Ostekake Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Hei. Vi har lenge hatt 2.5 mbit/s - 0.5 linje, men vi er nå i ferd med å bytte ut den linjen med en 20/1 mbit/s linje. Routeren vi har brukt er en Linksys WRT54GX. Nettverkskort(ene) vi bruker er de kortene som sitter i Intel Macbook Core 2 Duo og Core Duo-maskinene. Altså noen 54mbit/s 802(b og g kort). Vil den routeren med det kortet kunne utnytte den nye hastigheten optimalt? Hva gjør jeg eventuelt om jeg vil oppdatere til 802n? I og med at det inerne kortet ikke takler mer enn 54mbit/s så kan jeg ikke bruke det. Vil jeg i det heletatt tjene på å oppgradere til 802n med en såpass "svak" linje? Jeg har tenkt meg fram til en litt sær løsning basert på en PCMCIA-leser kombinert med et PCMCIA 802n nettverkskort og en 802n-router. Vil dette fungere over USB2 i Os X? Ostekake. Edit. Har oppdatert og formulert teksten litt annerledes Endret 11. april 2007 av Ostekake Lenke til kommentar
Ostekake Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har nå lest i rettningslinjene og undersøkt om det er riktig av meg å bumpe min egen tråd. Der sto det litt delte meninger, så jeg tar sjangsen. Er det virkelig ingen som har noe å komme med angående dette? Ostekake Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 under optimale forhold så vil vel det utstyret du har fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg