Gå til innhold

Har du stryki på oppkjøring?

jahas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kvele motoren når du skal ut på førskjørsvei er jo livsfarlig, var en av kommentarene fra den første oppkjøringen. :)

8349049[/snapback]

Da skal du bare si: "piss me in the ear, du er bare bitter fordi du har råtna på biltilsynet!" :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stod på første, og den feilen jeg hadde kom etter at sensor sa "Ja, da kan du bare svinge opp mot stasjonen igjen, jeg tror vi sier oss ferdig for i dag". Hadde akkurat tatt av i et kryss, og peiset på i andregiret for å komme opp i fart. Strekningen opp mot stasjonen har 80-sone. I det jeg skulle gire opp i tredje havnet den i første (for faen?) uten at jeg merket det og bil og sensor rykket til så det sang.

"STYGG bomgiring" står det nå oppført på min oppkjøringsnotis :/

Lenke til kommentar

Strøyk på første oppkjøringa. Husker ikke om det var 2'er eller 3'er feil, men fikk en feil som var direkte stryk. Oppkjøring nr 2 gikk uten noen feil whatsoever. Dama som var sensor kommenterte etter oppkjøringa, som varte 1 time og 20 min, at hun dro ut tida for å få en 1'er feil på meg....

Pantera

Lenke til kommentar

Hele turen gikk fint helt til vi kom til en rundkjøring. Her stoppet jeg opp, da det var mye traffikk og jeg ikke kunne gjøre annet en å vente. Etter en stund fikk jeg endelig en luke fra venstre, og jeg tenkte at nå må jeg kjøre på, ellers blir vi stående her til sola går ned (klokka var 9 om morgenen).

Kort oppsumert: Sensor menta at luka var for liten, og strøk meg.

Jævla idiot.

edit:

Gjorde forresten en "stor" feil til. Kjørte i en 50-sone, og kom til en buss som sto stille og blinket inn i en busslomme. I det jeg passerte bussen senket jeg farten ned til 35km/t, noe jeg senere fikk høre at var "alt for fort!", og at jeg var en fare for traffikken.

Ellers, sa sensor, gikk turen veldig fint.

Dumbass.

Jeg mener, det må da være grenser her - godt mulig at jeg skulle ventet enda lengre i den rundkjøringa, men herregud....asdjiladjk l

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Hele turen gikk fint helt til vi kom til en rundkjøring. Her stoppet jeg opp, da det var mye traffikk og jeg ikke kunne gjøre annet en å vente. Etter en stund fikk jeg endelig en luke fra venstre, og jeg tenkte at nå må jeg kjøre på, ellers blir vi stående her til sola går ned (klokka var 9 om morgenen).

Kort oppsumert: Sensor menta at luka var for liten, og strøk meg.

8350394[/snapback]

Jeg opplevde det samme på min oppkjøring. Men sensor strøk ikke meg. Men jeg mente at man må ta en liten sjangse for ikke å stå der hele dagen. Pluss at jeg skulle til venstre i rundkjøringen. Ikke høyre så jeg hadde sinket han mens jeg akselererte. Må også nevne at dette var i en rundkjøring på 4, felts vei og fartsgrense 60. (Trafikkstasjonen på Rolvsøy for de som er kjent) og her bremser bilene ikke ned. Bare peiser igjennom rundkjøringen i 60.

Så du var nok litt uheldig med sensor.

Lenke til kommentar

Det med farten og bussen:

Folk kan finne på å gå over veien før bussen har kjørt. Man ser ikke hva som skjer rett foran bussen. Hadde samma situasjon som deg på oppkjøringa, buss som stoppa foran meg. Kjørte bare sakte forbi og kikka ekstra til høyre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du går rett ut i en trafikkert vei der du uten tvil er utenfor synsvidden for trafikantene så fortjener du å bli påkjørt. Såpass kynisk skal jeg være. Sier ikke at jeg ville svingt etter og meia dem ned, men litt naturlig seleksjon hadde ikke skadet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det med farten og bussen:

Folk kan finne på å gå over veien før bussen har kjørt. Man ser ikke hva som skjer rett foran bussen. Hadde samma situasjon som deg på oppkjøringa, buss som stoppa foran meg. Kjørte bare sakte forbi og kikka ekstra til høyre.

8350454[/snapback]

Er selvsagt klar over at det er grunnen til at man skal kjøre sakte forbi en buss, i tillegg til å prøve å få en titt under fronten på bussen (om mulig), hvor man kan se etter eventuele ben som er på vei ut i veien.

Kunne helt sikkert saknet farten mer, men synes allikevel ikke at det var god nok grunn for sensor til å stryke meg. :innocent:

edit:

Om du går rett ut i en trafikkert vei der du uten tvil er utenfor synsvidden for trafikantene så fortjener du å bli påkjørt. Såpass kynisk skal jeg være. Sier ikke at jeg ville svingt etter og meia dem ned, men litt naturlig seleksjon hadde ikke skadet.

8350481[/snapback]

Det er helt enig i! Man skal være rimelig pukk i hodet hvis man løper rett ut i veien.

Med det sagt, gjelder ikke det nødvendigvis barn, da de har en veldig lav forståelse av traffikkbildet (lyd, fart osv)... Men allikevel, det får være grenser for hvor forsiktig man skal kjøre.

Tok forresten en teoriprøve på nettet her om dagen, hvor jeg fikk diverse svar alternativer til en situasjon hvor man kjørte forbi en buss i en busslomme i en 80 sone. Det korrekte svaret var her at man skulle bremse så mye ned at man skal kunne stoppe på en hvilken som helst påregnelig hindring (ergo en dott som løper rett ut i veien foran bussen).

Jeg mener... hva i huleste? I en 80 sone? Mulig at teoriprøven var helt på jordet, men jeg mener allikevel at mange sensorere (traffikk opplæringen generelt, legger litt for mye vekt på varsomhet)

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

8350481[/snapback]

hehehehe, jaja.. Det har seg slik at det er masse SV-folk som neker å kjøre bil og som da heller ikke skjønner trafikken helt. Det er disse som bare løper rett uti veien uten å se seg for.. De fortjener å bli kjørt på.

Ok, det var tullete skrevet: Det er barn og folk som ikke har erfaring med bil som stort sett løper ut i veien.

Lenke til kommentar
Tok forresten en teoriprøve på nettet her om dagen, hvor jeg fikk diverse svar alternativer til en situasjon hvor man kjørte forbi en buss i en busslomme i en 80 sone. Det korrekte svaret var her at man skulle bremse så mye ned at man skal kunne stoppe på en hvilken som helst påregnelig hindring (ergo en dott som løper rett ut i veien foran bussen).

Jeg mener... hva i huleste? I en 80 sone? Mulig at teoriprøven var helt på jordet, men jeg mener allikevel at mange sensorere (traffikk opplæringen generelt, legger litt for mye vekt på varsomhet)

8350488[/snapback]

Du er til en hver tid pliktig til å kunne stoppe for enhver hindring som måtte komme. Derfor forsikringssaker med "påkjørsel bakfra" er så himla raske :)
Lenke til kommentar

8350488[/snapback]

Du er til en hver tid pliktig til å kunne stoppe for enhver hindring som måtte komme. Derfor forsikringssaker med "påkjørsel bakfra" er så himla raske :)

8350555[/snapback]

Joda... men skal man jekke seg ned i 25 i en 80 sone fordi man kjører forbi en buss...

"good stuff"...right

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Joda... men skal man jekke seg ned i 25 i en 80 sone fordi man kjører forbi en buss...

"good stuff"...right

8350579[/snapback]

Jeg blåser fordi. Gjerne i 85-90. Og trenger ikke noen kommentarer på "å så kul du er", for det er sånn flesteparten av folket kjører på landevei.
Lenke til kommentar

8350481[/snapback]

Du kan jo si det til små barn. Det koster jo ingenting å senke farten og kjøre pent og pyntelig forbi. Om du hadde kjørt i fartsgrensa og meid ned en, ville du nok angra resten av liten, ganske enkelt fordi det ville forandre livet ditt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Du kan jo si det til små barn. Det koster jo ingenting å senke farten og kjøre pent og pyntelig forbi. Om du hadde kjørt i fartsgrensa og meid ned en, ville du nok angra resten av liten, ganske enkelt fordi det ville forandre livet ditt..

8351459[/snapback]

Nei det kan vi si til foreldrene som ikke lærer ungene sine en dritt lengre. Selvfølgelig er jeg ikke så kynisk at jeg ikke ville blitt knust om jeg tok livet av en unge. Endret av JimL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...