Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?

Anbefalte innlegg

Det er faktisk veldig få spill som krever at du betaler noe i måneden, og for min del er den månedsprisen en veldig god grunn til å ikke kjøpe dette spillet.

Man skal liksom først kjøpe spillet, også betale for å spille det!? lol, utrolig bra måte å tjene penger på. Nei, holder meg til spill man betaler en engangspris, det er mer enn nok.

8377545[/snapback]

Greit nok...

Måten du ikke har peil på hvordan ett MMORPG fungerer så er jeg glad du ikke vil kjøpe spillet, elller spille spillet.

Du er nok 11år og får ikke lov til å kjøpe det uansett av din far...

(Sorry hvis jeg tar feil, uansett, jeg har akkurat kommet hjem fra byen og er små brisen. Sier hva jeg mener og trur.)

8380255[/snapback]

Tror nok du har rett i de to siste setningene der, for jeg er langt eldre enn 11 år. Og jeg vet hvordan det fungerer, og jeg synes bare det er latterlig, ihvertfall i spill som wow osv. Hvis Age of Conan blir så bra at det faktisk er verdt 100 spenn i månden, kan jeg jo vurdere det. Men det tviler jeg på.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Tror nok du har rett i de to siste setningene der, for jeg er langt eldre enn 11 år. Og jeg vet hvordan det fungerer, og jeg synes bare det er latterlig, ihvertfall i spill som wow osv. Hvis Age of Conan blir så bra at det faktisk er verdt 100 spenn i månden, kan jeg jo vurdere det. Men det tviler jeg på.

8381053[/snapback]

Det er en ting og opprettholde en server i CS som holder omkring 20-32 spillere. Men det og opprettholde en server som skal holde flere tusen spillere er en annen ting. Man trenger mer rå hardware-kraft, en rå internettlinje, kraftig backbone nett i tilfelle og man må gi lønn til alle som kommer med patcher til spillet. I tillegg kommer alle som må sitte og høre på tullinger som ringer inn og lurer på ting.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det latterlig? :]

De fleste som er eldre enn elleve har forstått hvorfor det er sånn MMO-er fungerer.

8381169[/snapback]

Mange grunner. Skjønner ikke at folk synes det er verdt det. Ta f.eks wow, der 90 % av alle oppdraga er å drepe 10 sånne, eller 20 sånne, komme tilbake å få belønning. Spillet er latterlig, alt for mange dårlige oppdrag, og det verste er at folk betaler for det. Håper Age of conan blir annerledes. Spiller folk wow fordi de spiller med andre? Fordi hadde det vært single player, hadde spillet sugd enda mer enn det alerede gjør. Jeg kan spille battlefield 2 med andre og ha det 100 ganger så moro, noe jeg har. Vet det ikke koster like mye å vedlikeholde de serverne, men da har jeg faktisk betalt for spillet en gang, og jeg kan spille det mye lenger eller like lenge som wow.

Poenget er at jeg kan(og faktisk har) mer moro av et spill som jeg spiller i 1 år for 499 kroner, enn et spill jeg må betale rundt 1600 kroner for det første året. Jeg driter i om det koster å vedlikeholde de servene, det er den moroa jeg får igjen som teller.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Poenget er at jeg kan(og faktisk har) mer moro av et spill som jeg spiller i 1 år for 499 kroner, enn et spill jeg må betale rundt 1600 kroner for det første året. Jeg driter i om det koster å vedlikeholde de servene, det er den moroa jeg får igjen som teller.

8381221[/snapback]

Så hadde BF2 kosta penger i måneden hadde du spillt det? :nei:

Lenke til kommentar

Skjønner godt hvorfor noen ikke vil bruke 100kr i måneden på mmoer. Ja ja, de trenger penger for å holde servere oppe, men det blir bare til at folk laster ned alle andre spill bortsett fra mmoer, piratkopiert, siden de ikke for råd til annet. EA holder fortsatt BF 2 servere oppe til den vanlige xbox liksom. Og GW er jo gratis sånn sett (vet at man må samle party i byene men likevel).

Jeg tror at 100kr per 5 måned ville vært mer en nok for funcom egentlig.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

8381221[/snapback]

8381332[/snapback]

Poenget er at det ikke koster no! Alikevel er det er drit bra spill som man kan spille i lang tid, og det pisser langt på wow etter min mening. De greier altså å lage spill som ikke koster no i månden, og gjøre det mer moro enn de som koster no. Alikevel gir de ut patcher og vedlikeholder det på den måten. Mer enn godt nok for meg, og mye billigere.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Nå må du få skjønne at EA ikke hoster serverne du spiller bf2 på da. Båndbredden disse bruker er også noe begrenset i forhold til et MMO.

Men jeg gidder ikke å krangle med deg, godt fornøyd med 100 spenn i mnd, luker ut endel folk jeg kanskje like greit ikke vil møte ingame.

Uansett, 1200 spenn i året (1600 første år) for en over 18 burde ikke være noe problem, 100 spenn i mnd blir mellom 25 og 30 spenn i uka. Kan langt ifra kalles store utgifter. Kutt ut en eller to cola + burger i uka og du har råd.

Men igjen, de som vil ha bra support ingame, videreutvikling i stor stil og bra servere, de betaler villig, dere andre kan fortsette å spille noe annet.

Lenke til kommentar

8381221[/snapback]

8381332[/snapback]

Poenget er at det ikke koster no! Alikevel er det er drit bra spill som man kan spille i lang tid, og det pisser langt på wow etter min mening. De greier altså å lage spill som ikke koster no i månden, og gjøre det mer moro enn de som koster no. Alikevel gir de ut patcher og vedlikeholder det på den måten. Mer enn godt nok for meg, og mye billigere.

8381416[/snapback]

Det er jo en ærlig sak om noen ikke vil betale 100kr for å spille mmo.

Det finnes flere gratis alternativer, disse er ikke så bra etter min mening.

For min del er det å betale 100kr i mnd for ett mmo enkelt. Rett og slett fordi om jeg spiller ett mmo så mye mer enn andre spill.

Ett vanlig spill til 500kr spiller du igjennom på 8-10 timer på singelplayer. 50kr/timen.

På f.eks Wow brukte jeg iallefall 3 timer 5 dager i uken i ett år. Kanskje mer.

Det blir under 50øre/timen.

Noe som mer er sykt billig underholding. ALT annet av "hobbier" som dykking, padling osv koster SYKT mye mer enn 50øre/timen.

Iallefall en måte for meg å rettferdigjøre at man betaler over 1300kr i året på ett mmo. Pluss! Et bra mmo er etter min smak mange mange ganger bedre en BF2 eller CS.

Men smaken er som baken. Delt.

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar
Det er helt feil at slike spill varer 8-10 timer. Det laveste er vel 20t og spill som zelda: TP tar godt over 70 timer hvis du vil finne havlparten av alle hemmelighetene (og ikke få meg i gang med alle FF spillene).

8381758[/snapback]

"Fair enough" Nå tenkte jeg på spill som HL2, Hitman osv.

Men det blir ett helt annet regnestykke. Så lenge jeg bruker over 20 timer i mnd på noe, og liker det jeg holder på med. Så betaler jeg gladelig 100kr for å holde på med det.

Samme hva det er :D

Lenke til kommentar

8381221[/snapback]

8381332[/snapback]

8381416[/snapback]

Hvor ofte blir BF2 egentlig patcha? Hva slags nytt innhold får du? Når kommer EA/Dice til å slutte å lage patcher til BF2 (spørsmål om tid)? Husk at EA/Dice setter ikke opp egne servere for deg, det får de andre til å gjøre (dermed ingen utgift for dem). Hvis du leier din egen klan server, hvor mye koster det deg (har hørt noe om at det koster ca 1000kr /mnd )?

Hvis du sier at f.eks wow har for lite varierende oppgaver, hva med BF2 da? Drep folk så de ikke hindrer deg i å ta over flagg. Har du prøvd å samarbeide med folk i en squad? Er du enig i at det å samarbeide med andre, gjør spillet morsommere enn det å tasse rundt på egenhånd? Sånn er det med wow og andre mmo også, det blir som regel mer morsomt når du samarbeider med andre.

Du skal få lov til hvilke synspunkt du vil på saken, vi har jo alle forskjellige meninger, men prøv å hold en litt mer saklig debatt.

......og det pisser langt på wow etter min mening.
Lenke til kommentar

Jaja det har med smak ihvertfall. Battlefield er kanskje lite variert, men den følsen av å drepe noen og vinne er så god at man får lyst til å spille det hele tida. Men orker ikke å diskutrere det mer, det er opp til hver person om det er verdt 100 kroner eller ikke. Singleplayer delen i age of conan er vel gratis i månden?

Lenke til kommentar
Jaja det har med smak ihvertfall. Battlefield er kanskje lite variert, men den følsen av å drepe noen og vinne er så god at man får lyst til å spille det hele tida. Men orker ikke å diskutrere det mer, det er opp til hver person om det er verdt 100 kroner eller ikke. Singleplayer delen i age of conan er vel gratis i månden?

8381882[/snapback]

Singleplayern er gratis ja, du begynner ikke å betale før SP delen er slutt.

Lenke til kommentar

8381882[/snapback]

8381901[/snapback]

Er spillet satt opp sånn at du først spiller SP, også kommer det over til multiplayer? Så du kan liksom ikke starte med multiplayer med en gang?

Lenke til kommentar

8381882[/snapback]

8381901[/snapback]

Er spillet satt opp sånn at du først spiller SP, også kommer det over til multiplayer? Så du kan liksom ikke starte med multiplayer med en gang?

8381922[/snapback]

Jeg har lest at du kan skippe singleplayer delen og hoppe rett inn mmo delen. Da autolevler du de levlene du ville brukt SP delen til å levle opp.

Lenke til kommentar

Man MÅ spille singleplayer delen 1 gang.

Man kan ikke hoppe over de 20 levlene første gangen man entrer spillet.

Har man spilt singleplayer delen som en Rogue f.eks, og en vil starte en annen Rogue, da kan man hoppe over SinglePlayer delen og få en fyr som er litt svakere, med dårligere gear enn man ville hatt ved å spille SP delen.

Men har man en Rogue og man vil starte en Priest, så er man nødt til å spille SP delen igjen, grunnet en helt annen "story" på de 4 forskjellige "archetypene" i spillet.

Så hvis man skal ha en karakter av alle slag så er man nødt til å spille Singleplayer delen 4 ganger, hvor alle 4 gangene leder deg inn i forskjellige "quests" og fortellinger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...