Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

ÅÅÅ gleder meg til AoC...Endelig et spill som ikke er så barnevennlig som Wow og litt høyere aldersgruppe en fra 10-14år bare surr.

Har venta på det spillet en evighet nå.. noen som vet noe om hvordan det "rase" systemet funker??

Jeg har hørt noe om at vis man velger og være Warrior så kan man bli no mer oppå det igjen. Kunne man også velge hvor man skullle komme fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil nok regne med at hvertfall 50-60 av de 200 vil ramle av lasset før eller kort tid etter spillet er ute.

 

Det er jo som regel litt "frafall" på "pre-made" guilds.

8920667[/snapback]

 

Stemmer nokk det.. men "antall medlemmer" minus frafallet blir forhåpentligvis forsatt et stort og velfungerende guild ;)

Lenke til kommentar
ÅÅÅ gleder meg til AoC...Endelig et spill som ikke er så barnevennlig som Wow og litt høyere aldersgruppe en fra  10-14år  bare surr.

Har venta på det spillet en evighet nå.. noen som vet noe om hvordan det "rase" systemet funker??

Jeg har hørt noe om at vis man velger og være Warrior så kan man bli no mer oppå det igjen. Kunne man også velge hvor man skullle komme fra?

8926224[/snapback]

 

 

Rase er menneske, så enkelt er nok det ;-)

Erketypen (Archtype) Soldier er nok er nermeste Warrior man kommer. Erketype Velger man på level 5. Når man har kommet til lvl 20 så kan man velge en Klasse (Class) Som i eksempelet med Soldier er Guardian, Dark Templar og Conqeror. Alle de 4 Erketypene har forskjellige Klasser..

Lenke til kommentar
[klipp]Har venta på det spillet en evighet nå.. noen som vet noe om hvordan det "rase" systemet funker??

Jeg har hørt noe om at vis man velger og være Warrior så kan man bli no mer oppå det igjen. Kunne man også velge hvor man skullle komme fra?

8926224[/snapback]

Rase er menneske, så enkelt er nok det ;-)

Erketypen (Archtype) Soldier er nok er nermeste Warrior man kommer. Erketype Velger man på level 5. Når man har kommet til lvl 20 så kan man velge en Klasse (Class) Som i eksempelet med Soldier er Guardian, Dark Templar og Conqeror. Alle de 4 Erketypene har forskjellige Klasser..

8992847[/snapback]

ZGC er inne på noe man kan faktisk velge moduler på toppen av klasser. Men modulene har pros and cons.

 

Jeg f.eks, trodde lenge at Assassin (eller Lotus Master som det het den gang) skulle ha cloth som armor Dette fordi det ser sånn ut på bilder. Men dette reguleres først og fremst ikke av klasser, men hvilke moduler man har. Det er derfor ikke utenkelig at en Assassin har tyngre armor og warrior ikke nødvendigvis kjører plate.

 

Som Hallgeir er inne på, er nok Soldier den nærmeste man kommer Warrior som archtype. Hvis du vil spille en ren tank, er nok Guardian (som klasse) det du vil føle deg mest hjemme med, mens Conqeror kanskje har litegrann mer dps.

Lenke til kommentar

Jeg joiner å lage en helnorsk guild. Hadde det en liten stund da jeg spillte WoW, men vi fikk liksom ikke til så mange raids så da gikk den ned. En ting er sikkert det var den feteste guilden jeg har vært i.

 

Blir vel 360 på meg. Hvis det ikke kommer ut til Mac da, noen som vet?

Lenke til kommentar

De har sagt at det ikke kommer på mac nå til høsten. Men ikke avkreftet at det kan komme senere.

 

Gjenstår også å se om de nedskalerer spillet for å ha felles servere for xbox og pc, noe jeg håper ikke skjer, se bare på oblivion. Så ikke sikkert du kan spille med dine pc venner om du skal spille det på xbox.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
De har sagt at det ikke kommer på mac nå til høsten. Men ikke avkreftet at det kan komme senere.

 

Gjenstår også å se om de nedskalerer spillet for å ha felles servere for xbox og pc, noe jeg håper ikke skjer, se bare på oblivion. Så ikke sikkert du kan spille med dine pc venner om du skal spille det på xbox.

8997731[/snapback]

Spelet er eit ''Games for Windows'' spel, så eg tvilar på at det blir noko for Macbrukarane.

Lenke til kommentar
Spelet er eit ''Games for Windows'' spel, så eg tvilar på at det blir noko for Macbrukarane.

8997915[/snapback]

Jepp skulle tro at "Vista showcase" stempelet utelukker mac. MS vil liksom ikke si: "se så lekkert dette ser ut i Vista. Derfor burde dere kjøpe Vista, men forresten det kommer til mac også"
Lenke til kommentar
De har sagt at det ikke kommer på mac nå til høsten. Men ikke avkreftet at det kan komme senere.

 

Gjenstår også å se om de nedskalerer spillet for å ha felles servere for xbox og pc, noe jeg håper ikke skjer, se bare på oblivion. Så ikke sikkert du kan spille med dine pc venner om du skal spille det på xbox.

8997731[/snapback]

 

Shadowrun har vel greid seg bra?

