Gå til innhold

Skal DU spille Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Veldig enig med Vimsi her.. Ingen vet hvordan noen gjør det i Age of Conan.. ingen har spillt spillet "på orntlig" enda..

 

Vi har tenkt på at det ofte er en eller annen trangskalle som du så fint kaller det, kan ødelegge et guild, en av tingene vi har gjordt for å komme dette i møte er å få et guild som er stort nok til å ikke kunne la seg ødelegge av en person..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når folk rekrutterer folk bare etter en slik linje "kan jeg plz joine?", så er det ikke så rart fleste guilds sliter.

Man må sette høye krav og faktisk undersøke selve fyren før man skal slippe de inn syns jeg.

 

Gjerne ha 200+ medlemmer men de er 0 verdt når 80% av dem er idioter :)

Lenke til kommentar
Gjerne ha 200+ medlemmer men de er 0 verdt når 80% av dem er idioter :)

8792078[/snapback]

 

Vet ikke åssen folk du kjenner eller erfaringer du har, men hos oss er folk veldig hyggelige og hjelpsomme. Vi er der for å ha det gøy, enten gøy er å sitte å tulle i en pub eller hardcore raiding.. folk skal få gjøre som de vil innenfor systemet vårt..

 

Noe av tingen med å starte så tidlig med guildrekruttering er jo å bli litt kjennt med folka før spillet begynner.. greitt å vite om folk er greie eller om det blir sånn "MORE DOTS...MORE DOTS....." for da vet jeg ikke helt om man passer så godt inn..

 

BTW:

The Conan Times har postet sitt første Guild Interview De har hatt en prat med en fra et rasktvoksende, Norsk guild som heter The Covenant of Mor'Di. Han har snakket med en av Co-Founderene i guildet om hvordan de har klart å vokse så fort, hvilke type medlemmer de sikter seg inn på og hvorfor de er så....Norske, og mye mer! Les intervjuet med The Covenant of Mor'Di her

 

:w00t::thumbup:

Lenke til kommentar
Når folk rekrutterer folk bare etter en slik linje "kan jeg plz joine?", så er det ikke så rart fleste guilds sliter.

Man må sette høye krav og faktisk undersøke selve fyren før man skal slippe de inn syns jeg.

 

Gjerne ha 200+ medlemmer men de er 0 verdt når 80% av dem er idioter :)

8792078[/snapback]

 

Var dette jeg ville frem til, men syns ikke jeg fikk særlig saklig tilbakemelding.

 

"Håper ikke alle er som deg liksom"

Lenke til kommentar

Beklager om jeg ikke har uttrykkt eller forklart meg godt nok, men jeg forstår ikke helt hva det er du mener.

 

"Var dette jeg ville frem til, men syns ikke jeg fikk særlig saklig tilbakemelding."

 

Hvis du skriver ned det du faktisk lurer på?

 

eks.

1. Hvordan tenker dere å drive et guild med en så åpen opptakspolicy?

2. Hvorfor har dere så åpen policy?

3. Hva skal dere gjøre annerledes for å få en slik type guild til å lykkes?

 

Hvis det er noe du lurer på, må du gjerne formulere det i et spørsmål, så lover jeg deg at du skal få svar. Det er mye lettere å svare på direkte spørsmål i forhold til bare en kommentar og så ut i fa det gjette på hva du lurer på..

Lenke til kommentar
[klipp]Vi er der for å ha det gøy, enten gøy er å sitte å tulle i en pub eller hardcore raiding.. folk skal få gjøre som de vil innenfor systemet vårt..[klipp]
Er du ikke redd for at hardcore folka irriterer seg over at sosiale folka ikke raider etc. og evt. bryter ut. Har en følelse av at "gjør hva man vil"-guild lett slår sprekker. Derimot guild med felles fokus ofte gjør det bra.

 

Tror ikke man skal være så redd for åpen opptakspolicy. Men man bør ha en søknad som lar søkeren skjønne hva han begir seg ut på. Guildet "mitt" har også en åpen søkerpolicy, men alle de aktive har skjønt hva det går i, selvom vi til tider diskuterer detaljer.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Guilden er delt opp i tre deler:

 

Åren = RP

Lauget = crafters og casuals

Einherjar = radiers

 

De som er i Einherjar kommer nok til å være samlet når det kommer til PvE og PvP, og det er også desse guilden kan "kreve" at skal være online til spessielle tidspunkt. Så jeg tror at Einherjar kommer til å bli en god plass å raide for de som føler for det. Men dette betyr selvsagt ikke at de ikke kan drive RP eller være crafter. Og det samme er det med Åren og Lauget. Så lenge Einherjar sine medlemmer ikke irriterer seg over de i Åren eller Lauget forstår jeg ikke hvorfor de skulle ville bryte ut. (Og jeg forstår heller ikke hva de skal irritere seg over. :) )

Endret av Islanbadsj
Lenke til kommentar
Beklager om jeg ikke har uttrykkt eller forklart meg godt nok, men jeg forstår ikke helt hva det er du mener.

 

"Var dette jeg ville frem til, men syns ikke jeg fikk særlig saklig tilbakemelding."

 

Hvis du skriver ned det du faktisk lurer på?

8811244[/snapback]

 

 

Det var ikke akkurat ditt svar jeg siktet til.

Lenke til kommentar
Det var ikke akkurat ditt svar jeg siktet til.

8827699[/snapback]

ok, da så.. ;)

 

Fikk et spørsmål om guild-indelingen vår:

 

jeg forstår prinsippene ved å bygge opp guilden på denne måten men som andre sier blir det verre i praktis.

 

Folk vil drive med begge deler selvom man er hardcore pvp/pve eller casuals og vil derfor bytte grupper ofte, eller drite i systemet og få med kamerater og holde på internt.

Spesielt i begynnelsen når ting er uutforsket og spennende.

 

Men raiding er helt klart det som bør organiseres etterhvert som det blir nødvendig så alle som vil får sin del av kaka, og de som vil ha sin del av kaka bør jo også drive med pvp når man ikke raider.

 

Så jeg syns det blir litt feil at man skal putte folk i en bås

 

Svar:

 

Alle kan drive med det de vil.. Oppdelingen er der for at folk lettere kan finne folk som driver mest med det de vil.. Ingen spiller som satser 100% på både PVE\PVP, RPG og CRAFTING\SULLING RUNDT FORBI(en av mine spesialiteter).

 

Og det er jo ingen som nekter folk i Lauget for å lage seg en gruppe å dra til Border Kingdoms eller ta en instance.. Oppdelingen er der for at du skal kunne møte folk innat i guildet med de samme priotetene som deg..

Lenke til kommentar
AoC kommer vel ikke til å bli like avhengigskapende som WoW?

8827737[/snapback]

Hva vil du med ett slikt spørsmål ? Det er da noe som er totalt individuellt og spillet er jo ikke engang lansert enda.

8827823[/snapback]

Forhåpentligvis ikke. Men MMO'er har siden starten hatt en usunn kultur ved seg. Før WoW sin tid var EverQuest avhengihetskapende. Så det er altså sjangeren som gjør det, mer enn titlene

 

Det sagt, er opp til det enkelte softwarehus hvorvidt man vil nedtone eller øke evhengighetskapingen.

 

FunCom har jo sagt at de ønsker å være et spill for voksene med alt det innebærer (ikke bare M-rating). Tidlig i utviklingssyklusen snakket de om at det skulle holde å spille 3 timer daglig, 2-3 ganger i uka (hvis jeg husker riktig).

 

I det siste året har det ikke vært fler slike konkrete utspill. Men Gaute Godager har skrevet en kjempebra artikkel om dette å være voksen og MMO spiller. Tror link til den finnes på http://community.ageofconan.com.

 

Ihvertfall der peker han på problemer som at enkelte spill krever gull farming etc. Synes Godager beviste i den artikkelen at han vet akkurat hvor skoen trykker i MMO'er, og håper derav at han som AoC høvding ;) lykkes med å gjøre de problemene minst mulig.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg vet om flere folk fra bl.a Anarchy Online som har sagt de vil spille AOC. Størstedelen av nevnte folk som jeg i mitt stille sinn katagoriserer som sinnsyke, er amerikanske. Hvis de fortsetter spillevanene sine fra AO inn i AOC, så blir det 24/7 der også. AO er veldig avhengighetsskapende, jeg ser ikke noen grunn til at FC ikke skulle lage AOC så veldig mye mindre avhengighetsskapende. Det er jo penger i å få folk avhengige, uansett hva de påstår. De lager ikke spill for veldedighet? De lager spill slik at de kan tjene seg rike.

 

Det med å ha servere åpne for hele verden er et tveegget sverd. De er (etter mine erfaringer) langt, langt mer ekstreme i f.eks USA. En del er hyggelige, langt flere er nærmest psykotiske, og har et jævla fokus på raids og PVP. Folk ble faktisk gretne dersom en ikke deltok i <insert fandensmakt here> midt på natten! Asiatere har jeg faktisk ikke truffet så altfor mange av. Tror heller ikke at Conan blir det som slår mest an blant folk fra f.eks Indonesia eller Korea, men kanskje jeg tar feil.

 

Jeg håper det i det minste blir servere under taggen Euro-recommended, eller egne USA-servere, som gjerne kan være åpne for andre. Jeg vil helst slippe å møte på de folkene fra første setning i innlegget mitt.

 

 

Og sånn på tampen; jeg er klar over at jeg generaliserer litt.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, rekruttering tar dere i denne tråden, ingen andre steder på forumet med mindre folk spesifikt spør etter "har noen et guild å foreslå for meg?".

 

Jeg har ikke lyst til å følge etter dere og redigere poster, slik jeg har måttet gjøre i dag :).

 

Send meg gjerne en pm om noen har synspunkter, ikke kommenter dette innlegget i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...