Dumma Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Kan noen hjelpe meg med følgende problem: Jeg bor i en hybelleilighet. Husverten har bredbånd, og en router som gir forbindelse til hans to pc-er, og en kabel ned til meg i kjelleren. I kjelleren bor jeg sammen med min sønn, som nettopp har fått sin første pc. I tillegg har jeg min pc. Nettet fungerer helt greit når jeg tar kabelen fra husverten direkte inn på min datamaskin. For en stund siden kjøpte jeg en Jensen-router (ikke trådløs) og nettverkskort til pc-ene. Nettverkskortene skal være satt inn korrekt (det har jeg nemlig ikke gjort selv...). Men når jeg plugger kabelen fra husverten inn i routeren, og kobler inn de to andre datamaskinene, kommer vi ikke på nett. Jeg har prøvd meg på noen innstillinger mht dynamisk ip og diverse. Begge dataene får ip-adresse, men jeg forstår det som at routeren og skal ha en, og det får den ikke. Får ikke dette til å funke. Finnes det noen enkel oppskrift på hvordan dette skal settes opp? Må husvertens router konfigureres på noe vis? Kan man evt. leie folk til å sette opp dette? Hva bør det i så fall koste? Hilsen Dumme-Lise Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) så lenge routeren din er satt til å motta ekstern ip automatisk og husvertens er satt opp med DHCP så skal det fungere. edit: prøv å sett husverten sin router som default gateway. Endret 10. april 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 slå av DHCP på din nye router da skal det funke helt fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå