superted81 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Er litt svak på området, men skal snart flytte og ønsker flg. "system": En tv (42" plasma) i stua (har) En tv (32" lcd) på soverommet (har ikke enda) Surroundanlegg m/ dvd i stua (har) Xbox360 (har) PS3 (kommer sikkert til å skaffe det etterhvert) Stasjonær pc, med hdmi utgang (har ikke enda) Tanken er at jeg skal kunne kjøre film etc fra pcen som skal vises på begge tvene, spille spill fra boksen på begge tvene og spille dvd fra anlegget på begge tvene uten å flytte på noe... Mao må alt kobles til et felles system, men jeg vet ikke hvordan det fungerer eller hva jeg trenger Tven i stua skal forøvrig fungere som pc-skjerm. Har en bærbar utenom... I tillegg skal jeg ant. ha en fjernkontroll som DETTE til musikken. Noen som har prøvd den? På forhånd takk for hjelpen. Stoler ikke helt på hjelpen man får fra elkjøp o.l. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 slenger meg på her jeg da, da jeg jobber med samme system som deg... Jeg har planer om det samme, nærmest identisk faktisk... har ikke kommet så langt enda Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Jeg flytter ikke før i juni så jeg har ikke kommet så langt selv... Men skal ha alt klart før jeg sover der første natta... Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har noe slikt på jobb hvor et par bokser som har mange innganger og diverse utganger som kan styres slik med en fjernkontroll. en kan velge vilken lydkilde skal spilles på hvilket høyttaler osv.. Uheldigvis koster dette flesk.. Ellers går det kansje med en masse ledninger og hvis du har nok tilkoblinger på tv-ene .. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Er også nysgjerrig på dette. Går jo alltids ann å kjøpe splittere, eller så blir det en slik boks S_tone_meg beskriver. Uansett blir det masse ledninger fram og tilbake ser jeg for meg. Edit: Har faktisk sett på samme fjernkontroll som deg. Genialt konsept. Endret 10. april 2007 av Lambada Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) her er mine planer: Jeg har ett TV-kort på pc`n. har tenkt til å bruke pc`n som ett slags mediesenter, der alt jeg sender ut går gjennom pc`n, og bruke 1 kabel fra pc`n til hver TV. problemet er XBOX, hvordan får man den enkelt på 2 tv`r? Jeg har kjøpt en slik trådløs sender, men den funker ikke på HD... (har så klart trådløs kontroller på XBOX) forslag? Endret 10. april 2007 av aklla Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 her er mine planer: Jeg har ett TV-kort på pc`n. har tenkt til å bruke pc`n som ett slags mediesenter, der alt jeg sender ut går gjennom pc`n, og bruke 1 kabel fra pc`n til hver TV. problemet er XBOX, hvordan får man den enkelt på 2 tv`r? Jeg har kjøpt en slik trådløs sender, men den funker ikke på HD... (har så klart trådløs kontroller på XBOX) forslag? 8348332[/snapback] Nå har jeg aldri plukket på en xboks og vet ikke tilkoblingene men de selger slike 1 til flere skjærmsløsninger for vga plugger. (med strømforsyning) De selger også sikkert de i hdmi og andre grensesnitt også.. Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Det er en smal sak å koble flere elementer som bruker scrt til flere tver, men dvi, hdmi og component er verre... Skulle vært en forsterker/avspiller av noe slag som hadde eks antall utganger og eks antall innganger... Så kunne man koblet to tver på samme spiller, og koblet xboksen og pcen på denne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå