Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Hvis du har forhåpninger om at levels ikke skal ha noen som helst betydning i PvP-sammenheng, tror jeg du kan bli skuffet. :p

8409618[/snapback]

 

Betydning kan det gjerne ha, men å avgjøre en kamp blir for dumt, det kan du vel du også være enig i.

Vil ikke at en 14-åring uten jobb og skole skal greie å knuse meg i PvP pga han har mer fritid.

Jeg vil vinne pga jeg er dyktig med sverdet, ikke pga jeg har grinda meg til toppen.

 

Med ett realtime system er det sjanse for at jeg får viljen min, men tør ikke å håpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder pvp:

3.9 Is there actually drunken fighting in the game?

Yes, there are. Drunken brawling as we call it is a special type of PvP battle designed as a way to get everyone into player-versus-player, regardless of level, without having to risk going onto the battlefields. You will be able to go into a tavern, buy alcohol and get seriously drunk, but you have to be aware of the limits. Being drunk has obvious visual effects. The more you drink the more you stand, but the less chance you have of hitting! Your experience level and equipment plays no part in these fights, and it all depends on how well you hit, what you use as your weapon and how drunk you really are.

 

Vi har lagd et eget drunken brawling team.. ;)

Det er low-lvl char's som skal basicly reise rundt, drikke og sloss..

Lenke til kommentar

We recognize the value of playing with people you already know, so we're giving you the opportunity to specify your current guild's name and website when you sign up for the Beta Program. When we select players who are in your guild for the Beta Program, there's an increased chance of you getting in, and vice-versa. So in order to maximize your chance of getting into the Beta Program, make sure you fill out these fields, and encourage your guildmates to sign up as well. Please note that membership in a guild does not guarantee a Beta Program invitation."

 

vet noen om det er noe liknende i AoC

Lenke til kommentar
er vel 20 pvp lvls, regner med at de betyr endel i forhold til ting, er jo logsik at en sterkere (høyere lvl) fyr vil slå deg, om dere er like skillfulle (bra fornorsking på gang) til å sloss.

8410488[/snapback]

 

Selvsagt men siden du kan bevege deg unna realtime angrep så kan en dyktig på forsvar knuse en 20 levels over deg så lenge han er god. Er det jeg prøver å si og håper Funcom kjører fullt på. Håper vi får masse med styring over vår bevegelighet. Siden vi ikke har realtime defense er det bare naturlig å gi oss mer bevegelighet syns jeg.

Lenke til kommentar
Det vil koste 49.99$ US å kjøpe spillet, mens det vil koste 15$ US å spille det hver måned.

 

Dette ble sakt for rundt en uke siden.. Om dette blir slutt konstnadene er jo ikke så sikkert, men noe rundt der vil det koste.

 

Så dessverre, da blir man ikke å se deg i spillet.

 

Eller du kan jo kose deg en måned da, siden du får en måneds gratis spilling når du kjøper spillet. Dette da etter att du når level 20.

8376597[/snapback]

Kan vi få en sticky på denne? ;)
Lenke til kommentar

Ikke for å være grumpy, men....:

Nok en gang dukker det opp en slik thread på gamer.no, og nok en gang utvikler den seg helt likt.

 

Denne tråden er helt lik "Blir det Conan next" med de samme refrengene "Ja"/"Nei"/"koster det noe?", men har om mulig enda sterkere fokus på månedlig avgift. Dette er veldig vanlig for norske threader.

 

Et lite tips. Hvis vi kommer med utdypende game-relaterte svar, vil vi få en mye mer spennende tråd on-topic og som vil gi folk en mer reel mulighet til å få lyst på å spillet spillet evt. avgjøre om det ikke er noe for dem. Det gjør også ventetiden kortere for oss som gleder oss.

 

Som vanlig er det et hederlig unntak i tråden. Prøv å lær av han. :thumbup:

Lenke til kommentar
[klipp] Et MMO er frihet, det er hva du gjør det til, f.eks WOW har utrolig mye lore i seg, om man bare gidder å se etter den og lese den, men du kan velge den bort, du kan queste litt, men så kommer en fyr bort til deg, og du velger å finne på noe annet med han. Mao, frihet.

[klipp]

8393283[/snapback]

Jepp det er en riktig forsåelse av frihet. Du har i og for seg rett i at WoW har en god del lore i seg også. Men det er vel noe av den dårligste loren jeg har sett i noen rpg/mmo ever.

 

Det meste av problemet med den er at den ikke er gjennomtenkt, ikke er helhetlig og at den vingler.

Det er veldig skuffende med tanke på hva Blizzard har bevist de kan igjennom Diablo, WC1,2,3 , SC etc. Loren bærer preg av å være klatta på noe den jo er. Sitter 10tallsvis av utviklere og utvikler sin quest på "sitt lille kontor". En Sånn type organisering er grei hvis den har en sjefsarkitekt/redaktør som sørger for at alt støtter opp om de store linjene og at ting henger på greip.

 

Grunnen til at Blizzard har saket dette er nok at de henvender seg til et yngre publikum enn ved sine tidligere titler, og da er ikke disse tingene så nøye.

 

Etter hva jeg har sett av Warhammer spesielt, kommer ihvertfall denne tittelen til ha mer kontroll på disse områdene. Det virker også som om AoC har bra kontroll her, men det gjenstår å se.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Guild inlemmet i The Covenant!

23.04.2007

Det er nå blitt enighet mellom The Covenant og Border Guards! Det medfører at Border Guards kommer til oss og tilslutter seg vårt guild.

 

Omununaihue: Skrevet: Søn Apr 22, 2007 7:10 pm Tittel: Merge/samanslåing

Heisann alle saman!

 

Me har nå diskutert ein del, og me har funnet ut at me vil satse på ein merge med Mor`di. Ledelsen i Border Guards håper dette er i orden, det har hele tiden virket som om dette var eit ønske og ein smart avgjørelse. Nå står me endå sterkare, og dette skal bli litt av ein opplevelse. Lykke til alle saman, så snakkes me i Mor`di.

Lenke til kommentar
Guild inlemmet i The Covenant!

23.04.2007

Det er nå blitt enighet mellom The Covenant og Border Guards! Det medfører at Border Guards kommer til oss og tilslutter seg vårt guild.

 

Omununaihue: Skrevet: Søn Apr 22, 2007 7:10 pm Tittel: Merge/samanslåing

Heisann alle saman!

 

Me har nå diskutert ein del, og me har funnet ut at me vil satse på ein merge med Mor`di. Ledelsen i Border Guards håper dette er i orden, det har hele tiden virket som om dette var eit ønske og ein smart avgjørelse. Nå står me endå sterkare, og dette skal bli litt av ein opplevelse. Lykke til alle saman, så snakkes me i Mor`di.

8457404[/snapback]

 

Jepp. Lykke til uansett!

 

Lurer dog på hvordan størrelsen på guildene kommer til å sette seg. Jeg tipper at dere ikke er i nærheten av de største enda, som vel skriver seg rundt 1000-2000 (som iseg seg selv ikke er noe mål ;-) ). Og allerede har vi sett at de største guildene splittes. Det kjenner man sikkert til fra WoW også. De som er store eller ekspanderer for fort varer ikke lenge.

 

Dette da det er nesten umulig å holde alle happy.

 

I PVE tror jeg man kan ha meget begrensede guild. Etter hva FunCom har sagt om raid tipper jeg vi ikke får se raid over 25mann.

Men siege i PvP vil kreve de store massene. En veldig kul ting i spillet er jo at man kan ha allianser. Dersom man er et lite guild som ønsker å være med på siege kan man signe opp som en endel av en allianse eller koalisjon. Tror dette blir veldig kult å se på med forskejllige guild marsjerende under forskjellige bannere etc.

 

Det som dog i denne sammenhengen kan bli en stor utfordring er hva gjør man med krigsutbytte. Hvilket guild skal få bygge ny borg dersom koalisjonen greier å rase det forsvarende guilds borg etc. For å trekke paralellen tilbake til WoW så vi at de guildene som raidet sammen i MC ofte ble uvenner fordi det ble nesten umulig å fordele loot rettferdig.

 

En annen ting er hvordan koordinere angrepene. Jeg liker ihvertfall å tro at taktikk/strategi kommer til å ha mer å si i dette spillet en noen MMO tidligere. Det vil by på utfordringer for koalisjonene, som vil slite mer for å bli samspilte, være på ulike kanaler på voice etc.

 

Alt i alt kommer nok guildene til å bli større i AoC enn vi er vandt med fra andre MMO'er. Sikkert lurt av dere å slå dere sammen, særlig hvis dere har samme filosofi.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Jepp. Lykke til uansett!

 

Lurer dog på hvordan størrelsen på guildene kommer til å sette seg.  Jeg tipper at dere ikke er i nærheten av de største enda, som vel skriver seg rundt 1000-2000 (som iseg seg selv ikke er noe mål ;-) ).  Og allerede har vi sett at de største guildene splittes.  Det kjenner man sikkert til fra WoW også.  De som er store eller ekspanderer for fort varer ikke lenge.

8466138[/snapback]

 

Haha, tenke seg til guildchat med 1000 mann online på likt.

Av erfaring ser jeg at det er best med mellom 15 og 30 aktive spillere i en guild. Blir det for mange, dannes det klikker. Blir det for få, stikker folk til fordel for større guilder. Å ha svære raidguilds ser jeg på som uinteressant for mitt vedkommende. Da er det bedre å ha skikkelige chatbots og koordinerte raids, slik som i AO. Apropos chat; håper for guds skyld at chatten ikke blir "Wow-aktig". Verre chat-interface har jeg aldri sett.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar

Erfaringen min fra GW er den samme. De store guildene kommer like fort som de forfaller. For min del har problemet vært at folk ikke ønsker det samme og i tillegg er allt for uorganisert. Virker ikke som organiseringen er et problem for deg Hallgeirg, men lykke til med å tilfredsstille alle.

Min erfaring er at de guildene som varer lengst er de som har en sterk kjerne av spillere. Mellom 15-30 spillere, for deretter og rekrutere noen få om gangen. Skal nok ikke se bort ifra at jeg kanskje tar turen innom forde :hmm:

Har dårlige minner fra Norske guilder i hvertfall fra GW og WoW fronten. Har vært en tendens til å bli en kommunikasjonssvikt, samt folk liker å tro at de er født med lederpotensiale(dessvere er jeg nok en av dem :D ) osv.

Når det kommer til allianse og hvem som får bygge borg, tipper jeg det enten blir den guilden som leder alliansen eller så blir det hele shiten.

Endret av Torstee
Lenke til kommentar
Min erfaring er at de guildene som varer lengst er de som har en sterk kjerne av spillere. Mellom 15-30 spillere, for deretter og rekrutere noen få om gangen.

Det er det vi egentlig er. Vi er en vennegjeng irl som har startet dette for å sørge for at vi kom på samme server, men når vi begynnte å planlegge tok det litt av.. ;)

 

Skal nok ikke se bort ifra at jeg kanskje tar turen innom forde :hmm:

Har dårlige minder fra Norske guilder i hvertfall fra GW og WoW fronten. Har vært  en tendens til å bli en kommunikasjonssvikt, samt folk liker å tro at de er født med lederpotensiale(dessvere er jeg nok en av dem :D

Du skal være hjertlig velkommen. Vi tenker at det er lettere å kommunisere hvis alle er norske, i allefall slipper man å måtte tolke dårlig engelsk fra en 17 år gammel polakk (ikke noe dumt om 17åringer eller polakker..)

 

Dette da det er nesten umulig å holde alle happy.

......

I PVE tror jeg man kan ha meget begrensede guild. 

Det er jo litt av poenget med guildet. Vi legger ikke opp et "guild-programm" som spillerene _må_ følge. eks. raide x antall timer pr. uke. eller liknende. Vi legger opp guildet på en måte slik at flest mulig skal kunne bli med og ha det kjekkt. og at det skal være mulig for flere "grupperinger" i selve guildet. Derfor er guildet basert veldig løst på "Black Company" hvis du har lest det..?

 

Av erfaring ser jeg at det er best med mellom 15 og 30 aktive spillere i en guild. Blir det for mange, dannes det klikker.

 

Det blir også noe av konseptet vårt, bare at det skal vinkles på en positiv måte.. ;)

 

Virker ikke som organiseringen er et problem for deg Hallgeirg, men lykke til med å tilfredsstille alle.

Takker, det kan vel være at jeg og han som har skrevet det meste av systemet vårt er 2 organisasjonshorer som elsker å sitte med systemer og lage til ting og sånn.. :innocent: Men ja, bare det å legge opp til et system som kan takle så mange spillere har tatt en hel del tid. Mye mere enn vi hadde trodd.. Men det har jo blitt bra da! Vi sitter for tiden å skriver bakgrunnshistorien til guildet.. gleder meg til den er ferdig!

Lenke til kommentar
Vil det være gamecards i Age of Conan? Og det kommer ut i September right?

8477247[/snapback]

Det er vel strengt tatt ikke avgjort. eXZire eller o(O)phus husker sikkert detaljene bedre enn meg her. Men her er hva jeg mener å vite....:

 

Initielt var FunCom og community veldig samstemte på at man ikke ville gamecards. Dette fordi AoC skulle være et machure spill med ratingen M. Er vel 18 år. Dette kan man forøvrig søke opp å lese om i 1-2år gamle threader på http://forums.ageofconan.com

 

FunCom ønsket å kunne henvende seg til et voksent publikum. FunCom og community ønsket å ta et steg i ny retning i forhold til WoW's kids-stempel og [understatement] ikke-altfor-gode miljø [/understatement].

Med gamecards er det veldig vanskelig å kontrollere denne aldersgrensen, samt at det stort sett er unge spillere med ukepenger etc. som kjøper gamecards.

 

Den senere tid har dog FunCom åpnet opp for andre betalingsformer. Selv om jeg mener at alt som har blitt "sagt" tidligere utelukker game cards... Kan man pr. dags dato ikke være like sikker.

 

Ang. release så er vel 30.oktober siste dato. Krysser fingre for at det ikke kommer ny push. Har vært 3-4 offisielle store allerede.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...