Jalla365 Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Jeg har en DVD spiller hvor det står følgende i bruksanvisningen: Component video output: Y=1Vp-p, B=0.7Vp-p, R=0.7Vp-p (75 Ohm) Men dette må jo taes ut fra scart kontakten, da jeg har kun scart, s-video og composit. Mitt spørsmål er da: Finnes det overgang fra scart til component (rca eller andre plugger)? Finnes det så overganger fra component til 15 pins vga kontakt (inn på projectoren, Sony vlp-cx11)? Har lest i bruksanvisningen at projectoren kan ta i mot RGB med composit-sync! Håper noen kan gi meg svar! [ Denne Melding var redigert av: Jalla365 på 2002-12-17 21:13 ] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Hvilken DVD er det snakk om? Har aldri hørt om noen SCART som har komponent utgang. Det er forskjell på VGA (RGB) og komponent signaler, så noen overgang kan man ikke få. Lenke til kommentar
Jalla365 Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Min projector kan ta i mot component via VGA pluggen, og i følge spec. på DVD spilleren kan dette signalet komme fra SCART kontakten! Eneste utganger på spilleren er scart,s-video og komposit! Min DVD spiller er en Primare V10: http://www.primare.nu/Primare_files/V10s.htm Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Ja, det finnes kabler som går fra SCART til Kompositt. Kalles "Scart til composite" eller "Scart til phono" kabler. SCART inneholder (kan inneholde) alle mulige signaler som Kompositt, SVideo, RGB, Kompositt sync, separate H/V-sync, lyd og noen flere. http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html [ Denne Melding var redigert av: sedsberg på 2002-12-19 02:43 ] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Det er nok ikke komponent utgang på den spilleren. SCART gir RGB signaler, aldri komponent. Det må være feil det som står på den linken, manualen sier ingenting om komponent. Noen er visst oppe for sent her og ser ikke forskjell på komponent og kompositt. Lenke til kommentar
Jalla365 Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Joda, det er komponentutgang via scart! I setup på DVD spilleren velger du scart YUV! Loewe har komponent inngang via scart! Til deres Xelos tv kan man kjøpe en overgang fra component til scart! Ja, noen vet visst ikke forskjellen på komposit og component!!! Lenke til kommentar
striky Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hvis dere ikke vet forskjellen på kompositt, s-video, komponent og RGB bør dere ta en titt her: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå