Cid Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Prøver å finne frem i jungelen av bredbåndstilbydere, problemet mitt er at linja mi er nesten 7000m lang. Hadde håpet på litt hjelp fra dere for a samle informasjon og erfaringer om hvem som kan levere, og hva det koster. Jeg har ikke all verdens lyst til å kaste bort for mye penger på å " Prøve " 'Tilbyder' bør inneholde Hvem, hva, hvor, og kostnad. 'Erfaring' bør inneholde Linjelengde, etableringskost, mndkost, eventuelle problemer. Merk posten med enten, eller begge deler, dersom den skal være et bidrag til listen. Da blir det lettere å skille bidrag fra snikk - snakk. Så langt: - Eidsiva.net - " Gir ingen garanti, men har god erfaring med linjelengder på over 6500m, og vi prøver gjerne din tilkobling for KR 985.- " - Gipz.no - trådløst tilbud, KR389.- pr mnd dekker (deler av) finnmark, sogn og fjordane, Troms, Østfold, Akershus. Gode dekningskart. - ICE.no - Etablering 995.- USB dongle, 1995.- trødløs router. 399.-/449.- pr mnd. Fordeler: Radiolink, Leverer over det meste av landet, relativt stabilt, inntil 2mBitps. Ulemper: Kan få ganske dårlig hastighet, min er på 8 - 40kBitps. - Bredbandsguiden.no - Dukket opp som en god ressurs for å finne forsjellige aktører basert på telefonnr eller adresse, men de fant ikke noen som driver med lange linjelengder. Endret 10. april 2007 av Cid Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Da ville jeg gitt Go for Eidsiva. Er ikke mange som er intressert i dette. Kanskje BlueCom (ventelo) gjør det, men da er det kun dersom de har sentral og da vil du får noe slikt kanskje 400/256 for 299,- Undersøkte dette for noen som bodde litt over 6000 meter, er forsåvidt greit dersom nett er et must, men jeg ville kanskje undersøkt med Kabeltv, www.ice.no og slikt. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Svigers fikk linje fra NGT på deres 7700 meter, men de fikk til tider nærmes topphastighet på 120 kb, og NGT trakk tilbake avtalen da de ikke klarte å levere noe. Fikk nettbortfall ved alle samtaler på fasttelefonen. Løsningen deres ble radiobredbånd via Gipz Endret 10. april 2007 av TheGizmo Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 NGT har 'Bredbånd Langdistanse' ADSL2+ med inntil 1,8Mbit/350kbit på lange linjer til 299.-. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Jeg har ICE i dag men 40k på en god dag er i minste laget, nextnet trådløs når ikke frem. skal sjekke bluecom og ngt nuh.... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) http://www.bredbandsguiden.no/privat/tjenesten/kontakt_oss Legg igjen tlf nr. så ringer di deg og gir deg hjelp,om dem kan... Endret 10. april 2007 av taz Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Merk deg om du går for Eidsiva så har du ingen rettigheter med feilretting på linjen. Om det blir brudd eller dårlig kontakt et sted har de ikke mulighet til å få ut montør til å rette på det. Du har heller ingen garanti for å oppnå noe spesielt bra hastighet. Et alternativ du ikke har listet opp er trådløst fra noen som kan få bredbånd. Da setter du opp retningsantenner hos deg og noen som kan få ADSL sånn at du deler med dem. Dette kan fint gå mange km om det er fri sikt. Endret 10. april 2007 av rolvs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå