Gå til innhold

Har du stryki på oppkjøring?

jahas

Anbefalte innlegg

Du kan jo si det til små barn. Det koster jo ingenting å senke farten og kjøre pent og pyntelig forbi. Om du hadde kjørt i fartsgrensa og meid ned en, ville du nok angra resten av liten, ganske enkelt fordi det ville forandre livet ditt..

8351459[/snapback]

Nei det kan vi si til foreldrene som ikke lærer ungene sine en dritt lengre. Selvfølgelig er jeg ikke så kynisk at jeg ikke ville blitt knust om jeg tok livet av en unge.

8353967[/snapback]

Tror du ikke foreldrene sier det da? Barna lærer jo ikke forskjell på høyre og venstre i trafikken før de er mellom 8 og 12 år da. De kan jo ikke engang alltid høre hvor en lyd kommer fra. Ikke tenker de på at det er andre som ferdes i veien som ikke vil stoppe for dem.

Tenkte nok ikke på at du ville bli knust da. Tror du det er bare å kjøre ihjel et menneske så er alt greit og du kan bare leve normalt videre? Du kan bli sperra inne for uaktsomt drap, mister førerretten for alltid, og mange får sinnslidelser og anger resten av livet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sto på første, med EN stor feil og en liten. Den store feilen skjedde etter 5min(ja, jeg var jævelig nærvøs) jeg hadde et vikepliktsbrudd, ikke et farlig et men det var brudd, dette sa sensor at han bare overså fordi jeg kjørte så perfekt resten av turen. Andre feilen var at jeg kjørte litt for fort. på den lappen jeg fikk av sensor, står det bare positive ting om kjøring og bruken av bilen.

edit: og til deg som dro ut 2. giret ut i 80sona, så skal det være umulig å sette den i 1. gir i ~50km/t+, vet ikke helt hvor langt du dro den, men på oppkjøringa så hadde jeg ingenting imot å dra motoren til 4.5k+ rpm, og dette fikk jeg skryt for at jeg turte(kjørte en A4 1.8t)

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Sto på første forsøk! var en av to som ikke strøk som kjørte med strykejernet på lillestrøm den sommeren ^_^

eneste jeg fikk trekk for var at jeg kjørte litt fort forbi en buss på en bussholdeplass (30-35 i 60-sone) og at jeg var litt rask inn mot kryss og rundkjøring (kunne bremset ned litt før), men siden jeg viste hva jeg hadde gjort dårlig og forklart hva ejg kunne gjort bedre så fikk jeg bestått!

Lenke til kommentar
Tror du ikke foreldrene sier det da? Barna lærer jo ikke forskjell på høyre og venstre i trafikken før de er mellom 8 og 12 år da. De kan jo ikke engang alltid høre hvor en lyd kommer fra. Ikke tenker de på at det er andre som ferdes i veien som ikke vil stoppe for dem.

Tenkte nok ikke på at du ville bli knust da. Tror du det er bare å kjøre ihjel et menneske  så er alt greit og du kan bare leve normalt videre? Du kan bli sperra inne for uaktsomt drap, mister førerretten for alltid, og mange får sinnslidelser og anger resten av livet..

8354044[/snapback]

Jeg har sett folk på 12, 13 og 14 år som ikke har kunnet forskjell på høyre og venstre. I hvert fall har de vært fryktelig dårlige på å praktisere dette.

Og nei jeg tror egentlig ikke det hadde blitt så mange rettslige følger av en påkjørsel der en person (unge eller voksen) løper rett ut i veien på en landevei. Det blir noe helt annet i sentrum der farten skal være en helt annen.

Lenke til kommentar

Jeg strøk min første oppkjøring. Desverre fikk jeg en rute som ikke var helt etter min smak. Det var en så å si 100% landeveisrute, og jeg var best i bykjøring. Jeg kom fra en gammel grusvei, og skulle kjøre inn på forskjørsveien med 80 sone. Uheldigvis for meg var det vinter, og en stor snøhaug blokkerte sikten til høyre. Jeg snek meg sakte frem, og straks det var klart fra høyre kjørte jeg ut på veien, men var for treig å komme opp i fart. Bilen bak meg som holdt 80-90 km/t måtte bremse litt opp pga meg. Dermed brøt jeg vikeplikten ved å forstyrre bilen bak.

Lenke til kommentar

Tenkte nok ikke på at du ville bli knust da. Tror du det er bare å kjøre ihjel et menneske  så er alt greit og du kan bare leve normalt videre? Du kan bli sperra inne for uaktsomt drap, mister førerretten for alltid, og mange får sinnslidelser og anger resten av livet..

8354044[/snapback]

Jeg har sett folk på 12, 13 og 14 år som ikke har kunnet forskjell på høyre og venstre. I hvert fall har de vært fryktelig dårlige på å praktisere dette.

Og nei jeg tror egentlig ikke det hadde blitt så mange rettslige følger av en påkjørsel der en person (unge eller voksen) løper rett ut i veien på en landevei. Det blir noe helt annet i sentrum der farten skal være en helt annen.

