Gå til innhold

Papirkursen i NTFS


Anbefalte innlegg

Har flere HD'er hvor av én er NTFS og resten er FAT32.

 

På NTFS harddisken oppfører papirkurven seg ikke normalt. Den oppfører seg ikke som en papirkurv der jeg kan høyreklikke og tømme den, men heller som en vanlig katalog som jeg ikke klarer å slette pga. ikke tilgang (skrivebeskyttet).

Inni den mappa befinner den virkelige papirkurven seg (med navn S-1-5-21-606747145-1035525444-725345543-1003). Den har både papirkurv iconet på seg og oppfører seg som papirkurver flest.

 

Irriterende.

Har hatt mange XP installasjoner der jeg sliter med dette problemet.

 

Noen vært bort dette og en løsning på det???

 

Er det mulig å fjerne alle papirkurvene på alle stasjonene og bare ha igjen den som ligger på nivået under skrivebordet?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: JohanP på 2002-12-17 20:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å se at dette er et problem. Det er et design som de har forandret (forbedret) da de lagde NTFS.

Det er vel fornuftig å ha bare en papirkurv, den på skrivebordet. Når det ser ut som det ligger en papirkurv på hver partisjon, så kan det sikkert virke forvirrende på de som ikke er så trent på data. Default er jo at skjulte filer ikke vises. Og papirkurven må jo nødvendigvis ha en folder på hver partisjon.

Lenke til kommentar

Sukk.

Hovedproblemet er at papirkurven IKKE oppfører seg normalt!!! Jeg må inn i den såkalte papirkurven for å finne den som oppfører seg som en.

Dvs. at skal jeg tømme den, så må jeg først inn i den mappa, så høyreklikke på den mappen som ligger UNDER der igjen (med navn S-1-5-21-606747145-1035525444-725345543-1003) og tømme den.

Det er det som er irriterende.

 

At hver partisjon viser papirkurv er ikke forvirrende (lol), men det må vel like vel være mulig å fjerne de? (DETTE ER IKKE HOVEDPROBLEMET I DENNE TRÅDEN)

Lenke til kommentar

Tror jeg må sukke litt selv. Mulig vi snakker litt forbi hverandre her.

Har du ikke en papirkurv på skrivebordet? (ellers har du den også i explorer bar (venstre side) i utforskeren). Dette er jo det vanlig brukerinterface for papirkurven. Denne linker sammen alle de skjulte folderene på hver partisjon og gjør det mulig å ha kun en papirkurv, uansett hvor mange partisjoner du måtte ha.

Når du går direkte på de skjulte filene så kan du jo gjøre det samme der, men det er jo ikke noe poeng når de er ment å være skjult.

Og hvorfor vil du egentlig fjerne disse folderene? Er det så vanskelig å forstå at de må være der? Vurderer du f.eks å fjerne C:Windows hvis du ikke forstår hva den er til?

Lenke til kommentar

Ok. Dette var tydligvis vanskelig å forstå.

Saken forklares én gang til, og ... DET ER PUNKT 1 som er hovedsaken i denne tråden. Punkt 2 er egentlig ikke så farlig.

 

1. Problemet er at papirkurven IKKE oppfører seg normalt!!! Jeg må inn i den såkalte papirkurven for å finne den som oppfører seg som en.

Dvs. at skal jeg tømme den, så må jeg først inn i den mappa, så høyreklikke på den mappen som ligger UNDER der igjen (med navn S-1-5-21-606747145-1035525444-725345543-1003) og tømme den.

Det er det som er irriterende.

(for ENDA MER, se mitt første innlegg)

 

2. Ja, jeg VET at det er mulig å sjule den, men det er ikke aktuellt. (SÅ ALTSÅ GLEM DET).

Jeg lurer bare på om det er mulig å FJERNE papirkurvene som ligger på rota i partisjonene slik at jeg har BARE den papirkurven som ligger på skrivebordet igjen (ja, DEN SAMME som vises i explorer bar på venstre side)

Altså enten går det ikke eller så kan de fjernes (gjerne ved hjelp av tweak eller Regedit - what ever, men jeg vil ikke bare sjule de)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...