sthlm Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Tok dette bildet i påsken da været var grått og trist. Kom gjerne med kritikk. Kamera: Nikon D70s Objektiv: Sigma 150mm macro Lukker: 1/1000 Blender: f/3.5 ISO: 200 Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Syns det var et bra bilde jeg,syns fokuseringen ble litt feil du burde ha fokusert litt mer på den bakerste istappen.Ellers skarpt og klart Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) @ Feltherre Eehm? Du tar nok feil. Fokuseringen er tilnærmet perfekt på dette bildet, og fokus skulle ikke lagt på noen andre steder enn det gjør på bildet. Eller så synes jeg at det er et veldig bra bilde! Ble litt sjokkert over lukkertiden din, men likevel synes jeg bildet ble utrolig stilig. Det eneste negativet jeg kan se, er den utbrente biten nede til høyre, som du helst burde ha unngått.. Ellers, max elsk.. Endret 10. april 2007 av Gissan Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Takk for tilbakemeldinger! Gissan: Prøvde meg fram med litt forskjellige utsnitt av orginalbildet. Syntes det ble stilig med det svarte til venstre i kontrast med det hvite til høyre og fant dette utsnittet til å bli den beste balansen etter min smak. Lukkertiden er et resultat av blenderprioritert program med en stor blender Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hehe.. Fint med konstraster, jeg er en stor fan av det, men likevel synes jeg utbrentheten ødelegger bildet litt, i dette tilfelle.. Var noe sånn jeg tenkte på lukkertiden også.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Utbrent? Hvor? Om dere tenker på det svarte felte så er vel det gjengrodd, ikke utbrent. Jeg bruker iallefall aldri utbrent på noe som er svart. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Utbrent? Hvor? Om dere tenker på det svarte felte så er vel det gjengrodd, ikke utbrent. Jeg bruker iallefall aldri utbrent på noe som er svart. 8349843[/snapback] Mente høyre, sorry, kill me.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Den er ikke utbrent men jeg er enig i at den forstyrrer Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Utbrent? Hvor? Om dere tenker på det svarte felte så er vel det gjengrodd, ikke utbrent. Jeg bruker iallefall aldri utbrent på noe som er svart. 8349843[/snapback] Mente høyre, sorry, kill me.. 8349874[/snapback] Da skjønnte jeg litt mer hva du mente, Gissan. Har skjært bort det lyseste feltet nå. Synes også selv det ble bedre Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hehe, får vel bare beklage enda en gang jeg da.. Ble mye bedre nå, ja.. Bedre bruk av det gyldne snitt også.. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Flott fokus på dette bildet, fint at du fiksa det utbrente til venstre i bildet, men jeg likte ikke at istappene er i senter. Men det er dog smak å behag. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Mye bedre, ja! Stilig øyeblikk (Dråpen / henger der / ikke - Jan Erik Vold). Men skal vi pirke, lurer jeg på om det hadde vært enda tøffere om kameraet hadde vært bittelitt mer til høyre sånn at istappene ikke kom bak hverandre men ble mer tydelig separate former. Ikke mye, dybden er nydelig den, men bittelitt. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 @ FeltherreEehm? Du tar nok feil. Fokuseringen er tilnærmet perfekt på dette bildet, og fokus skulle ikke lagt på noen andre steder enn det gjør på bildet. Eller så synes jeg at det er et veldig bra bilde! Ble litt sjokkert over lukkertiden din, men likevel synes jeg bildet ble utrolig stilig. Det eneste negativet jeg kan se, er den utbrente biten nede til høyre, som du helst burde ha unngått.. Ellers, max elsk.. 8348989[/snapback] Vel smaken er som baken,enig at fokuseringen var ganske bra men jeg ville kansje hatt det en annen plass. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 @ FeltherreEehm? Du tar nok feil. Fokuseringen er tilnærmet perfekt på dette bildet, og fokus skulle ikke lagt på noen andre steder enn det gjør på bildet. Eller så synes jeg at det er et veldig bra bilde! Ble litt sjokkert over lukkertiden din, men likevel synes jeg bildet ble utrolig stilig. Det eneste negativet jeg kan se, er den utbrente biten nede til høyre, som du helst burde ha unngått.. Ellers, max elsk.. 8348989[/snapback] Vel smaken er som baken,enig at fokuseringen var ganske bra men jeg ville kansje hatt det en annen plass. 8352537[/snapback] Så du mener at fokuseringen ikke burde lagt på dråpen, men istappen 5-10 cm bak? Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Fokusen er perfekt der den er Dråpen er jo "høydepunktet." Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Fokusen er perfekt der den er Dråpen er jo "høydepunktet." 8352688[/snapback] Ja, det var det jeg tenkte også, så jeg begynte bare å lure når jeg hørte at feltherre sa at fokus skulle være på istappen bak. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) *whooops, dobbel-post, sorry * Endret 10. april 2007 av Gissan Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Takker for alle tilbakemeldinger! Onkel: Kunne vært spennende å ha prøvd det ja, men er redd den der istappen er smeltet bort hehe.. Skal ha det i bakhodet neste gang. Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå