Clown Zombie Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Sitter med dette oppsettet for øyeblikket: AMD Athlon 3200+ (Socket A) Gammal :> Asus A78NX-E Deluxe 1024Mb ram - ikke peiling hvilken type - også gammel, 5år eller mer. Geforce 6800GT 256mb; betalte 4000,- for det den gang :s OS harddisk: Western digital, type bråkende. Nå bråker denne pc'en ganske mye og jeg er ute etter nytt oppsett, som går veldig stille og som mest vil bli brukt til spilling og film titting. budsjettet er over middels i ytelse. AMD eller Intel? Har alltid vært en AMD tilhenger så dette er hva jeg har sett på: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331906 Noen Intel/AMD prosessorer som kan anbefales istedet for denne i forhold til pris/ytelse? Trenger hjelp med type stillegående kjølevifte, har brukt standar vifte som følger med cpu i alle år. Trenger hjelp med hoverkort Trenger hjelp med ny OS harddisk egnet vista Trenger hjelp med type ram, 2Gb! Og kansje et nytt skjermkort? setter pris på svar! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) intel yter bedre for mindre varme enn amd. e6600 og amd 6000+ er lik i ytelse men i varme er det stor forskjell Asus P5B Intel Core 2 Duo E6600 dette skal være væredens stilleste hdd link til tråd Noctua NH-U12F Corsair TWIN2X-6400 2 GB (2 x 1 GB) CL5 om du vil bytte ut skjermkort kommer vel ann på bruks område, og om du nå har et agp eller pci-e kort. 8800gts 320 mb er er et fint kort Endret 10. april 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Bruk lydisolert kabinett, ny skjermkort- og cpukjøler, stillegående psu og passivt kjølt hovedkort om du skal ha ting skikkelig stille. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har nettopp kjøpt meg ny PC, og er forbløffet over hvor stille den er. Se link i min signatur (evt. min brukerprofil) for Hardware. Selv valgte jeg å gå for AMD X2 5000+ Energy Efficient. Den ligger ca. på linje med en Core 2 Duo E6400, men har betraktelig lavere pris. Den bruker bare 65 W på full guffe, og er derfor mer energieffektiv enn Intel Core 2 Duo (89W). Stillegående strømforsyning er et absolutt must. Der er min Mist helt super! I tillegg er skjermkortet som en drøm. Merk at mitt 8800 GTS bruker "Nvidia stock cooler", dvs. standardløsningen fra Nvidia. Det finnes et par kort der ute med kjøleløsning som støyer en god del mer. Pass på at du får et hovedkort uten vifter. Disse små viftene på chipset begynner obligatorisk å hyle etter et visst antall måneder. Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Hører hele tiden at amd egner seg mer til spilling, men forskjellen kan da ikke være så stor at den blir merkbar? :> Kan hende jeg går for intel denne gangen. Har den samme PSU'en som du snakker om HilRam, den er konge. takk for anbefalingene! får se hva jeg kommer frem til. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 For min del var det to hensyn som spilte en rolle: Pris/ytelse Strømforbruk/varme AMD vant på pris/ytelse, - hårfint. AMD vant på strømforbruk/varme. Dersom AMD ikke hadde iverksatt priskuttene for kort tid tilbake, så hadde det blitt Intel Core 2 Duo E6400. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hører hele tiden at amd egner seg mer til spilling, men forskjellen kan da ikke være så stor at den blir merkbar? :> dette var vel før core 2 duo kom.... Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=45205 Arctic Silver Arctic Silver 5 Asus P5N-E SLI Club3D GeForce 8800 GTS 320 MB GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Intel Core 2 Duo E6400 Lian Li PC6277 MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA MIST 80mm vifte MISTKOFA8025V2B MIST Economy <---Husk på og velg dual-rad versjonen! MIST MISTYLFA120LSCL Nec AD-7170 Samsung SpinPoint T166 320GB Swiftech MCW60 Zalman MFC1 Endret 10. april 2007 av Gordion Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) vil gå så langt og påstå at man oppnår like mye med high end luftkjøling som man gjør med vann. det trengs vifter for og kjøle vannet også men det er et bra forslag.... Endret 10. april 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå