Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Lame. console->skip_SP = 1 sier jeg bare.

8382195[/snapback]

 

Det er bare den første timen som er totalt Singleplayer..

 

Fra level 5 ( da man velger achetype ) og opp til 20, så har man muligheter til å spille sammen i grupper. Det er på level 5 man har kommet frem til Tortage, "pirat" byen på Barachan Isles. Og en vil få mulihet til å møte andre folk.

 

Men hoved quest historien går i singleplayer.

 

Man bytter mellom Singleplayer "content" og Group "conten" mellom å sove på ett "inn" i Tortage. Da man bytter mellom Natt og Dag, der:

  • Dag = "Group content"
    Natt = "Singleplayer content"

Etter level 20, da man går ut i det virkelige MMO delen så vil man ikke få mulighet til å velge dag/natt syclus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier bare at 100kr kunne vært dratt ut over flere måneder, Microsoft tar jo 500kr i året tror jeg det var. Og Halo 2 fikk en veldig interresang update for et halv tår siden, som gjorde at en granat kunne sprenge en annen og at man kunne skyte granater tilbake. Dette endret gameplayet mye siden da kunne du ikke hive en granat mot en fyr som allerede hadde hivd på deg, da ville du dø. De har også kommet med ni baner opp gjennom tiden og alle ble gratis etter 2 måneder. de har til og med planer om å komme med 2 til (spillet er fra 04)

 

Men det er ikke bare dette (dette her blir veldig off-topic), men jeg synes at slike folk tjener så sykt mye, i forhold til folk som lager singelplayer spill på grunn av at folk som betaler 100kr i måneden, ofte ikke gidder å kjøpe andre spill de kan piratkopiere. Dermed tjener man sykt mye mer på dette. Det virker som at funcom vil rette opp underskuddet de har og få mye mer penger til overs med dette.

Lenke til kommentar
Men det er ikke bare dette (dette her blir veldig off-topic), men jeg synes at slike folk tjener så sykt mye, i forhold til folk som lager singelplayer spill på grunn av at folk som betaler 100kr i måneden, ofte ikke gidder å kjøpe andre spill de kan piratkopiere. Dermed tjener man sykt mye mer på dette. Det virker som at funcom vil rette opp underskuddet de har og få mye mer penger til overs med dette.

8387633[/snapback]

 

For å tjene "sykt mye", som du sier, så må et MMO ha mange, mange tusen spillere. Å få det er ingen enkel sak. Det er kun noen få MMOs i året som overlever etter lansering. Er det å tjene penger negativt? Om ingen spillselskap tjener penger, så vil det heller ikke være noen spill å spille. DET vil definitivt vært meget surt - i hvert fall for min del, da dataspill er min store interesse og hobby.

 

Grunnen til at MMOs koster 100 kr i mnd, er alle kostnadene som kommer ved å ha et slikt spill kjørende 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Her kan det nevnes kostnader til båndbredde, vedlikeholde servere og drive support, men også å ha et helt utviklerteam som fikser bugs og lager nytt content (innhold) til spillet - dette er definitivt ikke billig.

 

100kr/mnd er definitivt ikke dyrt om en sammenligner med andre fornøyelser eller tjenester. Hvor mange timer morro får du i løpet av en mnd i et MMO? Om du spiller, tja, 2 timer per dag, så har du 60 timer med morro i løpet av 30 dager. Sammenlignet med det å gå på kino (80-100 kr for 2 timer), ta en øl på en pub (50 kr/øl), eller å gå på tivoli (100 kr + X kr per tur?), så vil jeg si at 100 kr/mnd for å spille et MMO er MEGET billig.

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Man MÅ spille singleplayer delen 1 gang.

 

Man kan ikke hoppe over de 20 levlene første gangen man entrer spillet.

 

Har man spilt singleplayer delen som en Rogue f.eks, og en vil starte en annen Rogue, da kan man hoppe over SinglePlayer delen og få en fyr som er litt svakere, med dårligere gear enn man ville hatt ved å spille SP delen.

 

Men har man en Rogue og man vil starte en Priest, så er man nødt til å spille SP delen igjen, grunnet en helt annen "story" på de 4 forskjellige "archetypene" i spillet.

 

Så hvis man skal ha en karakter av alle slag så er man nødt til å spille Singleplayer delen 4 ganger, hvor alle 4 gangene leder deg inn i forskjellige "quests" og fortellinger...

8382029[/snapback]

 

Det var nytt for meg, har du en kilde å henvise til? Takk! ;)

Lenke til kommentar

Guild Wars klarer seg helt fint, og de har bare kommet med to spill (sier ikke expansion fordi at det går an å spille hvert enkelt spill alene) Jeg vet at det er egne partyer utenfor byene og man er ellers alene da, men likevel, er det det man betaler 100kr for?

 

Spill som Flyff klarer seg også helt fint selv om det er litt microtransactions i det. Og jeg vil ikke si at anarchy online ble så populært heller.

 

Og til folk som sier at det er egne servere i andre gratis spill, så har alle spill til xbox, egen servere som kommer fra microsoft eller utvikleren/publisereren. EA har f.eks. fortsatt til BF 2 og spil som splinter cell 2 kan man fortsatt spille. Alt for 500kr året.

Lenke til kommentar

Guild Wars er ikke ett MMORPG. Det krever ikke samme serverteknologien som koster en god del å opprettholde. Guild Wars blir som ett annet multiplayer spill. Det er rett og slett ikke en konstant online verden som kjennetegner ett MMORPG spill.

 

Fatter ikke at enkelte ikke skjønner dette, irriterer meg grenseløst. Ett MMORPG trenger månedsbetaling og det har aldri vært noen gratis MMORPG`s enda foruten at enkelte kjører det gratis pga det holder på å dø ut og at de har kuttet ut videre utviklign med spillet.

 

100kr, 90% av dere som irriterer dere over dette bruker 10x mer på røyk og snus per uke. 100 kr er mindre enn en pizza som dere sikkert spiser mer enn en gang i uken.

Greier dere ikke å avse 100kr i måneden på dette så good riddance !

Lenke til kommentar
Guild Wars er ikke ett MMORPG. Det krever ikke samme serverteknologien som koster en god del å opprettholde. Guild Wars blir som ett annet multiplayer spill. Det er rett og slett ikke en konstant online verden som kjennetegner ett MMORPG spill.

 

Fatter ikke at enkelte ikke skjønner dette, irriterer meg grenseløst. Ett MMORPG trenger månedsbetaling og det har aldri vært noen gratis MMORPG`s enda foruten at enkelte kjører det gratis pga det holder på å dø ut og at de har kuttet ut videre utviklign med spillet.

 

100kr, 90% av dere som irriterer dere over dette bruker 10x mer på røyk og snus per uke. 100 kr er mindre enn en pizza som dere sikkert spiser mer enn en gang i uken.

Greier dere ikke å avse 100kr i måneden på dette så good riddance !

8391867[/snapback]

 

Er ikke så gammel/tett, uansett at jeg snuser eller røker, og jeg tror at jeg kanskje skal prøve AoC (hvis jeg får meg nytt skjermkort), men jeg snakker om at det er for dyrt i forhold til andre spill. Flyff f. eks som jeg nevnte. Og at alle andre spill blir piratkopiert istedenfor.

 

Men du mener altså at man betaler 100 kr måneden, bare for å se andre folk utenfor byene? Og man har jo noe som heter party og clan war osv.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Det er jo akkurat dyrt det ikke er i forhold til de fleste andre spill. Om du ser på innholdet du får. Men jeg skjønner at 30 spenn i uka er en stor sum, sliter med å spare til sånt selv.

 

Og det å skylde på mmo's for at andre spill blir piratkopiert blir for dumt.

 

Men om du virkelig ikke forstår dette, og vil diskutere det skikkelig, kan du alltids lage en tråd, så skal jeg skrive et litt mer utfyllende svar.

 

Hele GuildWars vs MMO diskusjonen har vel også blitt tatt i en annen tråd, og det er ikke å komme bort ifra at GW ikke er noe MMO, men en oppfrisket og videreutviklet spinnoff fra Diablo2 med mer fanzy lobby.

 

Ontopic: Jeg venter på beta, håper jeg klarer å få lurt meg med i CB.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at man ikke kan skylde på de utviklerne, dette har foregått i andre tråder mange ganger, jeg er bare sur på hvordan..., nei samma det.

Uansett, når folk sier at man får mer for den tiden man spiller i MMOer så er det jo ofte at man får quester som ligner veldig på hverandre, vanlige spill som ikke varer så lenge er ofte mye mer variert.

 

Men nok om det, jeg vil ikke si noe mer om dette nå, uansett om dere kommer med et argument eller ikke :blush:

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Uansett, når folk sier at man får mer for den tiden man spiller i MMOer så er det jo ofte at man får quester som ligner veldig på hverandre, vanlige spill som ikke varer så lenge er ofte mye mer variert.

 

Der sier du det vel selv, spill som ikke varer så lenge. Og en god del av pengene i et MMO går til å prøve å lage nye ting. Men når du spillet samme spillet 3-5 timer hver dag i 2-3 år, vil det være endel som gjentar seg.

 

Der kommer blandt annet det sosiale inn, som man mister utenfor byene i GW.

 

Et MMO er frihet, det er hva du gjør det til, f.eks WOW har utrolig mye lore i seg, om man bare gidder å se etter den og lese den, men du kan velge den bort, du kan queste litt, men så kommer en fyr bort til deg, og du velger å finne på noe annet med han. Mao, frihet.

 

GW (siden det var et av de du tok opp) er vel et av de mest linære og statiske spillene jeg har spilt, føles trangt i forhold til de fleste mmo's jeg har spilt.

 

Vet du sa du ikke skulle svare mer, men måtte bare si det.

 

Edot: leif er en dust.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Dersom utviklingen blir å betale en fast avgift for å spille på nettet vil det bli dyrt hvis man spiller flere spill.Litt her og litt der,blir fort penger av slikt.Må bli en boomerang effekt til slutt...ingen god løsning på lengre sikt anyway.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...