Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router på router

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med følgende problem:

Jeg bor i en hybelleilighet. Husverten har bredbånd, og en router som gir forbindelse til hans to pc-er, og en kabel ned til meg i kjelleren.

I kjelleren bor jeg sammen med min sønn, som nettopp har fått sin første pc. I tillegg har jeg min pc.

Nettet fungerer helt greit når jeg tar kabelen fra husverten direkte inn på min datamaskin. For en stund siden kjøpte jeg en Jensen-router (ikke trådløs) og nettverkskort til pc-ene. Nettverkskortene skal være satt inn korrekt (det har jeg nemlig ikke gjort selv...).

Men når jeg plugger kabelen fra husverten inn i routeren, og kobler inn de to andre datamaskinene, kommer vi ikke på nett.

Jeg har prøvd meg på noen innstillinger mht dynamisk ip og diverse. Begge dataene får ip-adresse, men jeg forstår det som at routeren og skal ha en, og det får den ikke. Får ikke dette til å funke.

Finnes det noen enkel oppskrift på hvordan dette skal settes opp? Må husvertens router konfigureres på noe vis? Kan man evt. leie folk til å sette opp dette? :blush: Hva bør det i så fall koste?

Hilsen Dumme-Lise

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...