8356464[/snapback]

Du tror ikke? Kan du i det hele tatt reglene? Jeg veit om flere tilfeller der folk er blitt påkjørt, noen skadet og noen drept. Det har fått store konsekvenser for føreren i ettertid. Noen kan se langt etter og noengang få igjen lappen, andre må vente flere år..Samt at de har blitt siktet og buret inne for uaktsomhet, og mange har måttet betale store summer i erstatning, i form av regress og erstatning til den rammede.

Lenke til kommentar

Så basically, kjører man ned noen, og er så uheldig at de mister livet, kan man risikere å bli buret inne ja.

Foruten dette kan man ende opp som gjeldsslave for resten av livet, sett at man muligens må ut med store summer i erstatning.

Det verste (slik jeg ser det), er vel allikevel det psykiske, det å leve med det faktum at du har tatt en annen persons liv.

edit:

Nå har vel egentlig denne tråden sklidd ganske OT.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Så basically, kjører man ned noen, og er så uheldig at de mister livet, kan man risikere å bli buret inne ja.

Foruten dette kan man ende opp som gjeldsslave for resten av livet, sett at man muligens må ut med store summer i erstatning.

Det verste (slik jeg ser det), er vel allikevel det psykiske, det å leve med det faktum at du har tatt en annen persons liv.

edit:

Nå har vel egentlig denne tråden sklidd ganske OT.

8360148[/snapback]

Ja faen å, prøver å starte enn seriøs tråd og så kommer dere med detta mølet. MAKAN.

:nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Skal godt gjøres å bli gjeldslave for å ha drept noen i trafikken, det er mye dyrere å invalidisere vedkommende. Kister er billige.

En jeg kjenner stod på tross av at sensor måtte bremse for en fotgjenger i fotgjengerfeltet...

Lenke til kommentar
Skal godt gjøres å bli gjeldslave for å ha drept noen i trafikken, det er mye dyrere å invalidisere vedkommende. Kister er billige.

En jeg kjenner stod på tross av at sensor måtte bremse for en fotgjenger i fotgjengerfeltet...

8360320[/snapback]

Men så har man jo noe som heter regress da! Man må betale erstatninf til forsikringsselskapet. I tillegg må man betale erstatning til pårørendes familie, og også saksomkostninger.. Samt at man mister lappen.. Trur nok heller jeg ville brukt et halvt minutt ekstra ved å bremse ned for noen enn å pløye dem ned, og bli rammet av det resten av livet..

Nå er det snart min tur. En og en halv måned igjen nå sånn cirkus til jeg skal ha oppkjøring :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Men så har man jo noe som heter regress da! Man må betale erstatninf til forsikringsselskapet. I tillegg må man betale erstatning til pårørendes familie, og også saksomkostninger.. Samt at man mister lappen.. Trur nok heller jeg ville brukt et halvt minutt ekstra ved å bremse ned for noen enn å pløye dem ned, og bli rammet av det resten av livet..

Nå er det snart min tur. En og en halv måned igjen nå sånn cirkus til jeg skal ha oppkjøring :)

8360432[/snapback]

Så lenge man ikke har vært grovt uaktsom (mv.), kan det normalt ikke kreves regress. Det skal også mye til for at man kan kreve oppreisning, det erstattes økonomisk tap, ikke følelsesmessig. Begravelser er billige.

Erstatningsrett er makabert. :)

Lenke til kommentar
Bilen bak meg som holdt 80-90 km/t måtte bremse litt opp pga meg. Dermed brøt jeg vikeplikten ved å forstyrre bilen bak.

er jo skikkelig artig å bremse opp for en som kaster seg uti, og knapt klarer og dra opp i 80. er desverre mange som bare kaster seg uti i ei 80 sone, får så å gasse saaakte på, så biler bak må bremse. har selv bremset ned i 50 og 60kmt i ei 80 sone. slike folk kan levere førerkortet til nærmeste trafikk stasjon og ta bussen.. dette var ikke ment til deg jeg quota, men generelt. bare sier hvor irriterenes det er..

Lenke til kommentar
Bilen bak meg som holdt 80-90 km/t måtte bremse litt opp pga meg. Dermed brøt jeg vikeplikten ved å forstyrre bilen bak.

er jo skikkelig artig å bremse opp for en som kaster seg uti, og knapt klarer og dra opp i 80. er desverre mange som bare kaster seg uti i ei 80 sone, får så å gasse saaakte på, så biler bak må bremse. har selv bremset ned i 50 og 60kmt i ei 80 sone. slike folk kan levere førerkortet til nærmeste trafikk stasjon og ta bussen.. dette var ikke ment til deg jeg quota, men generelt. bare sier hvor irriterenes det er..

8363555[/snapback]

Er enig i at hvis det blir såpass tregt at bilen bak må bremse helt ned i 50/60, så har ikke bilen foran noe på veien å gjøre, men faktumet er at mange sensorer stryker deg for langt mindre enn det. Det skal ikke mye mer til en at bilen bak må lette litt på gassen, før en noe små-streng sensor trekker lappen ut under bena på deg. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...