Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Cerazette p-pille brukere?

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Er det noen her som bruker eller har noen erfaring med cerazette p-pillen?

Pga. migrene mente legen min det ville være lurt å bytte til denne siden den er uten østrogen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

"Er det noen her som bruker eller har noen erfaring med cerazette p-pillen?"

Regner med det er det hun lurer på.

Lenke til kommentar

Vel...dette er altså et pillebrett med 28 like piller. (altså lik mengde stoffer i alle pillene).

Jeg leste et annet sted på nettet om ei som mistet mensen helt og holdent. Et annet sted skrev ei at hun hadde mensen i hytt og pine helt ute av kontroll.

- Det første frister jo ganske mye. Det siste høres helt ulevelig ut.

Leste også i en rapport om pillen da den kom, om mulige bivirkninger ol., Synes det var mye negativt der.

Men; det må jo være en god ting at den er uten østrogen?

Altså...dette var litt av det jeg lurte på....i en litt rotete fremføring. :roll:

Lenke til kommentar

Pillene tar du kontinuerlig, uten opphold. Blødningsforstyrrelser er helt vanlig. Du kan ende opp med å blø i hytt og vær, eller du kan ende opp med å ikke blø i det hele tatt. Hvordan det kommer til å bli finner du dessverre ikke ut av før du begynner å bruke pillen.

Jeg kan ikke si så mye om bivirkningene, i og med at jeg ike fikk noen av dem selv.

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har brukt det i over et halvt år. Jeg slet utrolig mye med hodepine og noe migrene, og mye av dette har forsvunnet. Mensen har også forsvunnet, og pms er også borte, noe min kjære er overlykkelig over :D Har brukt Trionetta og Jasmin før, og de var mye verre. Det er i alle fall min erfaring.

- Theia

Lenke til kommentar

Etter å ha godt på dem i en måned nå, må jeg si at jeg er veldig fornøyd!

Vanligvis får jeg bivirkninger av det meste av medisiner, men har ikke merket noe i det hele tatt fra denne! Eller, en har jeg merket, ingen mens :D Og akkurat den klager jeg ikke på :tease:

Lenke til kommentar

Har nettopp startet på Cerazette selv. pga. hjerteinfarkt i familien. Pillen er jo den tryggeste av de alle når det gjelder faren for blodpropp, hjerteinfarkt, migrene og andre bivirkninger man kan få av de andre pillene.

Noen som bruker cerazette opplever å miste mensen også faktisk...det vet ikke jeg enda:P noen som bruker de her som har mistet den? hadde vært ganske greit egentli! :innocent:

Lenke til kommentar
Det er såå digg å slippe! Seriøst!  :D

8609430[/snapback]

Skjønner jeg sinnssykt godt! Man blir nesten "fri" på en måte :D

8610238[/snapback]

Ja! Det er så digg med tanke på sommeren som kommer nærmere! Slippe alt det maset :p

Så jeg anbefaler Cerazette! ;)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Er det noen her som bruker eller har noen erfaring med cerazette p-pillen?

Pga. migrene mente legen min det ville være lurt å bytte til denne siden den er uten østrogen.

Hei. Jeg bruker ceraette pillen, og den er kjempe bra ! Hadde også migrene, så legen min også anbefalte meg det.

I begynnelsen var mensen som normalt. Men etter en 3-4 uker eller lignende ble alt rart. Hadde mensen i 14 dager med 2 dager uten, og sånn fortsatte det. Men, etter en liten stund etterpå var mensen helt borte.Har heller ikke hatt noe bivirkninger.

Nå har jeg ikke hatt mensen på over 1 år : D

Så jeg anbefaler minipillen cerazette :)

Lenke til kommentar

Jeg gikk på Cerazette i ca et halvt år før jeg nå nylig gikk over til p-stav. Absolutt ingenting å utsette på det, egentlig. Annet enn at jeg ville slippe å huske å ta pillene hver dag. Mistet mensen gjorde jeg òg.

Men jeg har heller aldri hatt noe særlige bivirkninger av andre p-piller(Microgynon, Jasmin, Loette) enn Trionetta hvor jeg opplevde en del kvalme.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt den i snart en måned, og har ikke merket noe til noen bivirkninger. Kan godt hende de bruker lengre tid på å komme, men har ikke merket noe :p

Etter å ha godt på dem i en måned nå, må jeg si at jeg er veldig fornøyd!

Vanligvis får jeg bivirkninger av det meste av medisiner, men har ikke merket noe i det hele tatt fra denne! Eller, en har jeg merket, ingen mens :D Og akkurat den klager jeg ikke på :tease:

Man må gå på p-piller i over tre måneder for å kunne si noe om man har bivirkninger eller ikke. Dette er for at det er noe kroppen må venne seg til, og det tar tre måneder før du har normalt og jevnt nivå av stoffene i kroppen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...