Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Ja, det jeg kan si at det ser flott ut på papiret, men de kommer til å få problemer med å opprettholde dette "ingame".

 

De har altså tenkt å utestenge folk fra PvE kasten hvis den gjør det bra, slik at de hardcore folkene kommer seg videre, men da skaper man jo den samme problemstillingen for de som ikke kommer seg inn.

 

Det blir liksom som å dobbelt søke seg til guilden, man blir tatt imot, så må man søke for å skifte kaste, så for å komme seg innenfor de forskjellige rankene. Det blir liksom så mye arbeid å gjøre for ingenting. Og man ender uansett opp med å gjøre noen sinte.

 

Man skal ikke se bort ifra og folk som betyr litt i guilden vil etterhvert bryte ut av guilden for å lage sin egen guild med andre venner i guilen, eller for å ta med seg sine venner inn i et annet guild hvor dem vil få det slik man vil.

 

Alle kan si de er casual spillere, men alle har lyst til å være med på morroa hvis dem ser at det er mulig.

 

Det er ikke til å unngå.

 

Jaja, samma det.. Jeg kom med et forslag om å putte kastene på 3 forskjellige servere hvor dem hører hjemme, men jeg har jo nå forstått at de ikke vil vrikke seg fra planen, så da er nok diskusjonen ferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[klipp]En FFA server er "bankers" ettersom Mr.Gaute Godager selv har sakt at spillet skal ha en slik server. Da med RP.
Jepp, men om den kommer på launch er vel en annen ting.... De sa ihverfall det til å begynne med. Er den satt til launch nå?

 

Gate Godager sa at vi har idag to server typer, en Normal og en RPvP.

Dette ble sakt for 2 måneder siden, og en FFA server ble kungjort for over 1 år siden, så ja, jeg ville blitt litt forundret om ikke en FFA server ville ha vært klar for lansering.

 

Det ble litt "fuzz" på forumet pga han sa to, der den ene FFA Serveren er RP server, men så kom Athelan inn og sa at det kom til å være en FFA server uten RP "Tag" også siden det ikke ville være noen jobb med å legge til en server til.

 

Så da tør jeg påstå at vi vil se ved lansering, disse serverne:

Normal.

RPvP.

PvP.

 

[klipp]det jeg mente var om det skulle være en raid cap på PvP. Den er ikke satt, og jeg vil fundere på hvordan dem vil gjøre det siden Keeps o.l i The Border Kingdoms ikke er "instansiert". Om det blir et stort problem i Beta så må dem jo gjøre noe med det, så ja dette er ikke bestemt helt enda.
Jepp, sant det. Men en eller annen form for regulasjon av antall vil det nok bli. Ellers så vil jo et mediumsized guild zerges av alle andre som danner en giga koalisjon, og motsatt i forsvar.

Vell "thats life" på en FFA server.. Er man en mediumsized guild som blir angrepet av et stort guild, så er det opp til dem å skaffe seg hjelp. For husk på at det er mulig å skaffe seg allianser.

 

MEN, det kan godt hende det blir satt sperer på guilds, det er den mest sannsynlige "capen" jeg kan se.

 

[gigaklipp ;)]

Mitt poeng er egentlig ikke disse folkene som ikke får guilds, det er egentlig hva deres mål som guild er? Skal dere være en guild å regne med på serveren når det gjelder PvE og PvP? Er det nei, så har jeg ingen ting jeg har problemer eller ingen problemstillinger for dere. Da kjører dere jo deres eget "casuale" stil.

Er det ja, så har jeg kommet med flere problemstillinger før i tråden her, disse har fremdeles ikke blitt svart.

For meg ihvertfall virker guildet som et casual guild. Også på bakgrunn av hva jeg har lest her. Tipper at de ikke tar mål av seg til å bli noe "server first" på bossene, eller innta samtlige keep og holde dem. Tipper dette guildet kommer til å gå med i koalisjon slik som mange andre. ;) Det er helt fair det.
Ja, det er nok det mest riktige, en stor guild kan ikke klare å gjøre fremgang uten at det blir bråk i rekkene. Alle vil ha lyst til å få være med på morroa.

Det er ikke til å unngå.

 

[klipp]

Spørsmålet er, har du ledet et lignendes guild før? Og hvordan gikk det med det?

Hadde det fremdeles vært oppe og gått så hadde dere vell ikke startet et nytt guild her og heller tatt den andre guilden over til dette nye og spennende spillet?

Ehm..? Ser mange mange fordeler med å danne et helt freshed guild. Å dra guldet over fra WoW er ikke uproblematisk. Husk alle "this is not WoW" fra det offisielle forumet. Mange som kommer vl faktisk ikke føle seg hjemme. Mange vil også gå rett for 24-25 mans raidene, og bli der, fordi det det er det de er vandt med fra WoW

 

Starter man et freshed guild kan man rette feil som er nærmest umulig å fikse pga hitorikk etc i det gamle guildet, og man får muligheten til å basere det i større grad på det nye spillets fordeler og game mechanics.

 

Jeg vil nok heller si at det er fler fordeler med å føre sine venner fra et annet spill videre over til et nytt.. Man vet da hva man får med seg og man vet hvilken spille stil de fleste har. Er man en "gamer" så skal man ikke ha noen problemer med å venne seg til et nytt spill.

[klipp]

Det jeg fremdeles ikke har fått svar på er hva dere har tenkt å gjøre med guildens mer "hardcore" spillere?

Tipper de kommer til å gå til annet guild relativt fort. Har sett det samme i et annet norsk guild i WoW. Men kjernen av RL venner vil nok være igjen og holde det gående og det vil nok være limet i dette guildet.

 

En annen ting er de må passe på at de ikke behandler de medlemmene som ikke RL venner annen rangs. Det skjer veldig underbevisst ofte. Da vil guildet oppleves som kaldt.

9070770[/snapback]

 

Ja, er nok det jeg også vil tru... Men man får se hvordan det går med dem.. ^^

Lenke til kommentar

Det finnes et par områder hvor vi mener at definitive valg bør tas etter spillet er ute. Det er derfor det er så vanskelig å svare på om vi er hardcore eller casual. Vi vil uansett være casual friendly, men flere av oss, meg selv inkludert, har lang erfaring med raiding og vil nok føle oss mest hjemme med slike aktiviteter.

 

Når det kommer til forskjellsbehandling: Vi gjør alt vi kan for at dette ikke skal skje. Til en viss grad eksisterer det alltid mer kommunikasjon mellom de offiserene som kjenner hverandre utenom, og dem som bare kommuniserer via forum o.l., men alle medlemmer av administrasjonen i guildet skal bli hørt. Dette er ikke noen klubb for bitte små unger. Vi har regler, og vi er klar over hvor stor jobben med å balansere og administrere et så svært guild er.

 

De aller mest hardcore raiderne vil nok sannsynligvis gå videre til andre guilds, eller starte sitt eget, hvis det ikke er nok av dem i guildet til å konkurere med andre gode guilds. Det er greit. Det er viktigere for Mor'Di å være casual friendly, enn det er å være superhardcore. Vi mener det er mulig å blande, men dersom spillere drar fra guildet etterhvert som bedre endgame guilds vokser frem, har vi fremdeles samlet mange norske spillere på en enkelt server, og kanskje spleiset sammen noen vennskap.

 

Mor'Di sine store styrkepunkter er ikke at vi kan love at vi kommer til å konsekvent holde hele Border Kingdoms, ei heller at vi kommer til a sanke worldfirsts i PvE. Vi kan love masse greie folk, vi satser på å få en by ganske fort, noe som ikke burde være umulig med så mange folk til å hjelpe. Mor'Di er en sosial sak. Det sosiale er tross alt det som skiller MMOer fra andre RPGer, og da mener vi det er viktig at det står i sentrum når man lager et guild.

 

Jeg valgte å ikke fortsette med folka jeg spilte med i WoW, fordi jeg heller ville starte på ny med vennene mine. Det finnes fordeler og ulemper ved å føre over et guild, stort sett avhengig av hvor tett guildet henger sammen utenom bare spillet som blir spilt, og hvorvidt alle er enige om å skifte spill. Jeg spiller ikke AoC fordi jeg har lyst på WoW om igjen. Jeg er dødslei. Jeg spiller AoC nesten utelukkende for å se noe nytt.

Endret av Sazrak
Lenke til kommentar
[klipp]det jeg mente var om det skulle være en raid cap på PvP. Den er ikke satt, og jeg vil fundere på hvordan dem vil gjøre det siden Keeps o.l i The Border Kingdoms ikke er "instansiert". Om det blir et stort problem i Beta så må dem jo gjøre noe med det, så ja dette er ikke bestemt helt enda.
Jepp, sant det. Men en eller annen form for regulasjon av antall vil det nok bli. Ellers så vil jo et mediumsized guild zerges av alle andre som danner en giga koalisjon, og motsatt i forsvar.

Vell "thats life" på en FFA server.. Er man en mediumsized guild som blir angrepet av et stort guild, så er det opp til dem å skaffe seg hjelp. For husk på at det er mulig å skaffe seg allianser.

 

MEN, det kan godt hende det blir satt sperer på guilds, det er den mest sannsynlige "capen" jeg kan se.

Du får det litt til å høres ut som 120 medlemmer er den eneste riktige veien å gå. ;) Det er ikke bare bare å koordinere de forskjellige guildene i koalisjonen heller. Mye lettere at de forskjellige guild-lederene opptrer som "små-konger" og gjør det på sin måte. Et stort guild har lettere for å kjøre en splitt og hersk kommandostruktur.

 

edit: Husk at Skullplitters, LoS (mitt faste eksempel på svært store guilds), Snowhawk m.fl. av de eksisterende hard-core guildene, er mange hundre. LoS er vel et tresifret beløpet sted.

 

Når det gjelder zerging er det den kjipeste taktikken jeg vet om. Ihvertfall når man er den som blir zerget ;) Dette henger litt sammen med at jeg har spilt en melee klasse som er skjør og lett offer for zerging (aka Rogue i WoW). Men dersom det er noe game mechanics som stimulerer til annen form taktikk vil jeg applaudere det.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Enig angående Zerging. Det er derfor vi ikke liker å bli kalt et Zerg-guild. Vi kaller oss heller et stort guild. Vi kjører ikke, og kommer ikke til å kjøre, Zerg-taktikker. Vi har prinsipper.

 

Tre forskjellige servere funker ikke så bra. Da blir det hverken en guild eller en community, men tre guilds og communities med like navn.

Det er ikke tungvint å søke seg inn i en kaste. Husk at det ikke er noen sak å komme seg inn i guildet, istedenfor snevrer vi inn rekrutteringen når folk skal "videre" inn i guildet. Derfor vil PvE kasten alltid ha strenge krav, uavhengig av om den gjør det bra eller ikke. Standarden kan selvfølgelig bli hevet, dersom spillerne er av høy kvalitet, men det går det ikke an å si noe om før spillet kommer ut.

 

Alle synes ikke PvE/PvP/RP er moro, så vi mener at demografien i guildet kommer til å hjelpe oss med å unngå det "uungåelige" problemet du snakker om. Det finnes ikke noe påskudd for å si at alle tre grenene ikke vil lykkes. Sannsynligvis kommer vi til å gjøre det sterkt i både PvE og PvP. RP opplevelsen mener vi er egendefinert av brukerne.

 

Bare fordi små, fokuserte guilds er standarden betyr ikke at det er det eneste som noensinne virker.

Endret av Sazrak
Lenke til kommentar
[klipp]

Så da tør jeg påstå at vi vil se ved lansering, disse serverne:

Normal.

RPvP.

PvP.

Sp hvem er dise av er da FFA? PvP serveren?

 

Sazrak hvor poste sin egen post egen til denne gangen som quote? ;)

edit: OK fikset nå.

9072379[/snapback]

 

Både RPvP og PvP serverne er FFA.

Dog med noen få hellige plasser som man ikke kan drepe andre på. Og da tenker jeg nok det vil gjelde de største byene.

Lenke til kommentar
Du får det litt til å høres ut som 120 medlemmer er den eneste riktige veien å gå. ;) Det er ikke bare bare å koordinere de forskjellige guildene i koalisjonen heller.  Mye lettere at de forskjellige guild-lederene opptrer som "små-konger" og gjør det på sin måte.  Et stort guild har lettere for å kjøre en splitt og hersk kommandostruktur.

 

edit: Husk at Skullplitters, LoS (mitt faste eksempel på svært store guilds), Snowhawk m.fl. av de eksisterende hard-core guildene, er mange hundre.  LoS er vel et tresifret beløpet sted.

 

Når det gjelder zerging er det den kjipeste taktikken jeg vet om.  Ihvertfall når man er den som blir zerget ;)  Dette henger litt sammen med at jeg har spilt en melee klasse som er skjør og lett offer for zerging (aka Rogue i WoW).  Men dersom det er noe game mechanics som stimulerer til annen form taktikk vil jeg applaudere det.

9072464[/snapback]

120 medlemmer er på ingen måte en fasit på suksess i spillet her. Det eneste vi vet er at man over 120 medlemmer ikke får noen goder fra "prestige-classes" utover de første 120 karakterene.

For min del så ville jeg ikke være noe særlig over 80-100 stk, men at vi nå sikter på 120 bare for å få de godene. Hvor mye de godene har noe å si er jo ikke kjent kunnskap.

 

Det som er greia, er at TBK er en stor sone, en sone som skal tåle å romme flere hundre, eller kanskje tusen spillere, så da ser jeg ikke helt hvordan dem skal greie å "klippe" ut de "resource områdene" for å sette på en "cap" for Siege PvP.

Da det hadde ødelagt hele greia syns jeg.

Dessuten så har dem jo sakt at man kan steppe inn og hjelpe en guild som er under siege f.eks om man ser de er under angrep.

 

Zerg taktikk fungerer jo om man er en mye større spillermasse en sine motstandere.

Men selv de med god taktikk og spillforståelse vil nok kunne klare å slå en guild som bruker zerg taktikken.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Enig angående Zerging. Det er derfor vi ikke liker å bli kalt et Zerg-guild. Vi kaller oss heller et stort guild. Vi kjører ikke, og kommer ikke til å kjøre, Zerg-taktikker. Vi har prinsipper.

 

Tre forskjellige servere funker ikke så bra. Da blir det hverken en guild eller en community, men tre guilds og communities med like navn.

Det er ikke tungvint å søke seg inn i en kaste. Husk at det ikke er noen sak å komme seg inn i guildet, istedenfor snevrer vi inn rekrutteringen når folk skal "videre" inn i guildet. Derfor vil PvE kasten alltid ha strenge krav, uavhengig av om den gjør det bra eller ikke. Standarden kan selvfølgelig bli hevet, dersom spillerne er av høy kvalitet, men det går det ikke an å si noe om før spillet kommer ut.

 

Alle synes ikke PvE/PvP/RP er moro, så vi mener at demografien i guildet kommer til å hjelpe oss med å unngå det "uungåelige" problemet du snakker om. Det finnes ikke noe påskudd for å si at alle tre grenene ikke vil lykkes. Sannsynligvis kommer vi til å gjøre det sterkt i både PvE og PvP. RP opplevelsen mener vi er egendefinert av brukerne.

 

Bare fordi små, fokuserte guilds er standarden betyr ikke at det er det eneste som noensinne virker.

9072657[/snapback]

Jeg snakket vell egentlig ikke om zerg taktikker, en guild kan være en zerg guild selv om de ikke bruker zerg taktikker. Om det er negativt å være en zerg guild er jo opp til dere å avgjøre.

 

Hvorfor ville det ikke blitt et community? Dere ville hatt felles forum og felles medlemmer.. På samme måte som nå. Folk ville nok folk ha joinet den serveren hvor dere ville hatt mest suksess. Om ikke for å lage en main, men får å ha en alt for å se og oppleve en ny spille stil og få være med på morroa. Dette syns jeg jo bare er flott, ved at dere da viser deres medlemmer og norges folk som kanskje er nye for sjangeren MMO å vise dem flere sider av sjangeren i form av server typer, istedet for nå å bare vise dem en server type.

 

Det handler ikke om at alle tre grenene ikke skal lykkes, det handler om at folk som er PvPere og RPere vil gå glipp av en hel masse ved å følge dere.

Flere av dem er kanskje nye til sjangeren MMO, og WoW var kanskje det første dem spilte, da med liten kunnskap av hva en FFA server eller en RP server handler om.

Ved å følge mitt tips så ville dere ha hatt sjansen til å vise dem alt, ikke bare en liten bit av spillet.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne si tusen takk :thumbup: til de som har vært aktive de siste dagene med å hjelpe oss og prøve å finne måter guildet vårt kan bli enda bedre på. Det er kommet opp mange idèer, og vi prøver selvfølgelig alltid å bli enda bedre.

 

Når det er sagt så er det kommet noen "wall-of-texts" i denne tråden i det siste, som jeg kan forstå at kan være veldig uinteresante for de denne tråden egentlig er laget for. Og det blir jo litt feil.

 

Men om noen av dere ønsker å fortsette å diskutere guild oppbygging og strukturering av communitys kan vi enten sette opp en tråd om det her, på aoc-norge.no eller på guildforumet vårt. ;)

 

Uansett, tusen takk! :love:

Og til dere som egentlig ikke synes det er kjekkt med milevis med strukturering og organiserings-poster: Håper dere overlevde "wall-of-text"-rasene, regner ikke med at det kommer mer nå.. Velkommen innom til www.mordi.net

Endret av hallgeirg
Lenke til kommentar
[klipp]Når det er sagt så er det kommet noen "wall-of-texts" i denne tråden i det siste, som jeg kan forstå at kan være veldig uinteresante for de denne tråden egentlig er laget for. Og det blir jo litt feil.
Selvom OP posten i denne tråden basicly sier at dette er en rekrutteringspost for Mor'di, synes jeg at tittelen inviterer til samtale utover akkurat Mor'di. "Skal DU spille Age of Conan" er jo ikke lik "Ja, og eneste mulighet er Mor'di".

 

Dessuten blir jeg selv glad når noen utenforstående hjelper oss i guildet med bumping i vår offisielle thread, selvom det grenser til spam.

 

Men jeg ser også at dere som vel eneste aktive guild her på gamer.no, stiller dere litt til som "case study" for oss andre. Som alltid er det lettere å se andres fallgruver, særlig når man slipper å forsvare sine egne. ;)

 

Selvom veldig mye som er sagt i tråden imho er riktig, må man nok prøve å feile litt selv før man ser hva som funker å ikke. Føle ting litt på kroppen og lære ting the hard way. Det er da de klare oppfatningene kommer. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig med deg i at Mor'Di er ikke eneste valget for guild og det er vel i aå måte en litt dårlig topic-overskrift. Men nå har denne tråden utviklet seg endel så vi får vel bare se hvilken vei det går.. ;)

 

Og jeg er helt enig, bumping av tråden vår gjør ingenting, men litt dumt når folk som kommer inn for å se blir møtt med et tonn med laaaange poster.

 

Og når jeg ser i denne tråden hvor mye arbeid og tid enkelte er villige til å bruke bare for å hjelpe oss med å bli et enda bedre guild så blir jeg veldig glad. Jeg bare gleder meg til spillet kommer slik at vi kan få testet ut alle teoriene i praksis. (synes det er kult at et spill som ikke enda er kommet likefullt kan skape så mye samtale, det viser jo at spillet er "i vinden")

Lenke til kommentar
(synes det er kult at et spill som ikke enda er kommet likefullt kan skape så mye samtale, det viser jo at spillet er "i vinden")

9082230[/snapback]

hehe.. jeg lever ikke i i en fantasi verden og er veldig klar over det du sier.. ;)

 

Men jeg ser også at dere som vel eneste aktive guild her på gamer.no, stiller dere litt til som "case study" for oss andre.  Som alltid er det lettere å se andres fallgruver, særlig når man slipper å forsvare sine egne. ;)

men guildet jeg er med i har jo i denne tråden blitt, som maanemann sier: en "case study", og det er det jeg mener er kjekkt...

Lenke til kommentar

Ja, vi valgte å ha et design som folk kjente igjen til å begynne med, nå jobber vi med nytt design for nettopp som du sier, ikke være et ripoff..

 

Gidder ikke engang å gå inn i diskusjonen om navnet.. det er en diskusjon vi har hatt så mange ganger at det ikke er morsommt engang, noen tar den, noen ikke.. (med 'tar den' mener jeg: synes den er morsom/bra)

Lenke til kommentar
Jepp, jeg synes det er kjempekjekkt at noe jeg har vært med å lage kan skape et så stort engasjement i folk.. :)

9082358[/snapback]

Det er vell heller det at jeg syns det er litt synd på at de PvPne og RPne vil gå glipp av så mye ved å følge dere til en Normal server ;)

 

Så det var vell egentlig et tips om at dere burde dele kastene til 3 forskjellige servere istedet for det dere gjør nå. Prøve å gjøre alle fornøyde på en server.

 

Desverre så ser jeg det som en vansklig/umulig ting å få til.

 

Det er min mening da.. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...