Gå til innhold

Kan man scripte windows applikasjoner med Wine?

Anbefalte innlegg

Har en enkel windows-applikasjon som har knapper, menyer, tekstbokser, lister, subvinduer etc.

Kan jeg på noen måte automatisere denne med Wine? Målet mitt er å få den til å kjøre helt selvstendig uten noen form for interaktivitet (ikke engang X da den skal kjøres på en headless boks).

Ser for meg at jeg starter den noe sånt som slik

user@hostname ~$ wine application.exe -runscript script.file

Går dette an?

Ser for meg at scriptet kan se ut som noe slik (pseudokode):

clickmenu "MENU_FILE_OPEN"
settext "TEXTBOX_FILENAME","filnavn.txt"
clickbutton "BUTTON_OPEN"
clickmenu "MENU_FILE_SAVEAS"
settext "TEXTBOX_FILENAME","filnavn2.txt"
setvalue "DROPDOWN_FILETYPE",4
clickbutton "BUTTON_SAVE"
clickmenu "MENU_FILE_QUIT"
clickbutton "BUTTON_YES"

Skjønner at jeg evt. må gå gjennom selve programmet med en ressursexplorer for å finne menynavn og knappenavn etc.

Men er det mulig?

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om bash vil hjelpe meg. Jeg har et Windowsprogram som jeg må bruke. Det fins ingen alternativer til det. Så vil jeg gjerne automatisere bruken av dette programmet, fordi jeg har som mål å lage en web-frontend til det. Men siden programmet kun er ment å bli brukt interaktivt så må jeg automatisere "Fil -> Åpne -> skriv filnavn -> klikk OK -> klikk mange ting -> fil -> lagre -> skriv nytt filnavn -> klikk OK -> fil -> avslutt"

Akkurat det tviler jeg på at BASH kan hjelpe meg med. Dessuten så har jeg egentlig begynt å konvertere til ZSH når det gjelder linux konsoll ;)

Men AutoIT fungerer akkurat slik jeg vil. Så jeg må finne ut om jeg kan kjøre både AutoIT og programmet i Wine. AutoIT kan jo eksportere scriptene sine som EXE-filer så jeg håper det går greit.

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...