Lenke til kommentar

Det er ikke så sentralt hvordan vi valgte navnet, men det er viktig å si litt om hvorfor vi valgte nettopp det navnet. Først av alt er vi et norsk guild. Vi valget et navn som nordmenn ville forstå og kunne relatere til, og som folk utenfor guildet ikke ville forstå så mye av. Ved at navnet vårt både er norsk og "conansk" på en gang, kan vi appellere utad med en alvorlig front hvis vi trenger det. Det tillater blant annet både folk som driter i rollespill å ha det like mye moro med navnet som folk som tar det veldig alvorlig. På den annen side formidler det at vi egentlig er avslappede, humoristiske mennesker som ikke tar oss selv så veldig høytidelig. Det betyr ikke at vi valgte navnet fordi vi ikke tar guildet alvorlig, eller synes det er en spøk. Men vi men det er en forskjell på alvorlighet og høytidelighet. Vi mener navnet vårt er upretensiøst, smilende og har en ordlyd som fungerer veldig bra for rollespill og tilsvarende. Et navn kommuniserer mange holdninger - navnet vårt kan bety at vi er utadgående, at vi liker intern humor, at vi liker rollespill, at vi liker apostrofer, du kan legge nøyaktig hva du vil i det. Men hvis du er ute etter en indikator på hvor alvorlig vi tar guildet vårt, så ikke se på navnet. Se på forumene våre, se på siden vår, se på planene våre og se på hvor hardt vi arbeider for å få det til å funke.

 

..håper dette var til hjelp.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Mye mulig jeg er voksen av meg (eller teit).

 

Men jeg vil gjerne ha eldre miljø. Tenker sånn i henhold til maneg av søknadene på forumet. Det er mye ikke,så,bra eller ting som tyder på at miljøet kan bli hipp som happ.

 

For å ta noen korte eksempler på hva jeg mener (Håner ikke her)

 

"Jeg har spillt WoW i litt over 2 år, og har derfor masse MMO erfaring. Har spillt alle forskejllige typer charrs. Så har erfaring med nesten alle de forskjellige. Var med i serverens beste PVP guild, men vi var jo god PVE og Så har mye erfaring med å spille sammen med folk for å nå et mål."

 

Motsigelser:

Masse MMO erfaring etter 1 online spill

Har spilt alle type charRs, så har erfaring med nesten alle.

 

Alderen på denne personen lyder 16 år.

 

"Heisann! Mitt navn er * og jeg er en gutt på 14 år som har lyst til å joine CoM. Har erfaring fra spillene World of Warcraft og litt Guild Wars, og kan nesten ikke vente til AoC kommer ut!"

 

14 år? Forhåpentligvis får han ikke spille dette. Han er alt for ung.

 

Poenget er vel at de som tar inn alle og envher, vil også få svi for det til slutt.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Warning: wall of text, om du ikke er intressert les kun det med rødt nederst..

 

Mye mulig jeg er voksen av meg (eller teit).

 

Men jeg vil gjerne ha eldre miljø. Tenker sånn i henhold til maneg av søknadene på forumet. Det er mye ikke,så,bra eller ting som tyder på  at miljøet kan bli hipp som happ.

Number of members registered: 191

Average Age: 22.4

Det vil jo si at av 191 stk er halvparten over 22 år gamle..

vi har 60 stk som er 25 år eller eldre

og 23 som er 30+

og 1 på 44

Men ja, jeg ser vi har endel som er noe yngre også, men mye av det er lillebrødre til folk i guildet og folk som har fått være med på tross av alder.. Jeg har heletiden sagt at vi har 18-års aldersgrense i guildet, og med det mener jeg at jeg kommer til å behandle alle voksent og med respekt, og jeg forventer at alle andre gjør det samme..

 

 

Motsigelser:

Masse MMO erfaring etter 1 online spill

Har spilt alle type charRs, så har erfaring med nesten alle.

Her går du jo inn for å tolke ting slik du vil ha det.. det jeg leser her er: jeg spillte dette spillet mye, og spillt mange av klassene

 

Alderen på denne personen lyder 16 år.

kan man ikke oppføre seg, eller ikke respekterer de man er i guild sammen med så har det ingenting å si om de er 10 år eller 100.. eller hva sier du?

 

"Heisann! Mitt navn er * og jeg er en gutt på 14 år som har lyst til å joine CoM. Har erfaring fra spillene World of Warcraft og litt Guild Wars, og kan nesten ikke vente til AoC kommer ut!"

Nettopp sånne vil jeg gjerne være i guild med, folk som genuint gleder seg over spillet og ser frem til det.. fordi det er nettopp det jeg også gjør.. *gleder meg*

 

14 år? Forhåpentligvis får han ikke spille dette. Han er alt for ung.

husker når jeg var 14, jeg ville helst være med de som var eldre enn meg, fordi jeg følte at de andre som var 14 var så sykt barnslige, når de gadd å være med meg blei jeg kjempe glad og var veldig selvbevisst på at jeg skulle oppføre meg bra sånn at de ville være mere med meg.. dette gjorde også at jeg vokste som person og blei mere moden.. vil du si at det er negativt?

 

Poenget er vel at de som tar inn alle og envher, vil også få svi for det til slutt.

Ja, om man ikke har et system for å ta vare på folk og ikke klarer å kaste ut folk som ikke klarer å oppføre seg så får man nok svi.. kan du være enig med meg i at det er fair å gi alle en sjanse, og heller bedømme folk på hvordan de er, i stedet for ting de ikke kan noe for. (eks. alder, kjønn, etninsk opprinnelse og legning...)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...