Goscinny Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei! Til prosjektet mitt skal jeg bruke nylonstrøme foran viftene for å hindre støv i å slippe inn i kassa. Jeg veit at flere at dere har gjort det før, og mitt spørsmål til dere blir da: Hvordan? Skal jeg på en måte tre viften inn på strømpen som om viften var et bein og derefter klippe av i begge ender? Da får jeg filter foran, men også bak viften. Det vil jo føre til lettere redusert luftgjennomstrømning, eller? Hvordan har dere gjort det? Goscinny Lenke til kommentar
Nudel Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Sikkert mulig å tre vifta inn i strømpa og knyte igjen, men da blir det et forferdelig strev å bytte dem ut når de blir fulle av støv. (Og tro meg, det blir de fort). Dessuten vil det imho ikke være et smart trekk rent estetisk å gjøre det på den måten. Så jeg vil foreslå å lage en utskiftbar filter-ramme som du tre strømpa på. Ramma legges utenpå vifta, og vil være lett å ta av og støvsuge/vaske/skifte. Selv bruker jeg støvsugerfilter som jeg klipper til og taper fast foran inntaksvifta. Utrolig fett kabinett du har snekra sammen forresten! Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Takk, Nudel! Støvsugerfilteret sitter i posene til støvsugeren, antar jeg, og ikke i selve støvsugeren? Hvor mye koster slike poser? Goscinny Lenke til kommentar
Nudel Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 På min støvsuger er det seperat filter på utblåsinga, det er vel for å forhindre at små støvpartikler blåser tilbake ut i rommet under (for min del, altfor sjeldne) bruk. Filterne kan kjøpes i forskjellige størrelser på f.eks. Mekk, de ligner bare en tykk vaskeklut. Prisen husker jeg desverre ikke, men er ikke så veldig dyrt. Dessuten kan en jo lage mange viftefilter hvis en kjøper en stor bit. Du kan til og med bruke det til støvsugeren Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Nå er jeg kanskje dum, men hva i heite er "Mekk"? Har sett flere andre referere til det i andre tråder . Det virker jo veldig greit med slikt filter. Stanser det mye av luften, eller slipper den ganske greit forbi? ENDRET: Vil viftelys og slikt komme gjennom? Hva slags farge er det på slike filtre (varierer sikkert)? Goscinny Endret 17. april 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Nudel Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Mekk - Butikken for "gutta boyz" og "virksomme damer" Vet ikke hvor utbredt disse butikkene er, men er en slags mini-biltema/clas ohlson/osv. Har mye bra dingser og billig verktøy for oss som ikke har de andre i nærheten. Filtrene jeg har sett er hvite, dermed er det lett å se når de blir skitne. De stopper en del luft, da de er beregnet for å ta små støvpartikler, men det blir jo enda mindre støv i pcen. Viftelys vil du nok ikke se noe særlig igjennom, da filteret er finmasket og temmelig feit. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Nylonstrømpe er YPPERLIG som støvfilter. Bruker det på alle vifteinntakene mine på min server, der effektivitet har mer å si enn utseende Hvordan du skal få festet det pent derimot kommer mest ann på hvordan dit kabinett er formet. -Stigma Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Har festet det på kabinettet mitt nå, og jeg syns iallfall selv det ble ganske så pent (se link til prosjektet i signatur). Gosicnny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå