Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Offentlig IP direkte til min PC (SpeedTouch 585)

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å få den offentlige IP-en min til å gå direkte til min PC, slik at det er letttere å drive en liten server. Det er en enkel mulighet for å gjøre dette via et webgrensesnitt.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
untitledqn1.png

Problemet er at når jeg trykker på denne knappen, skjer det ingen ting.

Jeg tok kontakt med NGT for å spørre om dette, kundebehandleren henviste meg til en guide for dette. Det viste seg at det var ikke akkurat dette jeg trengte hjelp med. Sjekk spoiler for guide.

Hei *** **** ****** Kundenr: ******

For å legge inn NAT-oppføringer for Webserver og FTP server på din Thomson 516/546/585 router, gjør du følgende:

http server:

Åpne din nettleser.

I adressefeltet skriver du http://10.0.0.1 og trykker Enter.

Du får her tilgang til å gjøre endringer i oppsettet av ruteren din.

Her inne velger du Hjemmenettverk fra menyen på venstre side.

Videre velger du hvilken nettverks enhet din NAT-oppføring skal gå mot.

Etter dette, velger du Tilordne et spill eller en applikasjon til en lokal nettenhet

Du vil da få opp en ny side, med informasjon om eksisterende NAT-oppføringer, samt mulighet til å legge inn nye.

Her velger du først applikasjonstype i rullegardinsmenyen. Om du ønsker oppføring for HTTP server, velger du dette i menyen.

I rullegardinsmenyen til høyre for denne velger du igjen nettverksenhet oppføringen skal gå mot.

Du kan på ny trykke legg til, og se at oppføringen blir lagt inn i menyen.

Når dette er gjort, kan du lukke din nettleser.

Du går så på start - kjør. I dialogboksen skriver du telnet 10.0.0.1, og trykker ok.

Brukernavn/passord er Administrator/(blankt)

Her inne skal du skrive følgende kommandoer:

service system ifdelete name=HTTP group=wan - Trykk Enter

saveall- Trykk Enter

Du kan nå lukke vinduet.

Tilgang for Webserver skal da være aktivert på din ruter.

FTP server:

Åpne din nettleser.

I adressefeltet skriver du http://10.0.0.1 og trykker Enter.

Du vil da komme inn på din Thomson ruter.

Her inne velger du Hjemmenettverk fra menyen på venstre side.

Videre velger du hvilken nettverks enhet din NAT oppføring skal gå mot.

Etter dette, velger du Tilordne et spill eller en applikasjon til en lokal nettenhet

Du vil da få opp en ny side, med informasjon om eksisterende NAT oppføringer, samt mulighet til å legge inn nye.

Her velger du først applikasjonstype i rullegardinsmenyen. Om du ønsker oppføring for FTP server, velger du dette i menyen.

I rullegardinsmenyen til høyre for denne velger du igjen nettverksenhet oppføringen skal gå mot.

Du kan ny trykke legg til, og se at oppføringen blir lagt inn i menyen.

Når dette er gjort, kan du lukke din nettleser.

Du går så på start - kjør. I dialogboksen skriver du telnet 10.0.0.1, og trykker ok.

Brukernavn/passord er Administrator/(blankt)

Her inne skal du skrive følgende kommandoer:

service system modify name=FTP state=disabled - Trykk Enter

saveall- Trykk Enter

Du kan nå lukke vinduet.

Tilgang for FTP server skal da være aktivert på din router.

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

Vi gjør oppmerksom på at denne epostadressen ikke er betjent.

Har du spørsmål, benytt kontaktskjema: https://www.nextgentel.com/kundesider/kontakt/kontaktskjema/

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg gjorde dette, men jeg kunne fremdeles ikke koble meg til på 10.0.0.5/webserver eller offentligip/webserver. Jeg ringte NGT igjen, denne gangen kom jeg til en som forklarte at han ikke kunne gi support på det punktet. Grunnen var at om jeg satt den offentlige IP-en til å videresendes til min datamaskin, kan ikke de koble seg til ruteren og gi support på andre punkter. Han bekreftet at det egentlig bare var å resette ruteren om noe har gått galt og jeg trengte support. Jeg supurte han om han kunne bekrefte at de hadde satt opp javascript sperren som gjør at ingenting skjer når man trykker på "Ta i bruk" knappen. Det bekreftet han.

Han henviste meg til en del forum, og sa at det jeg ville var mulig, men han kunne rett og slett ikke gi support på det. Så her er jeg. Er det noen som vet en måte jeg kan få den offentlige IP-en til å gå rett til min datamaskin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...