Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Hei. Jeg har ett forum, som du finner her. Denne begynner nå vokse endel nå, så om ikke alt for lenge ( i løpet av året) tror jeg at jeg må bytte webhotell i fra one.com til noe "større" og "bedre". Det kan gjerne være delt webhotell, men med færre brukere, noe som gir antagelig større kapasitet både på CPU og minne til siden. Eller jeg må dra den helt ut, og gå for en dedikert server løsning, enten i Norge eller en annen plass. Så er det noen som kan anbefale meg en god og en "rimelig" løsning på enten delt webhotell eller en dedikert server løsning? Jeg tenkte at den absolutte max prisen ikke skulle være over 700nkr pr mnd! Forslag? [EDIT] Typo Endret 10. april 2007 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
christersam Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 hei frank! flott forum du har. men jeg har sett større og tviler på du trenger noe dedikert server før du kommer opp i mye høyere antall brukere. men jeg kan anbefale deg proisp.no hvor jeg har mine domener og webhotell Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Kan nevne at vi (easyisp.no) hoster forum med over 250 samtidige brukere på litt tilpassede webhotell kontoer til vesentlig lavere pris enn hva du nevner. Og du er veldig langt fra å trenge noe dedikert slik som det ser ut til for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Kan nevne at vi (easyisp.no) hoster forum med over 250 samtidige brukere på litt tilpassede webhotell kontoer til vesentlig lavere pris enn hva du nevner. Og du er veldig langt fra å trenge noe dedikert slik som det ser ut til for meg. 8355459[/snapback] Dere har bare 10GB i trafikk pr mnd, og det er jo ikke akkurat mye! Proisp.no har fri trafikk pr mnd ser jeg, til nesten samme pris som dere opererer med. Hva er det dere kan tilby som proisp.no ikke kan tilby da? Lenke til kommentar
christersam Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Kan nevne at vi (easyisp.no) hoster forum med over 250 samtidige brukere på litt tilpassede webhotell kontoer til vesentlig lavere pris enn hva du nevner. Og du er veldig langt fra å trenge noe dedikert slik som det ser ut til for meg. 8355459[/snapback] vesentlig lavere priser? hvor har du dette fra? easyisp har jo alltid vært veldig dyre. slik jeg ser proisp sin pakke til 10kr så må du ha en pakke hos dere til 100kr pr.mnd, men som faktisk har begrensning på båndbredde og mail kontoer? Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Kan nevne at vi (easyisp.no) hoster forum med over 250 samtidige brukere på litt tilpassede webhotell kontoer til vesentlig lavere pris enn hva du nevner. Og du er veldig langt fra å trenge noe dedikert slik som det ser ut til for meg. 8355459[/snapback] vesentlig lavere priser? hvor har du dette fra? easyisp har jo alltid vært veldig dyre. slik jeg ser proisp sin pakke til 10kr så må du ha en pakke hos dere til 100kr pr.mnd, men som faktisk har begrensning på båndbredde og mail kontoer? 8359311[/snapback] Lavere priser enn maks prisen hans, ikke enn proisp Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Dere har bare 10GB i trafikk pr mnd, og det er jo ikke akkurat mye! Proisp.no har fri trafikk pr mnd ser jeg, til nesten samme pris som dere opererer med. Hva er det dere kan tilby som proisp.no ikke kan tilby da? 8355564[/snapback] I standardpakkene er det bare opp til 10GB ja, men om du har oversikt over hva du trenger av trafikk så kan jeg fort lage ett forslag. Poenget mitt var igrunn bare at vi hoster forum med over 75GB rein tekst trafikk pr mnd på vår webhotell platform uten at kunden trenger dedikert server så for deg ville det blitt veldig overdrevet. Men ville anbefalt deg en liten VDS, finnes masse av dette som passer for din bruk om du liker å ha kontroll over all konfigurasjon selv. Lenke til kommentar
christersam Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Dere har bare 10GB i trafikk pr mnd, og det er jo ikke akkurat mye! Proisp.no har fri trafikk pr mnd ser jeg, til nesten samme pris som dere opererer med. Hva er det dere kan tilby som proisp.no ikke kan tilby da? 8355564[/snapback] I standardpakkene er det bare opp til 10GB ja, men om du har oversikt over hva du trenger av trafikk så kan jeg fort lage ett forslag. Poenget mitt var igrunn bare at vi hoster forum med over 75GB rein tekst trafikk pr mnd på vår webhotell platform uten at kunden trenger dedikert server så for deg ville det blitt veldig overdrevet. Men ville anbefalt deg en liten VDS, finnes masse av dette som passer for din bruk om du liker å ha kontroll over all konfigurasjon selv. 8364052[/snapback] Ja, maks prisen hans ja, men da får han ikke mye diskplass etter mine øyne. Og vet ikke hvilke priser dere har på pr gb over den tilatte forbruket deres, men som regler pleier webhotell leverandører ta seg godt betalt for dette, derfor er jeg godt fornøyd med proisp :-) hva er vds da? vps mener du vel kanskje? Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Ja, maks prisen hans ja, men da får han ikke mye diskplass etter mine øyne.Og vet ikke hvilke priser dere har på pr gb over den tilatte forbruket deres, men som regler pleier webhotell leverandører ta seg godt betalt for dette, derfor er jeg godt fornøyd med proisp :-) hva er vds da? vps mener du vel kanskje? Blir samme som vps ja, barn med mangen navn det. Og ang pris saken så veit en ikke den før en har spurt etter hva en har lyst på Proisp ser fint ut det men spørsmålet med hoster som har fri trafikk er når er cpu bruken er så høy at dem sier at dei ikke vil ha deg lenger siden en ikke har noe håndfast å gå etter. Endret 14. april 2007 av ftpman Lenke til kommentar
christersam Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ja, maks prisen hans ja, men da får han ikke mye diskplass etter mine øyne.Og vet ikke hvilke priser dere har på pr gb over den tilatte forbruket deres, men som regler pleier webhotell leverandører ta seg godt betalt for dette, derfor er jeg godt fornøyd med proisp :-) hva er vds da? vps mener du vel kanskje? Blir samme som vps ja, barn med mangen navn det. Og ang pris saken så veit en ikke den før en har spurt etter hva en har lyst på Proisp ser fint ut det men spørsmålet med hoster som har fri trafikk er når er cpu bruken er så høy at dem sier at dei ikke vil ha deg lenger siden en ikke har noe håndfast å gå etter. 8380412[/snapback] vel, jeg bruker en god gb hver mnd'en pr dags dato, og jeg har ikke fått noen hendvendelser fra proisp ang dette enda og regner ikke med det heller, da skal du nok bruke utrolig mye vil jeg tro... hvor mange er det som jobber i easyisp da rasmus? kun du? Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 vel, jeg bruker en god gb hver mnd'en pr dags dato, og jeg har ikke fått noen hendvendelser fra proisp ang dette enda og regner ikke med det heller, da skal du nok bruke utrolig mye vil jeg tro... hvor mange er det som jobber i easyisp da rasmus? kun du? Vi er nok to samt eksternt drifts personell som er tilgjengelig ved feil på utstyr, alt utstyr står lokalt tilgjengelig 24/7. Så store er vi ikke, men helt passelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå