Xecuter Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Prøver å legge inn GTK og Glade slik at jeg kan bruke det med Python. Har også installert PyGTK og det ser ut til å funke, men jeg trenger GTK også. Har installert via Synaptic (kjører Ubuntu 7.04), men jeg får opp feilmelding i python interpreter: >>> import gtk You need to install pyGTK or GTKv2 or set your PYTHONPATH correctly. try: export PYTHONPATH= /usr/local/lib/python2.2/site-packages/ Kan noen hjelpe meg? Vet ikke hvor filene ligger, har lett og de er overalt. Endret 10. april 2007 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Prøver å legge inn GTK og Glade slik at jeg kan bruke det med Python. Har også installert PyGTK og det ser ut til å funke, men jeg trenger GTK også. Har installert via Synaptic (kjører Ubuntu 7.04), men jeg får opp feilmelding i python interpreter: >>> import gtk You need to install pyGTK or GTKv2 or set your PYTHONPATH correctly. try: export PYTHONPATH= /usr/local/lib/python2.2/site-packages/ Kan noen hjelpe meg? Vet ikke hvor filene ligger, har lett og de er overalt. 8350247[/snapback] Tror denne skal hjelpe deg. sudo aptitude install python-gtk-dev Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 python-gtk2-dev var allerede installert. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Fikk faktisk til å kjøre et lite program nå så jeg antar at jeg ikke trenger det. Takk for hjelpa uansett. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Bah ser ut som om jeg trenger det allikevel. Eller det vil si, det må konfigureres rett. Har et merkelig senario her, hvis jeg kjører python i Terminalen og jeg befinner meg i mappa ~/Prosjekter/calc/ så funker "import gtk", men ikke hvis jeg kjører fra Terminal jeg befinner meg i mappa ~/. Merkelige saker. Virker heller ikke i IDLE. Hva skylles dette? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvilke filer er det som ligger i ~/Prosjekter/calc/ mappa? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 calc.glade calc.gladep calc.py pygtkconsole.py Etter nærmere undersøkelser virker det som om "import gtk" virker i alle mapper unntatt hjemmemappa /home/sivert/. Merkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå