Wooperoo Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har tenkt å kjøpe ny gitar og vet ikke om jeg skal kjøpe en Jackson eller Ibanez. Jeg spiller for det meste metal og rock, men vil ha muligheten til å spille det meste. Har sett litt på Ibanez sin hjemmeside men ble litt skremt av at frets'ene heter jumbo frets på de fleste modellene (jeg liker ikke så store frets), men er ikke sikker på hvor store jumbofrets er. Skal spille den gjennom en crate vtx 200s og en boss-gt8 effekt brett. Spørsmålet mitt er; Hvilket merke bør jeg satse på, Ibanez eller Jackson? Vil også gjerne høre hvorfor. Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Har tenkt å bruke ca 6-7000 kr Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ibanez er gode gitarer og utrolig tøffe. jumbofrets betyr at det er fler frets, 24stk tror jeg, så de blir egentlig mindre Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ibanez er gode gitarer og utrolig tøffe. jumbofrets betyr at det er fler frets, 24stk tror jeg, så de blir egentlig mindre 8349922[/snapback] Jumbo frets har ingen ting med antall frets å gjøre. det betyr at de er tykkere slik at du slipper å trykke strengene helt ned på halsen, slik at gitaren blir mer lettspilt. Så det er jo en fordel å ha en gitar med jumbo frets. Ihvertfall hvis du vil ha en lettspilt gitar . Mer utfyllende forklaring her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 ja sant det bare roter jeg... Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 ok, det forklarte ganske godt, takker... satt å kikket litt på jackson gitarer å syns SL1 Soloist så ganske brukbar ut SL1 Soloist Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 ok, det forklarte ganske godt, takker... satt å kikket litt på jackson gitarer å syns SL1 Soloist så ganske brukbar ut SL1 Soloist 8358646[/snapback] Da må du isåfall firedoble budsjettet ditt Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Heh, woops... stod ingen pris på den, men noe liknende i en mindre prisklasse hadde vært ønskelig Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Kanskje denne kunne vært et valg.. http://www.intersalg.no/product/251/5770/3...rent_Black.html den har aktive pickuper, emg 81 og emg 85.. passer bra til metal og rock ihvertfall. eller kanskje denne: http://www.riff.no/butikk/product_info.php...roducts_id=3498 ibanez til den prisklassen.. vil du ha med tremolo/floyd/edge pro, eller tuneomatic/hardtail/uten tremolo? begge har 24 frets Endret 14. april 2007 av Stratosphere Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Takk for tipsa men satt og prøvd en par gitarer i går å fant den mest perfekte gitaren ever: M-200 FM den låt så bra og var så kul at jeg ble lettere seksuelt opphisset... Koster 7500 kr, og jeg skal gå for den trur jeg, om det ikke er noen som har noen dårlige minner av ltd gitarer Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) virker som om det er en fin gitar har hørt veldig mye fint om esp/ltd, så tror ikke du vil gjøre et dårlig kjøp, eller har gjort et dårlig kjøp. men tror at du burde forandre synet ditt på store frets, for den gitaren der har extra jumbo frets Endret 21. april 2007 av Stratosphere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå