: koblet til et logitech (vista) blåtann tatstatur med blåtann mottaker på en usb stick gikk inn på systeminstillinger i PS3 og valgte 10gb hurtigformatering for andre OS Valgte deretter under systeminstilling å starte opp fra andre os. jeg brente en cd med ubuntu utgaven 7.04 fra 22mars og la innpå otheros.bld file på en minnepenn.(ferdig ekstakted) da fikk jeg startet ubuntu live cd en, valgte jeg å innstallere på harddisk problemet oppstår da jeg prøver å lage 3 partisjonsfiler 256mb for ext2 /boot 512mb for swap og resterende til ext3 jeg får da feilmelding om at jeg må ha x antall mb til rådighet for /root directory. da sløyfet jeg hele greia og lot ubuntu selv ordne partisjoneringen , jeg fikk da noen feilmeldinger underveis ,men ikke værre en at ubuntu ble installert og jeg fikk startet opp fra harddisk (cd og minnepenn er fjernet) Jeg kommer meg rett på nett ,men det ser ut til at det etter kort tid går veldig langsomt å navigere i firefox nettleseren. jeg gikk ogsp in i terminal og skrev sudo apt-get update og foretog da oppdateringer av ett eller annet så sålang har jeg kommet, jeg har ikke testet ut noe mer ennå det ligger tilgjengelig 291 oppdateringer ,men jeg er ikke sikker på om det er noe av dette jeg bør instllere. Så er det noen linux guruer her som kan hjelpe og forklare litt så mottaes dette med stor takk! Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvordan klarte du å installere ubuntu, har store problemer, min stopper hver gang på 15%. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvordan klarte du å installere ubuntu, har store problemer, min stopper hver gang på 15%. 8445226[/snapback] Er ikke det fordi du bruker live cd elr hva det heter Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 fikk det til med non-live alternate kubuntu nå, funker perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå