abene Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Microsoft lovet XP-kunder rimelig Vista dersom de kjøpte "Vista-klar"-PC i fjor. Nå svikter leveransene. Les mer Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Her har åpenbart microsoft en jobb å gjøre,uakseptabelt at kundene ikke får det de har krav på Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Når vi kjøpte med OS til htpc-en i stua så fikk vi med en sånn "free vista upgrade"-slipp. Den ble sendt for mange måneder siden og først nå skal vi visstnok få oppgraderingen.. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 temmelig uaksepteblet, ja. Jeg venter fortsatt på mitt Vista (ikke det at jeg lengter veldig etter å installere det, men likevel) som ble bestilt og betalt for 13. januar. Kjøpte gjennom Dell, og ringte i slutten av februar for å høre hvor den ble av. Da ble jeg satt over til et eget selskap i India (menneskene var ihvertfall outsourcet til India) som sa at alt var i skjønneste orden og jeg snart ville motta den. Nå har jeg gitt opp. Kommer den, blir det en bonus Lenke til kommentar
Nator Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Bestilte Vista upgrade til min og min brors nye ASUS bærbare PCer i slutten av Desember, via en nettside satt opp av Microsoft hvor man skrev inn slike nr. I går trakk de 13,4 kr fra konto, så det spørs om ikke disse Vista DVDene kanskje kommer snart, over 4 og en halv mnd etter bestilling? Elendig med info ang. denne ordningen, som også viste seg å være ekstremt treg. Har de lov til å være 3 mnd for sene med leveringen? Endret 10. april 2007 av tommyms Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Her har åpenbart microsoft en jobb å gjøre,uakseptabelt at kundene ikke får det de har krav på 8349156[/snapback] Der er vi absolutt enige. Microsoft får forbedre eller finne på en ny ordning til neste gang, samtidig så de bør rette opp i dette. Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 same here. Kjøpte en acer i februar. Sendte inn COA-nummeret m.m. via windowsupgradesiden. Finleste mailen jeg da fikk tilsendt der jeg så at jeg da måtte sende fakturaen også. Gjorde det via e-mail (pdf) og 10 dager etter står det ordre Godkjent. Og det har det stått nå en måned, sendte nettopp en mail hvor responsen var at ordren var akseptert og klar men pga av pågangen måtte jeg pålage meg på litt ventetid før den blir sendt. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg får ikke godkjent fakturaen på pcen min jeg tror jeg, for står at jeg må sende inn faktura og har gjort dette flere ganger, men nei ingen ting, har tatt kontakt med hp nå så får se. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Tror alltid MS har vært ekstremt treige på denne type ting, husker jeg kjøpte en studentversjon av Windows NT 4.0. CDen fikk man først etter å ha send ett dokument til MS som skulle bekrefte at man var student, det sendte jeg omgående, men tror ikke CDene kom før etter 2-3mnd og det var normal ventetid.... Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har betalt - og har sendt inn kvittering to ganger; både på mail og fax... Men til ingen nytte. Etter den kundebehandlingen jeg har fått fra dette hollandske firmaet som håndterer HP Vista upgrade, så tror jeg at jeg kan se på hele greia som en bonus el mer en koselig overraskelse om denne DVD'en skulle, mot formodning, dukke opp. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det fungerte ikke for meg for å si det kort. Orker ikke skrive den lange historien, ligger sikkert en eller annnen plass på forumet. Det var en utrolig dårlig automatisk ordning de hadde, og en inkompetent (feil) makrobrukende kundeservice. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Dette høres ut som et direkte lovbrudd. Brudd på forbrukerkjøpsloven og/eller markedsføringsloven. En kunde har krav på det man har blitt lovet, innen rimelig tid. 4 måneder er etter min mening ikke rimelig tid. Får håpe vi får se massesøksmål både i utlandet og i Norge som følge av dette. At folket har makt til å gjøre noe mot giganter som Microsoft bevises her. Så ikke gi opp dere som er rammet av treneringen til Microsoft! Det er bare å saksøke i vei for å få det dere har betalt for, blitt lovet og har krav på. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg har retten på Home Premium, men pga det elendige systemet deres får jeg ikke det. Nå er det moralsk rett å piratkopiere. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg har retten på Home Premium, men pga det elendige systemet deres får jeg ikke det. Nå er det moralsk rett å piratkopiere. 8350093[/snapback] De har vel også uttalt at de ikke ser ned på pirater, det ville jeg tatt som en oppfordring Lenke til kommentar
Njål Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg bestilte min Home Premium upgrade (Fujitsu Siemens jobb-PC) 4. januar, og fikk beskjed om forventet levering i løpet av mars. Fikk epost med beskjed om at den var sendt sist mandag (2. april), med forventet opp til 3 uker frakttid. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 eg ser ikkje det store problemet. dei som har blitt lova en kopi av vista og ikkje FÅR det er greit, dei har all grunn til å klage, men dei som berre ikkje har fått den enda kan vel egentlig ta det litt med ro. det er ikkje så lenge sidan vista kom på markedet. 3veker frakttid er ikkje urimeleg. dvdane blir sendt frå et sentralt lager en anna plass i verden. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 En kunde har krav på det man har blitt lovet, innen rimelig tid. 4 måneder er etter min mening ikke rimelig tid. Går ut frå at 30. januar (då Vista kom ut for vanlege folk) blir rekna som utgangspunkt, så 4 mnd. er no ein overdrivelse. Vidare vil eg tru at begrepet "innen rimelig tid" kan diskuterast side opp og side ned. Men så lenge du alt har eit fult fungerande produkt (kanskje det til og med fungerer betre enn det ville gjort med Vista) og det ikkje har gått lenger tid enn det har gjort vil eg tru "innen rimelig tid" framleis gjeld. Dette forutsett sjølvsagt at det ikkje tek alt for lang tid før produktet kjem (nok ein gong kan lengda på dette tidsbegrepet diskuterast). Det er bare å saksøke i vei for å få det dere har betalt for, blitt lovet og har krav på. Som indikert ovanfor trur eg ikkje det er vits å kaste bort tid (og kanskje pengar) på søksmål i dette tilfelle. Då er det betre framgangsmåter du kan benytte deg av, til dømes kontakt med Microsoft eller produsenten av datamaskinen din. I lengda kan det kanskje vere på plass å ta kontakt med forbrukerrådet. Det er sjølvsagt uheldig at systemet ikkje har fungert godt nok, og folk må vente i lengre tid på produktet. Forhåpentlegvis kan dette utbetrast i framtida og alle får det dei har krav på. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Haha, hvorfor er jeg ikke overrasket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå