Gå til innhold

Feilmelding i Windows ved start av Outlook

Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg starter opp Microsoft Outlook så kommer det kjapt en feilmelding i Windows om at "Det har oppstått et problem, og Microsoft Office Outlook må lukkes. Vi beklager det inntrufne." Det er automatisk huket av for at MOO skal starte på nytt, så det samme skjer igjen når jeg lukker vinduet. Har ikke hatt problemer med Outlook tidligere, og sliter med å finne ut hvordan jeg skal få åpnet Outlook så jeg får tilgang på mailen igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan forsøke en systemgjenoppretting til en dato der ting og tang virket ok.

Tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting.

8350356[/snapback]

Gjorde dette, fant en dato som lå en uke før problemet startet, men fikk melding om at ingen systemendringer var utført etter denne datoen, så problemet er der fortsatt. De andre Office-programmene virker normalt.

Lenke til kommentar

Får du startet Outlook i sikkermodus? Ved å holde inne "Ctrl" mens du starter Outlook, skal du få spørsmål om å starte i sikkermodus. Da startes programmet med standardinnstillinger og uten evetuelle plug-ins(som f.eks AV). Dette vil fortelle deg om problemet ligger i installasjonen av Outlook, eller evt. i tilleggsprogrammer eller innstillinger.

Lenke til kommentar

Takker for svar, har prøvd alle forslagene, men har fortsatt samme problemet. Selv om jeg startet i sikkerhetsmodus så har jeg det samme problemet i Outlook. Startet Outlook i sikkerhetsmodus, ingen forskjell. Feilmeldingen dukket opp etter kort tid.

Lenke til kommentar

Da er det mest sannsynlig en feil i selve programmet, og en reinstallasjon av outlook, evetuelt hele officepakken kan være løsningen.

Du kan forøvrig prøve å lage en ny Outlookprofil først. Det gjør du ved å gå inn i kontrollpanelet og velge "Mail". Deretter velger du "Show Profiles" og trykker på "Add". Gi den ett navn, og velge å opprette en ny e-postkonto og fyll inn nødvendig informasjon.

Pass på at du velger å bruke den nye profilen du laget før du lukker det første vinduet du fikk opp når du trykker på "Show profiles".

Lenke til kommentar

Har endelig fått Outlook opp å gå igjen. Prøvde å reinstallere, men fikk samme feilmelding etter ny installasjon. Prøvde så å lage ny profil via kontrollpanelet, og etter litt arbeid så fungerer endelig Outlook igjen som tidligere! Bruker den gamle pst-fila.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...